סגור
כדאי להכיר

הלכה למעשה: שטיבל קום היא החברה המובילה בפיתוח אפליקציות

חברת שטיבל קום מתמחה בפיתוח אפליקציות לחברות וארגונים למטרת ייעול תהליכים ידניים, יצירת ממשקי עבודה חכמים, ומציאת פתרונות מנצחים לבעיות בשטח

כאשר רובנו חושבים על פיתוח אפליקציות, אנו חושבים לרוב על אפליקציות המיועדות לקהל הרחב, קרי אפליקציות שנועדו לשמש מספר רב ככל האפשר של משתמשי קצה. חברת שטיבל קום עושה גם אפליקציות מסוג זה כמובן, אולם ההתמחות של שטיבל היא בשירותי B2B, פיתוח אפליקציות אשר מייעלות תהליכי עבודה בתוך חברות ועסקים. שוחחנו עם מנחם מזרחי, אחד מהבעלים של חברת שטיבל קום, כדי ללמוד על פעילות החברה ועל הפתרונות שהיא מייצרת עבור לקוחותיה.
3 צפייה בגלריה
מנחם מזרחי (מימין) ודן דושינסקי
מנחם מזרחי (מימין) ודן דושינסקי
מנחם מזרחי (מימין) ודן דושינסקי
(צילום: עזרא לנדאו)
"מרבית הלקוחות שלנו הם חברות גדולות וארגונים מהמגזר העסקי", אומר מנחם. "כדי להסביר מה אנחנו עושים, ניקח לדוגמא את חברת אלקטרה מיזוג אוויר, שהיא לקוחה ותיקה שלנו. בעבר, כאשר טכנאי מזגנים של אלקטרה היה מגיע לבית הלקוח כדי לבדוק תקלה במזגן, הטכנאי היה מתקשר למוקד שירות מיוחד של טכנאים, מפרט מהו הדגם של המזגן, והיה מקבל ממוקד השירות כל מיני הסברים על תקלות אופייניות לאותו דגם.
אחרי שאפיינו במדויק את הצורך של אלקטרה, פיתחנו עבורם אפליקציה שהביאה לייעול התהליך מן הקצה אל הקצה: בכל המזגנים של אלקטרה כעת קיים ברקוד עם הדגם המדויק של המזגן; כאשר הטכנאי מגיע לשטח, הוא סורק בעזרת האפליקציה שפיתחנו את הברקוד, והוא מקבל את הדגם המדויק של המזגן; לאחר מכן, הוא יכול לזהות מה התקלה, ואף להזמין חלפים לצורך תיקון התקלה ישירות דרך האפליקציה, מה שחוסך המון זמן לטכנאים וכן ללקוחות. המעבר של אלקטרה לשימוש באפליקציה יצר מהפכה בחברה מבחינת הגדלה של מכירות, רווחים, יעילות ללקוחות וכדומה; אחרי שחטיבות נוספות באלקטרה ראו את ההצלחה של חטיבת השירות, הן גם פנו אלינו כדי לראות אילו תהליכים קיימים אצלן ניתן להמיר ולייעל באמצעות שימוש באפליקציה ייעודית; לפעמים רק אחרי שרואים את הפתרון, מזהים שבכלל הייתה בעיה".
3 צפייה בגלריה
הבעלים של אפליקציית טים סנטר לניהול מועדוני כדורגל מעניקים תעודת הוקרה למנהלי שטיבל קום מנחם ודן
הבעלים של אפליקציית טים סנטר לניהול מועדוני כדורגל מעניקים תעודת הוקרה למנהלי שטיבל קום מנחם ודן
הבעלים של אפליקציית טים סנטר לניהול מועדוני כדורגל מעניקים תעודת הוקרה למנהלי שטיבל קום מנחם ודן.
(צילום: יח"צ)
שני חבר'ה לשטיבל
חברת שטיבל קום הוקמה על ידי מנחם מזרחי ודן דושינסקי. השניים עשו תואר במדעי המחשב בתור עתודאים ושירתו בקמפוס ממר"ם בצה"ל. בשנת 2004 הקימו חברה לפיתוח תוכנה ובחרו בשם שטיבל קום, היות ובתחילת דרכה ייעדו את שירותיהם לאוכלוסייה החרדית (שטיבל הוא כינוי בעדה החרדית לבית כנסת קטן). עם השנים, התמקצעו בתחום של פיתוח אפליקציות לעסקים, וכיום מדובר בחברת תוכנה עם 25 מפתחים.
"לא תמיד חברות וארגונים יודעים שהם יכולים לייעל תהליכים מסוימים. זה דורש חשיבה מסוימת מחוץ לקופסה", אומר דושינסקי. "החוכמה היא לזהות את התהליכים הידניים בהם אפליקציה יכולה לתרום. בהמון חברות יש תהליכים שבשטח נעשים בצורה ידנית, דרך הווצאפ, דרייב, טבלאות אקסל וכדומה. אלו מצבים בהם העובדים מעתיקים נתונים בשיטה ידנית ורגילים לעבוד איתם בצורה מסוימת שאינה אינטגרטיבית עם המערכות השונות. עם זאת, כיום אנו יודעים שאפליקציה יכולה לייעל המון תהליכים ידניים ולהפוך אותם למהירים ואוטומטיים, מה שמייעל את זרימת המידע במערכות שונות בארגון. ככל שהחברה גדולה יותר ויש לה יותר מערכות, כך החברה יכולה להפיק יותר מתהליך של התייעלות.
אחת מהלקוחות שלנו למשל היא חברת הובלות ענקית באוסטרליה; עד שהחלו לעבוד איתנו, הם עבדו עם תעודות משלוח ידניות. אנחנו בנינו עבורם פלטפורמה שהפכה את כל התהליך לדיגיטלי, כך שכל נהג משאית מצויד באפליקציה שמראה לו את המשימות שלו, וכך הוא יודע איזה מטען לקחת, כמה כסף הוא אמור לקבל, לאן להביא את המטען ואף להחתים את הלקוח בסוף המשלוח. האפליקציה הפכה את התהליך ליעיל יותר ורווחי יותר עבור החברה".
לאילו חברות השירות שלכם מתאים?
מנחם: "יש הרבה עסקים קטנים שיכולים להסתפק במוצר מדף קיים, ואין להם צורך בפיתוח אפליקציה ייעודית להם. המומחיות העיקרית שלנו הוא בפיתוח אפליקציות עבור ארגונים גדולים, שיכולים להפיק תועלת אמיתית על ידי ייעול תהליכים ידניים.
חשוב לציין שלא פעם פונים אלינו יזמים עם רעיון לאפליקציה ורצון לקדם אותה, אולם בפועל הם לא מספיק בשלים בשביל באמת להתחייב לרעיון. אנחנו יודעים לעזור לסטארטאפים, החל משלב התכנון ועד להבאה האפליקציה לחנויות ההורדה, אולם המטרה שלנו היא לא סתם לקחת כסף מלקוחות שאינם מבינים את המשמעות והמחויבות של פיתוח תוכנה: אנחנו יודעים לפתח אפליקציות לכל מטרה, ואנחנו מפתחים עוד לפני שהיו טלפונים חכמים שאפשרו הרצה של אפליקציות עליהם. יש לנו היכרות עם המון טכנולוגיות, מה שמאפשר לנו לבחור לכל פרויקט את שפת התכנות המתאימה, ואת היכולת להתאים לו את הממשק הנכון.
3 צפייה בגלריה
מנחם מזרחי
מנחם מזרחי
מנחם מזרחי
(צילום: יח"צ)
עם זאת, אנחנו עדיין בגדר חברת בוטיק, כאשר אני ודן מטפלים אישית בכל לקוח. בנוסף, מרבית הפרויקטים שלנו הם פרויקטים ארוכי טווח, כאשר אנו ממשיכים ללוות את הלקוחות בתמיכה ושדרוג המערכת לאורך זמן. כל אפליקציה שעובדת בשטח זקוקה לשדרוגים תוך כדי מהלך החיים שלה, ואנחנו יודעים לתת ללקוחות שלנו שירות ארוך טווח כדי לוודא שהתוכנה תמשיך לשרת אותו בצורה הטובה ביותר".
למידע נוסף כנסו לאתר הבית של שטיבל קום, שם ניתן לקרוא את שירותי החברה, רשימת הלקוחות בהן החברה מטפלת ועוד. אפשר להציץ גם בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם.