סגור
כדאי להכיר

"אם זה ייגמר, נגמור את זה יפה" - עורך הדין אהוד גבאי ידאג לכם לשלום בית או להליך גירושין מכבד

על פי הנתונים שמפרסמת הנהלת בתי הדין הרבניים אחוז המתגרשים בישראל עולה מדי שנה. כדי ללמוד על הסיבות לגירושין ועל התהליך המורכב, הזמנו לאולפן את עורך הדין אהוד גבאי ממשרד עו"ד גבאי, אלון ושות', בעל ניסיון עשיר בניהול משא ומתן, גישור וייצוג בתחום דיני המשפחה


(עו"ד אוהד גבאי)
מהי הסיבה המרכזית לכך שזוגות מתגרשים במדינת ישראל?
שתי הבעיות המרכזיות לגירושין בישראל הם חסרון כיס (מצב כלכלי) ובגידות של אחד מבני הזוג. זה הוביל בעצם הוביל למשבר אמון שאחד מבני הזוג איך אומרים עושה חישוב מסלול מחדש לראות אם אפשר לאחות את הקרעים. זאת נקודת משבר גדולה.
מהן הסיבות לבגידה מצד אחד מבני הזוג?
יש כמה סיבות, לפעמים לאו דווקא המצב הלא טוב בין בני הזוג מוביל לבגידה, לפעמים מחפשי ריגושים כי השגרה משעממת, או שהגבר או שהאישה מחפשים בחוץ בגלל סקרנות. זה לא בהכרח שמצב זוגיות רעוע או מצב כלכלי מוביל לבגידה, לפעמים אנשים מחפשים תשומת לב ונחמה בזרועות אחרים. יכול להיות אישה שבמקום עבודה זורקים לה מחמאות פה ושם ופתאום מתחיל תהליך, ובלי התראה מראש מוצאים את עצמם בוגדים בבניי הזוג שלהם. בדרך כלל מה שקורה זה שבן הזוג מרגיש שמשהו לא בסדר, אז או שהוא חוקר בעצמו - מחטט בפון או במיילים, או כאלה שגם לוקחים חוקר פרטי, ומשם הדרך למשבר היא קצרה, אני יכול להגיד שיש הרבה זוגות שאם הבסיס הוא טוב ואוהבים, אז גם על בגידה מתגברים.
מי בדרך כלל הצד הבוגד?
מהנסיון שלי נשים לא בוגדות פחות מגברים, כל אחד עושה את זה מסיבות אחרות. אצל נשים זה עניין רגשית, וגברים מחפשים את הסיפוק המיני יותר.
האם בגידה בהכרח מובילה לגירושין או שניתן לאחות את הקרעים?
בוא נגיד ככה, אם בן הזוג שנתפס מודה באשמה ומקבל על עצמו לתקן את דרכיו, ויש אהבה וכבוד הדדי בין בני הזוג - אז אפשר לגשר בין הצדדים. מה שעושים הולכים על הסכם שנקרא הסכם שלום בית - שהצדדים באים ואומרים אנחנו נותנים צ'אנס בין שישה חודשים לשנה לשקם את חיי הזוגיות, ואם בתקופה זו עם אנשי מקצוע מצליחים לאחות את הקרעים אז הם מרוויחים את הזוגיות ואת המשפחה ולא מתגרשים. אבל אם הבסיס הוא רעוע והשיקום לא הצליח, אז אין מנוס מלפרק את החבילה על כל המשתמע מכך.
מה כולל תהליך הגירושין?
זה תהליך מאוד כואב עם הרבה אמוציות, הוא טומן בחובו את נושא הילדים, הקטינים אם יש, מי יקבל החלטות על חינוך הילדים, אצל מי תהיה המשמורת, כל הנושא של מזונות. פירוק השיתוף בנכסים - לפעמים זוגות לא מתגרשים רק בגלל הנושא של הנכסים וזה כר פורה לבגידות והמשך משברים, זה אל נכון לעשות את זה, במצב חוסר אמון מוחלט צריך לקום ולהתגרש. יש את העניין של איזון משאבים בחסכונות ובפנסיות של בני הזוג, ואת העניין של הכתובה של האישה.
מהו הערך המוסף של עורך דין מיומן שהוא גם מגשר בתהליך הגירושין?
אני לא מוכר אשליות ללקוחות שלי, לא דוחף אותך לתביעות משפטיות, קודם כל מנסים לגשר בדרכי שלום מחוץ לבית משפט, אני בודק את האופציה של שלום בית. אם הצד שהגיע אליי הצליח לשכנע את הצד השני לא לקחת עורך דין ולהגיע אליי, אז אני מסביר לכל אחד היתרונות והחסרונות בהליך משפטי ארוך ומייגע. אני תמיד אומר שכל הסכם שאני יכול להביא בין הצדדים מחוץ לכותלי בין המשפט, יהיה יותר טוב מכל פסק דין שיתקבל אחרי שנתיים שלוש - כי הסכם ששני הצדדים לא מרגישים בנוח איתו הוא הסכם טוב לשני הצדדים. אני תמיד מסביר, והרבה פעם הצדדים מבינים את זה ואני מביא אותם לידי הסכם.
מהם השינויים והתמורות שחלו בחוק לגבי הליכי גירושין ותשלומי מזונות?
יש פסקי דין מאוד דרמטיים ששינו את כל המפה גם בנושא של מזונות. אם עד היום אב יהודי היה חב במזונות הקטינים ללא קשר למפתח ההכנסה של האישה, אז כיום יש שינוי מרענן מבחינת החוק. לדוגמא במצב שיש לבני זוג ילדים קטינים, אם השכר של בני הזוג הוא אותו דבר, וזמני השהות של הילדים הם אותו דבר - כל צד ישא במזונותיו, לא יהיו תשלומי מזונות. יש גם את הנושא של פסק דין 'הבוגדת אחת' שבית הדין הרבני נתן פסיקה הגורעת מזכויות האישה שבגדה בבעלה בנכסים, בג"ץ תחילה לא התערב בפסיקה זו אבל בדיון נוסף שהיה עשו סוף לעניין הזה - וקבעו כי בגידה של אישה לא תהווה פקטור לעניין חלוקת הנכסים בין בני הזוג.

עורך דין מקצועי ומיומן בתחום הגירושין יסייע לכם לעבור את התהליך המורכב בצורה מיטבית, אם אתם נמצאים בהליך גירושין או לקראתו וצריכים עזרה מקצועית אתם מוזמנים להכנס לאתר של עו"ד אהוד גבאי ולקבל את כל הפרטים שאתם צריכים
טלפון: 050-222-9402