סגור
כדאי להכיר

השביל הזה מתחיל כאן: יוסי שטרית מציע לכם ללכת בדרך חדשה

חרדות? קשיים? פחדים? טכניקת ״נתיב האומץ״ של המאמן יוסי שטרית תגרום לכם להאמין שאפשר גם להתמודד אחרת

יוסי שטרית (53) היה אחד מאותם אנשים שחלקנו מסתכל עליהם מהצד, ואומר ״וואו, איזה תותח״. במבט ראשון, היה נראה שיוסי חי חיים שלפי פרמטרים מקובלים בחברה שלנו, נתפסים כסיפור הצלחה: משפחה, ילדים, משרה בכירה מאוד בחברת טיפוח גדולה ומוכרת, משכורת טובה והון חברתי. אולם בפנים, יוסי לא בדיוק הרגיש כך; היה טוב, אבל לא היה יוסי. למרות שמבחינה אובייקטיבית הצליח לכאורה, היה יוסי בקונפליקט פנימי גדול.
3 צפייה בגלריה
יוסי שטרית - נתיב האומץ
יוסי שטרית - נתיב האומץ
יוסי שטרית - נתיב האומץ
(שירלי ויסמן)
״כשהייתי ילד קטן, בן 8״, אומר יוסי בקור רוח, ״נאנסתי על ידי המדריך שלי בתנועת נוער. לאחר האונס, ניסיתי לספר להורי ממש באותו היום, אולם הם לא הכירו במה שקרה לי. בעקבות התגובה שלהם, נאטמתי רגשית. מאז ובמשך מרבית חיי הבוגרים, חייתי בהרגשה שאין לי אף אחד בעולם לסמוך עליו מלבד על עצמי. שמרתי הכל בפנים, והתנהגתי כביכול כאילו הכל כרגיל. עם זאת, הטראומה הותירה סימנים על הנפש שלי: סבלתי מהתקפי חרדה מרבית חיי, היו לי התפרצויות זעם, וחוויתי התדרדרות בלימודים ובהתנהגות שלי. מתישהו בצבא קיבלתי התקף חרדה וחוויתי מעין התמוטטות; בעקבות זאת, החלטתי שהגיע הזמן להתחיל לטפל בעצמי ולהתמודד עם שדי העבר. התחלתי ללכת לטיפול פסיכולוגי, שם הבנתי את מה שקרה לי, והתמודדתי עם הזיכרון המודחק של האונס.
לאורך הזמן המשכתי עם הטיפול ונכנסתי למסלול של שיפור עצמי. במקביל, שמרתי כלפי חוץ על פסאדה של ׳הכל בסדר׳. התקדמתי בעבודה, ניהלתי פרויקטים, עשיתי דברים שלכאורה מהצד הם נחשבים מוצלחים. בגיל 36 השתתפתי בסדנת העצמה מיוחדת, שם דיברנו על פחדים, חרדות וכדומה. זו הייתה הפעם הראשונה שסיפרתי את סיפור האונס באופן פומבי, ועוד מול מאה וחמישים איש. באותו רגע, הרגשתי כאילו סלע ירד לי מהלב. מאז, העליתי הילוך או שניים במסע שלי לשיפור. במהלך השנים, כחלק מהעבודה שלי על עצמי, רכשתי כל מיני כלים טיפוליים: למדתי רפלקסולוגיה, נטורופתיה, טיפול בצמחי מרפא, מיינדפולנס, אימון, רייקי, NLP ועוד. במקביל לקריירה שלי, הייתי מטפל באנשים כמאמן בעזרת הכלים השונים שרכשתי, אולם היה מדובר בעיסוק צדדי, משהו בשביל הנפש בזמן שהקריירה לקחה ממני את מרבית זמני.
3 צפייה בגלריה
הקליניקה של יוסי שטרית
הקליניקה של יוסי שטרית
הקליניקה של יוסי שטרית
(יח''צ)
לפני כמה שנים, בגיל 45, עשיתי Shift רציני בקריירה: עם השנים, ככל שהתחברתי לרגשות הפנימיים שלי והורדתי חסמים רגשיים, יכולתי להבין שמה שעושה לי טוב באמת זה לטפל ולעזור לאנשים. בעקבות התובנה הזאת, עזבתי את המשרה הנוחה שהייתה לי כמנכ״ל, והפכתי למטפל במשרה מלאה, בשיטה שלי ״נתיב האומץ״.
שביל שייקח אתכם קדימה
יוסי כיום בן 53, גר ביישוב מתן. אב לשלושה ילדים, ומטפל באנשים המגיעים על רקע מגוון של מצוקות ובעיות, מחרדות ועד אנשים המבקשים לעשות שינוי קריירה, התמודדות עם גירושין או שאלות של הגשמה עצמית.
״שיטת הטיפול שלי, אותה אני מכנה ׳נתיב האומץ׳, מבוססת על ׳מודל האומץ׳: המודל בנוי בשלבים, ובכל שלב המטופל לומד משהו על עצמו. בסופו של המסלול, המטופל מבין מי הוא, מה הוא באמת רוצה מחייו, וכך אנחנו מתכננים איך הוא יגיע לשם. אנחנו עובדים על הפחדים העמוקים של המטופל, האמונות המשתקות וכל המכשולים שמונעים ממנו לקבל את עצמו באמת. עם זאת, למרות שמדובר במודל שיטתי, לכל מטופל אני משלב שיטות אחרות, בהתאם למה שמתאים ועובד עבור אותו מטופל מסוים״.
3 צפייה בגלריה
יוסי שטרית - שינוי בחיים
יוסי שטרית - שינוי בחיים
יוסי שטרית - שינוי בחיים
(שירלי ויסמן)
לפרטים נוספים, כנסו לאתר הבית של יוסי או לעמוד הפייסבוק שלו.