סגור
כדאי להכיר

סטודיו אבי לב: המשרד המוביל להקמה של בתי מרקחת בישראל

לפני כשלוש שנים התחוללה בישראל מהפכה, מהפכת הקנאביס הרפואי, בתי המרקחת קיבלו אישור למכור קנאביס רפואי ולשרת מאות האלפים הזקוקים לו וצורכים אותו באופן קבוע

מי שהפך להיות חלק בלתי נפרד מהמהפכה הזו הוא אבי לב, מעצב תעשייתי והנדסאי אדריכלות, בוגר בצלאל, מומחה בעיצוב וניהול פרויקטים בתחום נקודות המכירה, שעוסק בעיצוב חנויות ופתרונות תצוגה כבר למעלה משני עשורים. לב מפעיל משרד של מעצבים ואדריכלים שהתמחו בתחום המכירה והתמקדו בבתי מרקחת.
ב- 12 השנים האחרונות עיקר פועלו של לב התרכז בבנייה ועיצוב של בתי מרקחת בכל רחבי הארץ. בזכות המומחיות והידע המקצועי שלו בכל הנוגע לרגולציה הקפדנית של משרד הבריאות, משרדו הוא המוביל בתחום בכל הנוגע לשינויים האחרונים והכניסה של הקנאביס הרפואי לתמונה.
על מנת ללמוד יותר על הנעשה מאחורי הקלעים של עולמות בתי המרחקת בישראל, ועל הדקויות החשובות ביותר בכל הנוגע במכירה של קנאביס במקומות אלו, מפיק מטעם המדור שוחח עם אבי לב. אלו הם הרשמים שהביא עימו בחזרה אל שולחן המערכת.
3 צפייה בגלריה
סטודיו אבי לב- המשרד המוביל להקמת בתי מרקחת
סטודיו אבי לב- המשרד המוביל להקמת בתי מרקחת
סטודיו אבי לב- המשרד המוביל להקמת בתי מרקחת
(המחשה)
על פי רישומים, נכון להיום בישראל ישנם למעלה מ-100 אלף איש שקיבלו רישיון מטעם משרד הבריאות והם זכאים לרכוש קנאביס רפואי בכל נקודת מכירה בארץ, כאשר בכל חודש בממוצע, מצטרפים עוד 5,000 איש. כל אחד בהתאם לצורך ולאתגרים הרפואיים האישיים שלו.
חשוב לציין, כי מי שזכאי וצורך קנאביס רפואי אינו עושה זאת כדי "לתפוס ראש" ולבלות, אלא מדובר בצורך רפואי בלבד. הקנאביס מקל על כאבים פיזיים, עוזר לאנשים לישון טוב יותר בלילה, להתגבר על חרדות ומצוקות נפשיות הנובעות גם מתופעות פוסט טראומטיות.
מדובר בשוק שמגלגל מיליארדי שקלים בכל שנה והלקוחות שלו הינם לקוחות לכל דבר ועניין, לכן ישנה חשיבות עצומה לתכנון ולעיצוב של אותם בתי המרקחת והאופן שבו מציגים ומוכרים את הקנאביס.
כיצד נערכתם בכל הנוגע למהפכת הקנאביס והקמה של בתי מרקחת חדשים?
"למעשה לא השתנה דבר באופן שבו התייחסנו להקמה של בתי מרקחת לאורך השנים. מדובר בתחום מאוד סבוך, עם לא מעט רגולציות שהשתנו תוך כדי תנועה, כך שתמיד דאגנו להיות עם היד על הדופק וללמוד לפרטי פרטים את התקנים החדשים שנכנסו לשוק, כך שבנוגע לקנאביס זו הייתה עוד תוספת חדשה, ולא משהו שהיינו צריכים ללמוד מההתחלה", לב הסביר.
באופן טבעי מהפכת הקנאביס הביאה ללא מעט "שחקנים חדשים", אנשי עסקים שהבחינו בפוטנציאל העסקי הגבוה ונכנסו לתחום כדי להקים לעצמם בית מרקחת או אפילו רשת בתי מרקחת קטנה", מציין אבי לב כאוטוריטה בתחום זה.
מה הם שלבי הליווי שאתם מעניקים למי שמבקשים להקים בית מרקחת, או להנגיש אותו בצורה מודרנית וחדשה?
"הליווי שלנו יוצא לדרך עוד בשלב הרעיון, חיפוש אחר לוקיישן מנצח, ועמידה בכל הנוגע לדרישות הרגולטיביות. אנחנו עושים זאת כדי למנוע ממי שלא מבינים עד כמה פרויקט של הקמה של בית מרחקת הוא עניין מורכב, וזה עוד לפני שנגענו בשלב של גיבוש הקונספט העיצובי, המכירתי והשיווקי.
בתי המרחקת החדשים הם כבר לא חללים אפרפרים או לבנים משעממים, אלא מלאים בעיצובים בעלי שיק מודרני מלהיב ומרגש, לכן הם יותר מזמינים ומכירתיים. אנחנו מלווים כל פרויקט משלב בחירת הנכס ועד לפתיחת בית המרקחת. כל פרט עובר תחת ידינו, מתוכנן ומבוקר בהקפדה רבה".
3 צפייה בגלריה
סטודיו אבי לב - ליווי בהקמת בתי מרחקת
סטודיו אבי לב - ליווי בהקמת בתי מרחקת
סטודיו אבי לב - ליווי בהקמת בתי מרחקת
(המחשה)
יהיו מי שיגידו בית מרקחת זו בסך הכל עוד חנות, האומנם?
לב חייך והסביר: "האם שאלת את עצמך מדוע לא פעם נכנסת אל חנות מסוימת וקנית דברים שלא התכוונת לרכוש אותם? והרי זה קורה לכולם. נכנסים פנימה עם יעד ידוע מראש, יש גם מי שכותבים זאת לעצמם על פתק, אך כאשר הם יוצאים, הם נושאים יותר דברים בשקית משתכננו במקור.
זה חלק מהתפקיד של העיצוב, לייצר חווית לקוח חיובית אשר פועלת על התת מודע, משפיעה על הלקוח ומעודדת אותו להגדיל את נפח הקניה שלו הנוחות, הנראות, הצבעים, הארגון, הכל מהכל. אני לא ממציא פה שום דבר חדש, גם הקונים מודעים ל"מניפולציות השיווקיות" ופה נכנסת החוכמה שלנו, לדעת איך לא ליצור התנגדות או תחושה כאילו נכפה עליהם משהו".
אם כך כיצד זה נראה בשטח עצמו?
"פירמידת מבצעים, עמדות שירות, תצוגה חדישה עבור מוצר חדש. אנחנו יודעים כיצד לייצר תחרות ועניין. הדבר החשוב הוא שהמסלולים הללו, צירי התנועה, עמדות, צבעים, חומרים וכד' יהיו מתוכננים מראש, כדי לשמור בידנו את האפשרות לשנות ולהוסיף באופן דינמי, ובהתאם לצורך. הפעולה הזו כוללת בתוכה תקציב מוגדר מראש, כתב כמויות, שרטוטים מדויקים ועוד".
כמה זמן אורך התהליך המדובר?
"תהליך של הקמת בית מרקחת חדש דרך המשרד שלנו אורך בין שבעה לתשעה חודשים מהרגע שבו אנו נכנסים לפרויקט, אני גאה בעובדה שאנחנו עושים, בעצם אנחנו המשרד היחיד שמצליח להעמיד סטנדרט כזה של מהירות לצד יעילות מושלמת".
3 צפייה בגלריה
ניסיון של 12 שנים בהקמת בתי מרקחת
ניסיון של 12 שנים בהקמת בתי מרקחת
ניסיון של 12 שנים בהקמת בתי מרקחת
(צילום: ניר ששון)
ספר לי בבקשה על התהליך העיצובי
"העיצוב הוא מרכיב מכריע בהשפעה על הלקוח. אנחנו מעצבים חוויה ומשפיעים על רגשת הלקוח בכניסתו לחלל, וכל בית מרקחת מקבל אופי ייחודי משלו. לפעמים היזמים מגיעים אלינו עם חזון ואנחנו מתרגמים את החלום למציאות ולפעמים היזמים נותנים לנו יד חופשית ואנחנו באים עם הידע שלנו ומציגים ללקוח את העיצוב וביחד בונים קונספט מנצח. אנחנו מגשימים חלומות, במבנה, ברהיטים, בחומרים ובצבעים".
סטודיו אבי לב: טיפים ליזמים
לשמחתי אבי לב הסכים להעניק מספר טיפים נוספים עבור כל יזם שמעוניין להקים בית מרחקת חדש: "בין אם מדובר במשרד שלנו או משרד אחר, תעזרו באנשי מקצוע כבר בשלב של חיפוש הלוקיישן, זה לא רק היכן המקום יהיה בפועל, אלא גם סדר הגודל שלו.
לא פעם הגיעו אליי לקוחות חדשים לאחר שחתמו על חוזה שכירות מסוים וגילו שהשטח עצמו לא מאפשר לבצע שינויים כאלה ואחרים שיעמדו בסטנדרט המבוקש על ידי משרד הבריאות. לכן תכוונו למקומות שהם בין 75 עד 115 מטרים, זה השטח האידיאלי שמתאים לרגולציה, לא צריך שיהיה יותר מזה אבל גם לא פחות.
זאת ועוד, לבית מרקחת קנאביס רגיל, חשוב לא להגיע לשטח העולה על 119 מ"ר, מטעמי רגולציה. חשוב מאוד למצוא מקום ולדאוג שתהיה אליו כניסה גם מאחור שתתפקד ככניסת ספקים.
לפני שיוצאים במחולות ומבקשים להצטרף אל מהפכת הקנאביס, צריך לזכור: בית מרקחת הוא קודם כל בית מרקחת לכל דבר, השילוב של הקנאביס ואישור מכירה מטעם משרד הבריאות הוא רק נספח נוסף".
לסיום לב מבקש לומר שתהליך ההקמה של בית מרקחת מתבצע בליווי המשרד שלו ויכול להיות תהליך מהנה ומרתק. הלקוחות שלו תמיד מסיימים את הפרוייקט עם חיוך רחב, התרגשות וסיפוק. חוויית יצירה מעשירה.
סטודיו אבי לב: יצירת קשר
לפרטים נוספים אודות הליווי האישי והמקצועי שאבי לב וצוותים הנוספים במשרדו מעניקים, חייגו: 054-6720555