סגור
כדאי להכיר

ד"ר אברהם מזרחי מציג: מרכז מתעוררים, הבית החם לטיפול בהתמכרויות וחוסר איזון נפשי

בקרוב מאוד ייפתח בישראל מרכז ייחודי שלא נראה קודם לכן, מתעוררים שמו, מבית טאותרפיה

מהות המרכז הוא להעניק מסגרת חמה ומבינה למי שסובלים מטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי ותפקודי. מי שעומד מאחורי המרכז הוא ד"ר אברהם מזרחי, אחת הדמויות המרתקות והמוכרות של עולמות אלו בישראל. מאחורי ד"ר מזרחי עומד סיפור אישי יוצא דופן, שוחחנו עימו על מנת לשמוע על המסע שעבר, המרכז החדש שהקים ועוד.
ד"ר אברהם מזרחי: תסריט חיים ייחודי
4 צפייה בגלריה
ד"ר אברהם מזרחי - מטפל בהתמכרויות
ד"ר אברהם מזרחי - מטפל בהתמכרויות
ד"ר אברהם מזרחי - מטפל בהתמכרויות
(יוגב עמרני)
אם מישהו יקרא את הרזומה המקצועי המרשים שעומד מאחורי ד"ר אברהם מזרחי, בן 58, הוא לרגע אחד לא יאמין כי עד גיל 28 ד"ר מזרחי היה מכור לסמים קשים. כמו כל נרקומן אחר, גם מזרחי עבר וחווה על בשרו את כל הדברים הקשים שמכור עובר, חיי פשע, מעצרים ושנים בבית הסוהר.
רק כאשר הגיע אל תחתית התהום בגיל 28 ולאחר שמצא את עצמו בקבוצת תמיכה בשם מכורים אנונימיים, הצליח אברהם להיגמל מהסמים, ולשקם את חייו.
"בזכות קבוצת התמיכה שהגעתי אליה, הייתי יכול בפעם הראשונה בחיי להיות מודע לעצמי, ולעשות תהליך ארוך וקשה שבו למדתי כיצד להתנהל כמו בן אדם רגיל, ממש כך. איך להתגלח, איך לקום בכל בוקר ולצאת לעבודה, דברים בסיסיים שבן אדם לא אמור ללמוד בגיל 28, אבל הפסקתי לרחם על עצמי. ידעתי כי על מנת להשתקם בצורה הטובה ביותר, אני אהיה חייב לגעת בפצעים הכי כואבים שלי.
היום, כמעט 30 שנים לאחר מכן, אני יכול להסתכל לאחור ולהגיד כי כל זה היה שווה, והיום אני מנסה לגעת באחרים ולעזור להם לגלות עולם ומלואו, של חיים טובים, בריאים ומאושרים הרבה יותר", ד"ר אברהם מזרחי סיפר.
ד"ר אברהם מזרחי: סטירה מצלצלת מהמערכת
4 צפייה בגלריה
ד"ר אברהם מזרחי - מרכז מתעוררים
ד"ר אברהם מזרחי - מרכז מתעוררים
ד"ר אברהם מזרחי - מרכז מתעוררים
(יוגב עמרני)
בתחילת דרכו החדשה, אברהם מזרחי החל להדריך מטעם הרשות לשיקום האסיר, משם המשיך לקורס מדריכי גמילה, ובמהלך הקורס, ד"ר יאיר כספי שהיה אחראי עליו, ראה את הפוטנציאל הגלום במזרחי, והוא עודד אותו ללכת ללמוד עבודה סוציאלית.
"חשבתי שהוא משוגע על כל הראש", אברהם מזרחי סיפר על כך בחיוך והוסיף, "אבל דרכו למדתי כי מעל גיל 30 אין צורך להיות בעל תעודת בגרות, אלא רק לעבור מבחן פסיכומטרי על מנת לקבל ציון שיאפשר לי ללמוד את המקצוע הזה.
עשיתי את המבחן והתקבלתי לאוניברסיטה העברית, וסיימתי את התואר הראשון בהצטיינות".
לאחר סיום הלימודים, אברהם מזרחי חשב כי העולם רק מחכה לפרוס עבורו שטיח אדום, למחוא לו כפיים, וכי שירותי הרווחה יקבלו אותו בזרועות פתוחות, אך מהר מאוד הוא גילה כי לא כך הם פני הדברים.
"זו היתה אכזבה עצומה, לגלות כי מבחינת המערכת מכור נקי לא יכול לעבוד בתחום, אז מהר מאוד המשכתי וסיימתי בהצלחה גם את התואר השני, בעבודה סוציאלית קלינית, חשבתי שאולי כך יסכימו לקבל אותי, אך התברר לי כי גם זה לא היה רעיון מוצלח, לכן הייתי צריך לקבל החלטה עם עצמי, כיצד לקחת את כל הידע המקצועי ונסיון החיים שלי, ולנתב זאת בדרך שונה מאשר מוסדות רשמיים מטעם המדינה", מזרחי סיפר.
ד"ר אברהם מזרחי: עוד נפילה והמראה מחדש
4 צפייה בגלריה
ד"ר אברהם מזרחי - מרכז המעניק מסגרת חמה לסובלים מטראומה
ד"ר אברהם מזרחי - מרכז המעניק מסגרת חמה לסובלים מטראומה
ד"ר אברהם מזרחי - מרכז המעניק מסגרת חמה לסובלים מטראומה
(יוגב עמרני)
הצעד העצמאי הראשון של אברהם מזרחי היה בדמות מרכז גמילה שהקים, בשם "לב החיים". המרכז זכה להצלחה גדולה בכל הנוגע למכורים שהגיעו אליו, אך מבחינה כלכלית הוא פשט את הרגל כמה שנים לאחר פתיחתו.
למרות הנפילה הכואבת הזו, מזרחי לא הרים ידיים אלא המשיך קדימה, במשך שנים שלוש שנים למד פסיכותרפיה קלינית, ותוך כדי תנועה נגלה לעיניו קורס נוסף, של 12 הצעדים, ומאז הוא לא הביט עוד לאחור.
לפני כ-9 שנים ד"ר אברהם מזרחי הקים את מכללת טאותרפיה, זו מצד אחד מתמקדת בהכשרת מטפלים לצורך טיפול בהתמכרויות, כאשר חלק מאנשי הצוות הם מכורים לשעבר, כאלו שהצליחו להיגמל מהתמכרויות והתמקצעו בטיפול בהתמכרויות, ובנוסף המכללה מציעה מספר מסלולים שונים, כגון קורס פסיכותרפיה ממוקדת התמכרויות, קורס להגברת המודעות, קורס להנחיית קבוצות טיפול ממוקדות התמכרויות ועוד.
ד"ר אברהם מזרחי: מרכז מתעוררים
כאמור, בימים אלו בשטח המכללה, עומד להיפתח מרכז נוסף אשר ירכז בתוכו מסגרת ייחודית וראשונה מסוגה בישראל לטיפול בהתמכרויות מכל הסוגים (אלכוהול, סמים, כדורי מרשם, הימורים, רגשות, מין, אוכל, תלות במערכות יחסים הרסניות ועוד) ובחוסר איזון נפשי.
"המטרה של המרכז הזה היא לסייע למטופלים בתקופה שלאחר הגמילה הפיזית, בשלבי ההתאוששות ובהמשך שיקום חייהם. המרכז יהיה פתוח במשך חמישה ימים בשבוע, ויהיו בו שני מסלולים, בוקר וערב, והם מציעים מגוון רחב של כלים להחלמה. אחד הדברים שאנו שמים עליו דגש במסלולים הללו, הוא להיפרד מכל מיני הגדרות שחוסמות אותנו וגורמות לנו לסבל ולחוסר איזון, נפשי ורגשי.
למעשה אני רואה באפשרות הזו תחליף הולם, אישי ודיסקרטי לאשפוז גמילה, או לאשפוז פסיכיאטרי, עבור כל מי שמתמודדים עם הפרעות נפשיות שונות כמו דיכאון וחרדה, הפרעות אכילה, כאשר הם מחפשים פתרון טיפולי ושיקומי הולם ומותאם באופן אישי לצרכיהם", ד"ר אברהם מזרחי הסביר.
ד"ר אברהם מזרחי: 12 צעדים בדרך לבודהה
4 צפייה בגלריה
ד"ר אברהם מזרחי
ד"ר אברהם מזרחי
ד"ר אברהם מזרחי
(יוגב עמרני)
לא רק מרכז "מתעוררים" קורם עור וגידים בימים אלו, אלא גם ספר נוסף של ד"ר אברהם מזרחי, בשם "12 צעדים בדרך לבודהה", עליו הוא סיפר: "זהו ספר שעוסק בראייה רחבה של התורה הבודהיסטית.
תחום הבודהיזם בטיפול הפסיכולוגי מציע דרך חיים ייחודית שיש בה ידיעה עמוקה וצלולה מאוד של טבע האדם, ושילבתי זאת ביחד עם 12 הצעדים, שיטת הטיפול וגמילה של מגוון התמכרויות, כאשר כל צעד בנפרד בא לתת ביטוי לרעיונות הבודהיזם".
מרכז מתעוררים: יצירת קשר
לפרטים נוספים וכל המידע אודות מרכז "מתעוררים", כמו גם על הספר החדש, 12 צעדים בדרך לבודהה, חייגו: 03-7788766