סגור
כדאי להכיר

מפעל האומנות היהודית - תשמישי קדושה ואומנות עממית

היסטוריית העם היהודי מתפרסת על פני למעלה מ-2000 שנה ובמרכזה מערכת תרבותית עשירה ומגוונת הכוללת מנהגים, מסורות, טקסים ואמונות. גם בימים אלה, יש מפעל ייחודי בצד האחר אשר פועל במטרה לשרת את התרבות והמסורת היהודית מתוך אמונה וחזון לטובת הדורות הבאים להמשכיות המסורת היהודית, ושמו ארט יודאיקה בהנהלת גבריאל אקשטיין

מפעל ארט יודאיקה "להמשכיות המסורת היהודית" הינו מפעל לעיצובים חדשניים ומסורתיים למוצרים לעבודת האל ולהרגשת שייכות לארץ ולמסורת לעם היהודי.
מהבמה אל עבר עסק מצליח
לאחר שכיכב על במות רבות ברחבי הארץ, בלהקת השריון 1957, במועדון השעות הקטנות בצפת ולהקת צחוק בצד, החליט גבריאל אקשטיין לצאת לדרך חדשה ומפתיעה. "אלו היו שנים מאד מיוחדות בהן בילינו כשחקנים בלהקה צבאית. ולאחר מכן ב"מועדון השעות הקטנות", ביחד עם שייקה לוי (הגשש) ובהמשך התחלתי חזרות גם בלהקת "התרנגולים".
"בשלב מסוים הבנתי שאני רוצה לראות את כל החיים שלי בערוץ אחר והחלטתי לעשות שינוי", השינוי עליו מדבר גבריאל אקשטיין הוא הצעד שהחליט לבצע עם פתיחת מפעלו הראשון – מפעל "הנמל", אותו ניהל 25 שנה ועשה אקזיט קטן. לאחר שלמד את כל השיטות והדרכים להקמת עסק מצליח, יסד לבדו בהמשך ב-1989 כשהוא בן 50 את מפעל המתנות שלימים הפך למפעל המתמחה בעיצוב, בייצור, ושיווק בכל העולם של מוצרי יודאיקה, שהם תשמישי קדושה וחפצי אומנות יהודיים וישראליים (חמסות וכד').
4 צפייה בגלריה
ארט יודאיקה - חפצי אומנות יהודיים וישראליים
ארט יודאיקה - חפצי אומנות יהודיים וישראליים
ארט יודאיקה - חפצי אומנות יהודיים וישראליים
(יח"צ)
"הרקע להקמת מפעל המתנות, היה בעקבות החלטתו לחזור למעגל היצירה אחרי שהוא הוציא את עצמו לפנסיה בגיל 45. בדמו היה טבוע הרקע הדתי המשפחתי שלו. אקשטיין חשף את עצמו לעולם המיוחד והמסקרן של חפצי היודאיקה שמקורן בתרבות ובמסורת העם היהודי בכל הדורות והחליט להשקיע את כל מאמציו בהקמת עסק, שלימים הצליח מאד בתחום זה.
"אני זוכר שבהתחלה לא היה לי פשוט בכלל. היו הרבה עסקים שעסקו בתחום וצברו לאורך השנים המון ניסיון ומוניטין, ובכל זאת, החלטתי שזה הדבר שאני רוצה לעשות בהמשך חיי ודרך עבודה קשה יחד עם המון נחישות והתמדה הצלחתי להיכנס לשוק עם בשורות חדשות ומוצרים ייחודיים וחדשניים.
מפעל המשכיות המסורת היהודית
כיום, אקשטיין הינו הבעלים והמנהל של מפעל ארט יודאיקה, הנחשב למפעל הגדול בארץ ובין הגדולים בעולם לתשמישי קדושה ואמנות יהודית מעוצבת. אחת המטרות המרכזיות שעומדת בבסיס העשייה של המפעל, היא לשרת את המגזר הדתי יהודי בארץ ובעולם – ולאפשר לכל יהודי לקנות מוצרי יודאיקה נפלאים ויוקרתיים במחירים ממש עממיים.
4 צפייה בגלריה
ארט יודאיקה - "להמשכיות המסורת היהודית"
ארט יודאיקה - "להמשכיות המסורת היהודית"
ארט יודאיקה - "להמשכיות המסורת היהודית"
(יח"צ)
"אני זוכר שנדהמתי לגלות את רמות המחיר הגבוהות שהוצמדו לחפצי הקדושה השונים וגרמו לי לחשוב על אותם אנשים שמאוד רוצים לרכוש אך לא יכולים בסכומים כאלה. משם, החלטתי שאת המוצרים שלנו נייצר במחירים סבירים, הוגנים ועממיים כך שכל מי שירצה ידו תהיה מושגת.
מפעל ארט יודאיקה מתמחה בעיצוב בייצור ושיווק של חפצי קדושה נפוצים ושימושיים אשר ניתן למצוא כמעט בכל בית יהודי – החל ממזוזות, גביעים לקידוש, כיסוי חלות, נרתיק לתפילין, כיפות, כלים לנטילת ידיים ועוד.
ארט מייצרת למעלה מ-4000 פריטים וכולם בעיצוב בלעדי ורשום של אומניה המסייעים ליהודים בארץ ובעולם לשמור על המסורת ולחזק את הקשר שלהם ליהדות. "העשייה שלנו במפעל היא מאד מרגשת. ישנם כ-60 עובדים במתחם ענק בגודל של כ- 4500 מטר שפועלים יום ולילה במטרה ליצור, לרענן ולחדש את המעיין הבלתי נידלה של אוצרות העם היהודי. המכירה בישראל ובחו"ל היא אך ורק בסיטונאות ותוכלו למצוא את מוצרי המפעל בהרבה מאוד חנויות המוכרות תשמישי קדושה ויודאיקה ברחבי הארץ וברחבי העולם.
תהליך הייצור של חפצי הקדושה הוא תהליך מרתק ושיטתי. "למעשה, אפשר להגיד שתהליך הייצור הוא גם תהליך העיצוב של המוצרים שלנו. לרוב, אנחנו נשענים על פידבקים ורצונות של צרכנים ושל הלקוחות שלנו. לאחר תהליך יצירת האבטיפוס, בחינתו, סבב תיקונים והחלטה סופית - אנחנו מתחילים בשלב הייצור המסיבי".
אחד הדברים הבולטים בתהליך הייצור הוא השימוש הרחב במגוון חומרי גלם איכותיים המשולבים בתהליך ההפקה, העיבוד והיצירה. "אנחנו מצליחים ליצור חפצי אומנות מיוחדים ממתכת, עץ זכוכית, קריסטל טכסטיל ופלסטיק. לארט נוצר גיוון וקו מוצרים רחב ומרשים מאד שבסופו, הלקוח יכול לעבוד את עבודת האל לפי המסורת היהודית, לרכוש פריט אומנות מעוצב, ייחודי ועמיד, בזכות אותו שילוב חכם של חומרים חדישים ומתקדמים ששומרים על העיצוב והאיכות לאורך שנים".
4 צפייה בגלריה
ארט יודאיקה - תשמישי קדושה
ארט יודאיקה - תשמישי קדושה
ארט יודאיקה - תשמישי קדושה
(יח"צ)
היקף הפעילות של ארט יודאיקה הוא יוצא דופן בענף תשמישי הקדושה וחפצי האומנות הישראלי ומוביל אותו בגאווה מכמה היבטים מרכזיים. "מעבר לייצור ומכירת המוצרים בארץ, המפעל מצליח בכל שנה לייצא מוצרים בשווי מיליוני דולרים למגוון רחב של מדינות ברחבי העולם, מתוך רצון לשמש כשופר מרכזי להפצת המסורת והתרבות היהודית רבת השנים.
"כאן בארץ, אנחנו מלווים עשרות עסקים אשר מעוניינים להתפתח בענף ונותנים ייעוץ בתהליך הקמת העסק, בחירת המוצרים הנכונים ובתפעול הכללי לאורך השנה". בהיבט החדשנות, גבריאל מספר כי זהו עיקרון מרכזי שעומד לנגד עיניו ובא לידי ביטוי בכל היבט התכנון, העיצוב, הייצור והתפעול של המפעל.
לקראת סיום הפגישה, גבריאל אמר לנו, "יש כאן תשוקה גדולה ואהבה גדולה עוד יותר שמניעה אותנו בעשייה יום יומית. בעזרת ניסיון רב שנים ויצירתיות בלתי מתפשרת מצליח המפעל להפיץ את הבשורה והחזון שלנו אל עבר ארבע כנפות תבל, כלהבה חזקה וחמה, שתמשיך לספר את סיפורו של העם היהודי המתובל במנהגים מיוחדים, מסורת עתיקה ומתחדשת ותרבות עשירה ומגוונת, וכל זאת במוצרים עם "שאר רוח" שמגוונים את "המשכיות המסורת היהודית" ומעוצבים ומיוצרים ע"י ארט יודאיקה.
כתובת- שדרות גן רווה 3, יבנה
טלפון- כתובת- שדרות גן רווה 3, יבנה
טלפון- 08-932-3999