סגור
כדאי להכיר

המלצת המדור: יעל בר לב – להביא יותר כסף לעסק שלך

כדי שעסק יתפתח ויהיה רווחי יותר, על בעל העסק להיות פנוי לעבודה יצרנית, בידיעה שהזירות הפיננסית, התפעולית והניהולית בעסק פועלות היטב. בר-לב מלווה עסקים וחברות בדרך להצלחה

יעל בר-לב (44), פיתחה לפני מספר שנים שיטה ייחודית המאפשרת לכל עסק לקבל "חליפה אישית" לשיפור ביצועים ותוצאות.
שיטת העבודה שלה מוכחת וכוללת קשת רחבה של כלים ואמצעים המשרתים את העסקים אותם היא מלווה, לרבות שירותי ניהול כספים במיקור חוץ, כך בעל עסק יכול להרשות לעצמו מנהל כספים מקצועי וצמוד שמטפל בהיבטים הפיננסיים בעסק, ממשימות יום יומיות כמו ניהול תזרים מזומנים ועד לפתרונות מימון ותוכניות אסטרטגיות
3 צפייה בגלריה
יעל בר לב יעוץ וניהול פיננסי
יעל בר לב יעוץ וניהול פיננסי
יעל בר לב יעוץ וניהול פיננסי
(יח"צ)
למה עסק קטן ובינוני צריך יותר מרו"ח?
"רו"ח מתנהל מול רשויות המס, הוא לא איש כספים ולא שותף לניהול העסק. כמנהלת כספים במיקור חוץ אני נכנסת כל יום לחשבונות הבנק של לקוחותיי. מנהלת עבורם את התזרים, מאשרת תשלומים ובהתאם לצורך מתקשרת עם בנקים וספקים ומפנה את לקוחותיי לעבודה. העבודה שלי בשיתוף פעולה עם רו"ח, לא במקום. כנ"ל כשיש הנה"ח בעסק".
שותפה לניהול, לאחריות ולאסטרטגיה
"כלי משמעותי נוסף הוא ליווי עסקי. כל עסק, זקוק להכוונה כזו או אחרת. פעם פנו לייעוץ עסקי רק בזמני משבר, היום יותר בעלי עסקים מבינים את החשיבות שבליווי והכוונה מקצועית לצמצום טעויות ושיפור ביצועים" בר-לב מציעה קשת רחבה של שירותים הנגזרים מאופי העסק ומרכיביו כך השירות נבנה בהתאם לצרכי העסק וגודלו.
3 צפייה בגלריה
יעל בר לב יעוץ וניהול פיננסי
יעל בר לב יעוץ וניהול פיננסי
יעל בר לב יעוץ וניהול פיננסי
(יח"צ)
הבדידות בצמרת
"עצמאיים מתמודדים עם הרבה בדידות, אין להם באמת עם מי להתייעץ ולחלוק לבטים, הכפופים להם יכולים לסייע עד רמה מסוימת ומי שמחוץ לעסק לא מודע לדקויות שבו. לכן שיטת הליווי שלי נועדה בין היתר להפחית את הבדידות והלחץ של בעל העסק. מאפשרת לו לחלוק בנטל ולי להיות חלק בעשייה היומיומית, בלבטים ובקבלת החלטות. זה להיות שותפה לדרך, לדייק, לכוון ולקדם יחד את העסק מתוך הכרת העסק וצרכיו לצד הבנה עסקית ופיננסית רחבה.
בעלי עסקים מרגישים לבד וחווים הרבה מתח וחלק מהתפקיד שלי זה להקל עליהם! הלקוחות שלי יודעים שהם לא לבד ושאני תמיד זמינה עבורם. אם אני יכולה להקל עליהם אין שמחה ממני. למשל, בשישי בצהריים התקשר לקוח בתחילת תהליך של צמיחה עסקית להתלבט במשהו שהיה מדיר שינה מעיניו אם לא היינו מדברים, זה לא מובן מאליו שהוא מרגיש חופשי להתקשר וסומך עליי.
עצם הידיעה שהוא לא לבד מספקת לו שקט ובטחון, זה נכס לבעלי עסקים".
מפגש ייעוץ או ליווי מתמשך
"השירותים שלי מגוונים ומותאמים ללקוח, צרכיו ואופיו. החל מייעוץ חד פעמי, דרך תהליכים קצרים ועד עבודה שוטפת. אני מציעה גם 'מיקוד עסקי' שהוא ייעוץ ממוקד ואינטנסיבי של עד ארבע פגישות במהלכן אני מנתחת את מצבו הנוכחי של העסק. אחרי שתמונת המצב ברורה, מתגבשת אסטרטגיית עבודה שמתבססת על חוזקות העסק ומנטרלת את חולשותיו. התוכנית נבנית לרמת הביצוע, דבר שמגדיל את אחוזי ההצלחה בעשרות מונים. בסופו, בעל העסק מקבל נקודות 'עשה' ו'הוראות הפעלה' ממוקדות ונוחות ליישום, כדי שיוכל לבצע אותן בעצמו. מטרת המיקוד העסקי היא לתת מענה פרקטי וקל ליישום".
בר-לב מראש לא דורשת מהלקוחות שלה התחייבות לטווח ארוך "אני לא מחייבת לתקופת ליווי מינימלית ואין התחייבות מראש. הלקוחות שלי עובדים איתי כי הם מבינים שהתועלת גדולה עשרות מונים מהעלות וכך אני רוצה שיישאר. מידי חודש הם מחליטים מחדש אם להמשיך. ברוב המקרים אני זו שמציעה לשנות את פורמט העבודה, כשאני רואה שהכל זורם ואפשר אחרת. זה חוסך לעסק זמן וכסף ומאפשר לי פניות לפרויקטים חדשים. הרצף יכול להישמר אך בפלטפורמה שמתאימה ונכונה לעסק, זה דינאמי כי זה צריך לענות על הצרכים המשתנים של העסקים עצמם".
100% אמון
"95% מהלקוחות שלי מגיעים 'מפה לאוזן', כך ששמעו ממקור ראשון, מי אני ואיך אני עובדת".
נושא השקיפות והאמון הוא בנפשה "אני מחויבת לסודיות והנאמנות ללקוח מוחלטת. הלויאליות שלי מלאה והלקוחות מחזירים לי אמון. אני ערה לדקויות ועובדת עם עסקים שונים מאותו ענף כל עוד אין התנגשות. בתהליכי ייעוץ ארגוני, צמיחה והתייעלות וכן בייעוץ או בניהול כספים, אני מתאימה את תכנית העבודה לעסק, הוא שעומד במרכז, ואני מביאה איתי את הידע והניסיון. אין שכפולים, אני יוצרת את התמהיל הנכון והמדויק לכל עסק וסיטואציה. היו מקרים בהם מתחרים ישירים של לקוחותיי פנו אלי ואם ראיתי בכך פגיעה באמון - סירבתי".
תוכנית עסקית
"חשוב לכל עסק לדעת בדיוק איפה הוא עומד ולאן הוא רוצה להגיע. תוכנית העבודה יכולה לשמש להתייעלות, צמיחה או הקמה. כל מקרה לגופו, ורק אחרי ברור הצרכים בונים תכנית מותאמת שתלווה את העסק. זו מפת הדרך לבעל העסק, שמגדירה מה לעשות בכל שלב והיא שונה מהתוכניות העסקיות שאני כותבת עבור גיוס אשראי, לבנקים או משקיעים, הן שונות במהותן, בהתאם למטרה ולדרישות".
3 צפייה בגלריה
יעל בר לב יעוץ וניהול פיננסי
יעל בר לב יעוץ וניהול פיננסי
יעל בר לב יעוץ וניהול פיננסי
(יח"צ)
מאמינה בלתת כלים יישומיים
"הרבה פעמים עסקים צומחים באופן טבעי ובלי לתת על כך את הדעת. בעסק קטן דברים יכולים להתנהל 'על הדרך', אבל כשהעסק גדל נדרשת יותר שליטה. לפעמים בעל העסק פתאום 'מתעורר' ולא מבין איך הוא הגיע למצב של תזרים שלילי, לחץ מהבנק, תמחור נמוך ועוד. במיוחד במקרים כאלה חשוב לי לכוון וללמד. לפספוסים קטנים בניהול יכולות להיות השלכות גדולות. לכן צורת העבודה והתכנית משתנה בהתאם לעסק וצרכיו. אני נותנת כלים ניהוליים ופרקטיים שעוזרים לנהל את העסק בפועל כדי לעשות את המעבר מעסק קטן לגדול בצורה המיטבית ולמצות את הפוטנציאל".
למה חברות גדולות שיש להן מנהל כספים פונות אלייך?
"זה שירות שונה. במקרים כאלה אני מלווה את החברות במאקרו או מטפלת בדברים שהם לא בשגרה, דברים שמי שעסוק בעשייה היום יומית לא מתפנה אליהם. עכשיו למשל, אני עובדת עם חברה גדולה במשק, עושה עבורם אפיון תהליכים וכל פעם נוגעת בנקודה אחרת בחברה. מדייקת מהלכים ומייעלת תהליכים. אני מגיעה לחברות עם הרבה ידע וניסיון עסקי ונטולת מעורבות רגשית. מנהל הכספים בחברה לא תמיד יהיה פנוי או נכון לקדם תהליכים ובהרבה מאוד מקרים אף יתקשה לראות את הצורך בהם.
כמו ביתר העסקים והתהליכים, מידת המעורבות תלויה ברצון המנהל, אני שותפה לתהליכים וקבלת החלטות, מתריעה מפני סכנות עתידיות ומזהה הזדמנויות. יושבת עם המנכ"ל ו/או ההנהלה, מציגה נתונים, ממצאים, מחליטים על סדרי עדיפויות ומהלכים ואני גם מלווה את הטמעת התהליכים והיישום בפועל.
צמחתי מהשטח, אני באה מהתעשייה, זכיתי לגעת בכל כך הרבה תחומים, מאוניית משא בחו"ל דרך פיתוח כפרים בישובים באפריקה, מסעדות ומפעלים יצרניים. הוורסטיליות מאפשרת לי חשיבה מחוץ לקופסה. אני בוחרת לעבוד עם אנשים איכותיים ובעלי עסקים מקצועיים בתחומם".
יעל בר לב - ייעוץ וליווי עסקי ושירותים פיננסים במיקור חוץ: 052-2696226.
מייל: yaelbarlev9@gmail.com