סגור
כדאי להכיר

מטבח כפרי של פעם. גם היום.

תהליכי מודרניזציה קיימים ומורגשים כמעט כל תחום בחיינו. המהפכה התעשייתית התרבותית, היצרנית שעבר המין האנושי במרוץ השנים והדורות הובילה אותנו עד ימינו אנו, תקופה בה מורגשת ביתר שאת הכלכלה התאגידית. ייצור מאסיבי ומהיר בממדים עצומים שנועד לשרת את ההמונים. קהל צרכנים עצום שרוצה לעצמו את הטוב ביותר, כמה שיותר מהר ובמחיר הנמוך ביותר שניתן להשיג. אותו ציבור מוכן להתפשר במקרים רבים על איכות המוצר העיקר שהתוצר הסופי יסופק מהר ויראה וירגיש סביר.

בעל מלאכה מול יצרן המוני
בעבר כשרצית לתכנן ולהקים מטבח היית ניגש לנגר במקום מגורך מתכננים יחד את המטבח והנגר היה ניגש למלאכה. המלאכה הייתה ידנית, הקצעת העץ, ניסור, ליטוש וצביעה. הכל ידני. עם השנים הוכנס מיכון לתהליך באופן הדרגתי. המיכון החליף במקרים רבים את תפקידו של הנגר בעל המלאכה. בהדרגה הדרישה גברה המטבח הפך המוני יותר ופחות נחלתם של בעלי הממון וכך עם השנים הוזלו חומרי הייצור, קוצרו תהליכים והמוצר הפך נגיש יותר. מקומם של בעלי המלאכה – הנגרים נדחק והם הפכו זן נדיר. חיפשנו נגר טוב אשר בקיא ברזי המלאכה, עושה שימוש בחומרים טבעיים, מיישם תהליכים ידניים וכן מנהל מערכת מדוקדקת עם תהליכי עבודה מוקפדים ומדויקים לרבות תכנון, עיצוב וביצוע. מצאנו אחד כזה. האמת שזה לא היה קשה. שמו הולך לפניו ופרטי הנגרות שלו מעטרים ונמצאים בשימוש יומיומי באלפי בתים בישראל. מעצבים ואדריכלים רבים פונים אליו כסמכות המקצועית בענייני תכנון ועיצוב נגרות לפרויקטים. תכירו – עדי חליפה – "עדי וארז נגרים".
נגרות היא אומנות
בעדי וארז נגרים מתמחים בייצור מטבחים כפריים. החברה חוגגת השנה 25 שנים להיווסדה הפנים של חברה והבעלים הוא עדי חליפה, דור שלישי למשפחה של נגרים. פרטי הנגרות אותם היא יוצרת מעטרים אלפי בתים בישראל. מטבחים כפריים בעלי טביעת היכר מובהקת המזוהה עם המותג. יחידת מגירות קטנות שמיוצרות באופן ידני, וכן דלת ארון משולבת מדפי תבלינים ("דלת תבלינים") הן רק חלק מיד האמן המורגשת בכל פינה, בכל שיוף ובכל גימור ביצירה. שילוב של דיוק, הקפדה וחומרים ייצור איכותיים הובילו את עדי חליפה למצב את "עדי וארז נגרים" כמותג צמרת מוביל ששמו הנרדף "תכנון עיצוב וייצור מטבחים כפריים קלאסיים בהתאמה אישית מלאה".
2 צפייה בגלריה
עדי וארז נגרים - ייצור מטבחים בהתאמה אישית.
עדי וארז נגרים - ייצור מטבחים בהתאמה אישית.
עדי וארז נגרים - ייצור מטבחים בהתאמה אישית.
(יח"צ)
"אין ספק שהשנים שלפו את הרגש מתהליך היצירה, פעם יצרת מטבח היום אתה מייצר מטבח. מכונה יכולה להחליף את הנגר בהקצעת העץ אבל היא לא יכול להשאיר על העץ את יד האומן. שלא תבין אותי לא נכון, אין תחליף למכונה גם בנגריות בוטיק, גם לא בבית המלאכה שלנו. המכונה מבצעת הרבה. אבל הטאצ' הסופי, הדיוק, הפינות, ההרכבה – יד נגר אומן. כיום אנשים שרוכשים מטבחים כפריים קלאסיים מחפשים את יד האמן. בסופו של תהליך המטבח ימוקם בבית של מישהו. אותו אדם בוחר צבע, בוחר עיטורים, בוחר חומרי גלם. אנחנו מתחברים לרגש שאח"כ מאפשר ללקוח ליצור במטבח שלו עם הרבה השראה. חשוב לזכור שהמטבח כיום משמש מקום התכנסות משפחתי בו מבלים חלק ניכר מזמן השהות בבית. מאד חשוב להשקיע במטבח." כך לדברי עדי חליפה הבעלים של "עדי וארז נגרים".
כמי שניצב מול הלקוחות, מה החלק שלך ביצירה? אם נלך למשל לחברת מטבחים ישב מולנו איש מכירות שתכליתו למכור לנו מטבח וזה מורגש. זה לא הנגר שיושב מולנו.
"היצירה מתחילה לפני הכל בתכנון ועיצוב בהתאמה לחלל. לפני שנכנסים לפן האומנותי צריך לזכור שמדובר במטבח ושיש משפחה שתשתמש בו מדי יום שעות ארוכות. תהליך תכנון המטבח מתחיל בהתבוננות על החלל והבנה של הצרכים וההרגלים המשפחתיים. היכן יושבים לאכול? מה גודל התנור? המקרר? ועוד שיקולים רבים נוספים. שלב התכנון כולל כמובן גם התייחסות לעיצוב ראשוני שיענה על הצרכים בצורה הפרקטית והאסתטית ביותר. אני נותן משקל משמעותי מאד לשלב זה, הידע והניסיון שצברתי עם השנים מסייעים לי להגיע לתוצאה סופית מרשימה מבחינה עיצובית ופרקטית."
בכל זאת, המטבחים שאתה מייצר נראים אחרת.
כנגר דור שלישי בוודאי שאני מכניס המון רגש ליצירה שלי, אני מחובר אליה היא חלק ממני. עד כמה שזה נשמע קלישאה לכל מטבח שאנו מייצרים בנגרייה אנחנו לחלוטין מחוברים רגשית. יש אינטימיות עם הלקוח, עם המוצר, עם התחושות והצרכים שלו. הכל פיין, בכל אנחנו נוגעים ביד, מלטשים, מרגישים. הנגרות שלנו טיילור מייד. הקרניזים, הצביעה הכל ידני. הכל מוקפד. כמובן שבהתאם לתקופה קיימים מגוון רחב של חומרי גלם, אפשרויות ושילובים. אני דוגל בשימוש בחומרי גלם טבעיים. בכל פריט שאנחנו מייצרים בנגריה אני שואף להכניס ייחודיות ואופי שקושרים אותו למקום, ללקוח ולצרכי הלקוח. אני בעל מלאכה, עם טכניקות של פעם שדוגל ומיישם תהליך עבודה מאד מתוכנן ומדויק. כזה שיאפשר להגיע לתוצר הטוב ביותר. הנגרות שלנו נצחית. אין לי בעיה להגיד את זה."
2 צפייה בגלריה
עדי וארז נגרים - טעם של פעם. המון רגש.
עדי וארז נגרים - טעם של פעם. המון רגש.
עדי וארז נגרים - טעם של פעם. המון רגש.
(יח"צ)
האמת שביקרנו אצלך בנגריה ויש שם תחושה אותנטית, רגש מסוים של הזמן עמד מלכת.
"מטבח כפרי זו רומנטיקה, אלה זכרונות בעץ. שלא יטעו לחשוב שאנחנו מייצרים הכל ביד. יש מיכון, אבל יש הרבה יותר תהליכים ידניים מוקפדים בניגוד למפעל שמייצר מטבח תבניתי. התהליכים האלה מחברים אותנו למוצר, ללקוח ולכן פעמים רבות אנשים חוזרים אלינו לחוות את חוויה בשנית בין אם עברו בית או דירה או בין אם להזמין פרטי ריהוט נוספים לביתם כמו ספריות, שידות, שידות אמבטיה ובכלל כל פריט נגרות עם טעם של פעם"
עדי וארז נגרים יוצרים ביישוב נילי הסמוך למודיעין. עדי איש מיוחד, מסביר פנים ולבבי שמעניק תחושה של בטחון ואכפתיות נדירות בנוף נותני השירות. ניכר שהמקצוע בחר בו והוא במקצוע, סינרגיה מושלמת בזכות וחסד גדולים. בדרככם להגשמת החלום תעצרו אצל עדי. רק תרוויחו.
אם מעניין אתכם להתרשם מעבודותיו או לשוחח עם עדי חליפה הכנסו>>