סגור
כדאי להכיר

"בשביל להכניס אמנות הביתה, לא צריך להוציא המון כסף": הכירו את ארטישוק

"ארטישוק" היא גלריה טרנדית אונליין, ששמה לעצמה למטרה להנגיש יצירות אמנות מרהיבות לכל הישראלים, במהדורות מוגבלות ובמחירים שווים לכל כיס – היישר מהאמן ועד לבית הלקוח

בשנה האחרונה, המשפט "ביתי הוא מבצרי" קיבל משמעות רבה יותר, כשמשבר הקורונה הזכיר לכולנו עד כמה ביתנו משמש כעמוד תווך בחיינו. הימים הארוכים שאותם נאלצנו להעביר בבית, ללא ספק עוררו אצל רבים את הצורך והרצון להשקיע בעיצוב ובמראה שלו. בחיפוש אחר פתרונות יצירתיים למצב, הגענו לגלריית "ארטישוק" המרשימה.
2 צפייה בגלריה
 עיצוב של ארטישוק
 עיצוב של ארטישוק
עיצוב של ארטישוק
(הדמייה: ארטישוק)
אמנות – לא רק לעשירים
ארטישוק הוא סטודיו וגלריה דיגיטלית לאמנות, שהוקמה לפני כ-4 שנים ומציגה יצירות מכל העולם. את המקום פתחו שני אמנים מברזיל, חברי ילדות, שעשו עלייה לארץ: דדא שטראוס ודניס מלץ בין. בעוד שדדא, ציירת במקצועה, כבר עזבה את הגלריה והניהול שלה, דניס – אמן, מעצב תעשייתי ומעצב מכוניות, המשיך לנצח על העסק ביד רמה.
הרעיון שעומד מאחורי ארטישוק הוא לייצג הן את האמנים בגלריה, שלמעשה מקבלים תשלום בכל פעם שיצירה שלהם נמכרת, והן את הלקוחות – שזוכים באמנות במחירים נגישים. "החזון שלי הוא לתת את האמצעים לאנשים שרוצים לעצב את הבית ולהשקיע בו", מסביר דניס, "הרעיון הוא שלא צריך להוציא הון בשביל יצירות אמנות יפות וייחודיות".
אמנות ייחודית במהדורה מוגבלת
השפה העיצובית שמובילה את היצירות בגלריה היא שפה עכשווית, צעירה וטרנדית, וכל היצירות בגלריה מודפסות במספר מוגבל של עותקים – עד 150 בלבד. באופן זה, האמנים יכולים לשמור על היצירה המקורית, והלקוחות נהנים גם הם מיצירה ייחודית במהדורה מוגבלת, שככל הנראה לא ימצאו במקומות אחרים.
לאחר שהלקוח בוחר את היצירה האהובה עליו מהגלריה, הסטודיו מדפיס אותה באחת משלוש דרכים: על נייר פוטו, על נייר פיין ארט או על קנבס. בנוסף, הסטודיו מציע גם שירותי מסגור ברמה גבוהה, אשר מתכתבים עם השפה של היצירה אותה בחר הלקוח. צוות הגלריה מייצרים, מדפיסים וממסגרים את יצירות האמנות, ודואגים לשלוח אותן עד לבית הלקוח.
2 צפייה בגלריה
עיצוב פנים: חגית יסעור פרץ
עיצוב פנים: חגית יסעור פרץ
עיצוב פנים: חגית יסעור פרץ
(יח"צ)
שירותיות לפני הכל
אחד הדברים המוקפדים ביותר בסטודיו ובגלריה "ארטישוק", הוא היחס האישי והשירות הטוב שמוענק לכל לקוח. "כשהגעתי לארץ הייתה לי הרבה ביקורת על השירות פה", מספר דניס. "הרגשתי שהשירות צריך להיות קפדני וסבלני, והחלטתי שבעסק שלי, ההתנהלות תהיה שונה. הרבה פעמים לקוחות מגיעים עם המון שאלות על היצירות, המסגרות, ההבדלים בגימור ועוד – ואני שמח לענות לכולם בסבלנות ולהרגיע כל חשש. מי שמעוניין להגיע אלינו ולראות במו עיניו את הסטודיו, מוזמן בשמחה לבוא לסיור".
היחס הנעים והשירותי שמעניק דניס ללקוחותיו, לא מתחיל ומסתיים רק בסטודיו ובגלריה. למעשה, על מנת לספק ללקוחות שירות כמה שיותר מקיף וטוב – "ארטישוק" מציע גם הדמיות ממוחשבות של החלל בבית הלקוח, עם היצירות. "אם אנשים לא מצליחים להבין או לדמיין איך היצירות ייראו בחלל שלהם, הם מוזמנים לשלוח לנו תמונה שלו ואנחנו 'נלביש' בו את היצירה על ידי סימולציה. באופן הזה, הלקוחות יכולים להבין את התוצר הסופי, ולהחליט לגבי הגודל והמיקום האידיאליים עבורם".
גם בכל הנוגע לאמנים, מקפיד דניס לתחזק קשר אישי ושירותי במיוחד. "אני נותן מקום של כבוד לכל אמן ואמנית, ואני רוצה שהקהל יכיר אותם ואת הסיפור שלהם – זה למעשה התפקיד שלי", הוא מסביר. "אני בוחר בפינצטה כל יצירה ואמן שמופיעים בגלריה ומתחבר אליהם ברמה האישית. כיום רק 35% מהאמנים שלנו בגלריה הם ישראלים, ובהחלט אשמח להכיר ולעבוד עם אמנים נוספים מהארץ".
ארטישוק
כתובת: ארלוזורוב 68, קומה קרקע, תל אביב