סגור
כדאי להכיר

ליווי עסקי חכם כל הדרך אל ההצלחה - הכירו את חברת "ENOVA"

רוצים לגרום לעסק שלכם להתפתח ולגדול? בעזרת ליווי עסקי חכם תוכלו להשיג יותר רווחים, יציבות ובקרה על העסק שלכם. איך בדיוק? כדי לענות על זה, נמצא איתי ירון אלדר, מייסד חברת "ENOVA"

( "ENOVA"סרטון: Visionet)
לפני הכל, אני יודע שאתה לא אוהב את המושג "ייעוץ עסקי" ואומר שהשירות שלכם הוא "ליווי עסקי", מה ההבדל בעצם?
עסקים קטנים ובינוניים לא צריכים ייעוץ, הם יודעים מה צריך לעשות, יש להם קושי בלדעת מה לעשות קודם, ולכן אני מלווה אותם ולא מייעץ להם.
מי קהל היעד שלכם, איזה לקוחות עסקיים אתם מלווים ב"ENOVA"?
אנחנו אוהבים לעבוד עם עסקים ובעלי חברות שיש להם מעובדים בודדים ועד 150 עובדים. הדבר החשוב הוא שבעל העסק או מנהל החברה הוא הבעלים.
מהם הסיבות שגורמות לעסקים כיום לא להצליח? או לחילופין לעמוד במקום ולא להתפתח ולגדול?
הסיבה היא שהם לא ממוקדים בצמיחה וגדילה, בדר"כ הם עסוקים בתפעול השוטף, וכשהם מנהלים את השוטף אי אפשר להיות ממוקדים באותו זמן בתהליכי צמיחה.
כמה זה חשוב לעסק להיות בצמיחה תמידית ולא לנוח על זרי הדפנה ולהסתפק במה שיש כרגע?
מה שיש כרגע טוב לכרגע. אם השוק לא היה דינאמי ומפתח כל יום אז לא היה צורך. אבל המתחרים כל הזמן מתחרים, כל הזמן נכנסים מתחרים חדשים, והמתחרים הקיימים כן מתפתחים. ככה שאם לא מבצעים תהליכי שיפור מתמיד, פשוט הולכים אחורה.
יש לכם שיטה שאתם פיתחתם במיוחד, שמטרתה היא יצירת תהליך צמיחה עסקי קבוע, מה אתה יכול לספר לי על השיטה?
כמובן זו שיטה מורכבת אבל באותה מידה אפשר להגדיר בה כמה פרמטרים מאוד פשוטים שנותנים איזה שהוא רעיון. השיטה לוקחת בחשבון פרמטרים כמו טווחי הזמן אליהם אנו מכוונים, הרמה שבה ממוקדים - אסטרטגית, טקטית, או רק צריך לבצע פעולות מקרומיות שיביאו תוצאות מהירות. אנחנו מחלקים את העסק או החברה לרכיבים שונים כדי לדעת במה הכי כדאי להתמקד? שיווק, מכירות, תפעול, שירות וכן הלאה.
אתם בעצם מלווים בעסק תהליכי ניהול ובקרה, נכנסים למערכות המישוב, השיווק, שירות הלקוחות והפיתוח העסקי, למעשה אתם נותנים ליווי מקיף שנוגע בכל פרט הכי קטן בעסק?
אנחנו לא מצטרפים למערך הספקים של הלקוח, אלא נכנסים לנעליו ופועלים יחד איתו כצוות מנהל על מנת שיווצר תהליך הצמיחה המתמיד שזו השאיפה הגדולה שלו, לבד קשה מאוד לעשות את זה. תוך כדי זה אנחנו רוצים לייצר אצלו שינוי גישה, שיתחיל לראות את עצמו כמנהל ואת העסק שלו כפירמה, ולא את עצמו כעובד בתוך חברה שצריך כל הזמן לרצות את הלקוחות, שבזה מתמקדים בשוטף.
תוכל לתת לי דוגמא לבית עסק שליוויתם אותו והצליח לעשות צמיחה מרשימה?
יש הרבה כאלו, אם אני צריך לבחור דוגמא אחת זה עסק שפועל בשוק שבו הרווחיות בה נשחקה באופן משמעותי, והיה צריך לבצע שינוי גדול בשיטות העבודה, ושינוי במשאבים. כלומר לעשות שימוש מופחת במשאבי אנוש ומוגבר בטכנולוגיה, על מנת לייצר רווחיות המאפשרת להמשיך את הצמיחה.
מהי הייחודיות שמבדלת אתכם מהמתחרים שלכם בתחום?
אנחנו עושים את זה כבר עשרים שנה, עם צוות עובדים קבוע, לא באמצעות פרילנסרים וכן הלאה. יש לנו שיטה מתודית מהודקת ומוכחת שאנחנו מנוסים בה מאוד, והכל יושב על מערכת טכנולוגית שמצליחה לעזור לנו לתעדף כל הזמן ולייצר את התהליך בצורה מיטבית.
לסיום, מה הטיפ הכי טוב שלך לאותם בעלי עסקים שצופים בנו ואומרים לעצמם "אני רוצה גם להפוך את העסק שלי מצליח ורווחי הרבה יותר"?
קודם כל לא לפחד, לא לפחד מהצלחה, רובנו פוחדים מהצלחה. הדבר השני זה להשקיע בבניית התשתית הארגונית שתתמוך באותה הצלחה, ותאפשר לו להתבסס ולהתייצב. והדבר השלישי זה להתחיל.
בעזרת ליווי עסקי חכם ומקצועי תוכלו לייעל את תהליכי העבודה בעסק שלכם ולהפוך אותו לסיפור הצלחה שיעניק לכם איכות חיים טובה יותר.