סגור

5 דרכים להטמעת חדשנות בעסקים קטנים ובינוניים

בעידן הדיגיטלי והמחובר של ימינו, כל עסק יכול להטמיע חדשנות דיגיטלית לטובת ההצלחה וההכנסה שלו. עבור עסקים שרוצים לגלות כלים דיגיטליים לייעול הפעילות היומיומית, אספנו 5 תחומים שאפשר להכניס בהם חדשנות בקלות - החל מחשבונית דיגיטלית ועד אפשרות לתת לעובדים לתדלק באפליקציה ולרכז את הוצאות התדלוק בקלות

ניהול עסק קטן או בינוני הוא משימה מורכבת ותמידית - בכל רגע נתון יש עשרות משימות שצריך לתמרן ביניהן והחלטות שצריך לקבל. עסקים רבים חוששים להיכנס לעידן הדיגיטלי ולנצל את הקדמה והחדשנות לטובת ההצלחה העסקית שלהם, מתוך מחשבה שמדובר בצעד יקר ומורכב. החדשות הטובות הן שלא צריך להפוך למומחים טכנולוגיים כדי להשתמש בכלים חדשניים. עבור מי שרוצה להפוך את העסק לקצת יותר דיגיטלי והרבה יותר יעיל, אספנו 5 היבטים חדשניים שאפשר לשלב בעסק כבר מחר.
חשבונית דיגיטלית - כל היתרונות בשירות אחד
עסקים קטנים רבים משתמשים עדיין בפנקסים ובחשבוניות כתובות בכתב יד לא קריא, מה שמוביל לטעויות, עלויות והרבה לוגיסטיקה. כיום ניתן למצוא מבחר שירותי חשבונית דיגיטלית, שמציעים יתרונות רבים וברורים: ראשית, החשבוניות לא הולכות לאיבוד בדואר. בנוסף, אין הוצאות על נייר, קלסרים, מעטפות, בולים, מקום אחסון לכל הניירת שהצטברה, ובעיקר שעות העבודה היקרות שמבוזבזות על הדפסת והפקת המסמכים.
3 צפייה בגלריה
מתדלקים דרך אפליקציה וחוסכים זמן יקר
מתדלקים דרך אפליקציה וחוסכים זמן יקר
מתדלקים דרך אפליקציה וחוסכים זמן יקר
(shutterstock )
חשבוניות דיגיטליות עושות סדר וארגון בעסק - כאשר כל המסמכים מרוכזים בתוכנה אחת, ניתן לחפש ביניהם בקלות על פי מגוון פרמטרים וקטגוריות. גם מבחינת תיעוד, חשבונית דיגיטלית נשמרת לנצח, ניתנות לגיבוי מקומי וזמינות בכל רגע נתון - בניגוד לחשבוניות מנייר אותן צריך למצוא בין עשרות פנקסים. ניתן לתת למנהלי החשבונות גישה להדפסה של החשבוניות, במקום לשלוח להם העתקים בכל חודש. חשבוניות דיגיטליות עם חתימה דיגיטלית היא גם פתרון בטוח ומוגן יותר מול זיופים ושינויים.
לתדלק באפליקציה - מעכשיו לא צריך לאסוף מהעובדים קבלות ולטבוע בניירת
ריכוז הוצאות התדלוק של העובדים הוא אחת המשימות המתסכלות בעסק, במיוחד משום שהוא גוזל זמן יקר אותו היה אפשר לנצל לקידום פעילות הליבה ויצירת הכנסה.
לכן, כדאי להכיר את פזומט דיגיטל השירות החדשני מבית פזומט המציע תהליך הצטרפות פשוט ומהיר, ותדלוק באמצעות אפליקציית yellow. מצד בעל העסק, בסוף כל חודש מתקבלת חשבונית מרכזת עבור פעילות התדלוק, לטובת ניהול נוח יותר של ההוצאות. אם עד לאחרונה עסקים קטנים נמנעו מהצטרפות לשירותים כמו פזומט בעקבות התהליך שדרש התקנה במוסך או המתנה לכרטיס תדלוק - היום אפשר פשוט להגיד לעובדים להוריד אפליקציה, ולקבל את כל היתרונות של פזומט באותו רגע.
3 צפייה בגלריה
כל הדרכים המתקדמות להטמיע חדשנות בעסק
כל הדרכים המתקדמות להטמיע חדשנות בעסק
כל הדרכים המתקדמות להטמיע חדשנות בעסק
(shutterstock)
מעבר לרישום המהיר ותדלוק הנוח מהאפליקציה, פזומט דיגיטל כולל יתרונות רבים נוספים עבור המעסיק והעובדים: ריכוז כל הוצאות התדלוק במקום אחד ונגיש כדי למנוע מצב בו בעל העסק שוכח להגיש הוצאות על הדלק ומאבד סכומי כסף משמעותיים, הסדרי דלק, מתן אשראי חודשי לתדלוק והתחשבנות חודשית, צבירת כסף בתדלוק לקניות ב-yellow, שירות רחיצת רכב מוזל, שירות תיקון פנצ'רים ועוד.
פזומט מפעילה מערך מקיף של שירות לקוחות ומנהלי תיקי לקוחות, מה שמבטיח לבעלי העסקי יחס צמוד וטיפול מסור לאורך כל הדרך ובכל בעיה.
גם לעסקים שלכם מגיעה הגנה - פתרונות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים
עסקים קטנים ובינוניים הם קורבנות נוחים למתקפות סייבר, בעקבות המודעות הנמוכה של בעלי העסקים לסכנות במרחב הדיגיטלי. על פי חלק מההערכות בתחום, יותר מ-15% מתקיפות הסייבר מבוצעות נגד עסקים בעלי 1-10 עובדים, וכ-40% נגד חברות בנות 11-100 עובדים. חברות קטנות שעומדות מתקפת סייבר סופגות מכה קשה יותר, בעקבות השבתה של ימי עבודה חיוניים ופגיעה במוניטין מול הלקוחות הגדולים. על מנת להגן על הפרטים האישיים של הלקוחות שלכם ולהגדיל את ההגנה מתקיפות סייבר לא צריך תקציבי ענק ואין צורך למנות אחראי סייבר ייעודי בעסק.
מה אפשר לעשות בתור עסק קטן? ראשית, יש לשמור על מודעות לסכנות בקרב העובדים, באמצעות תוכנית הדרכה, עדכונים במייל והנחיות מסודרות. בנוסף, יש לוודא שכל התוכנות של העסק נמצאות תחת רישיון בתוקף, וכי מערכת ההפעלה ותוכנת האנטי-וירוס מתעדכנות באופן אוטומטי. בנוסף, יש לוודא שסיסמאות ההזדהות של העובדים הן חזקות, ולשלב מנגנון אימות דו שלבי (באמצעות סיסמה וקוד לטלפון, למשל).
עוד צעדים לשיפור ההגנה מסייבר: הצפנת נתונים על פי רגישות הנתונים וגיבויים אוטומטיים. לבסוף, אפשר לרכוש ביטוח סייבר מול נזקי מתקפות ולטובת שיפור היכולת להתאושש מהן.
הזמן של העובדים שלכם (ושלכם) יקר מאוד - אלו תוכנות ניהול הזמן המובילות
ניהול זמן הוא מרכיב קריטי בעסק קטן או בינוני - ככל שיש פחות עובדים בעסק, כך החשיבות של כל עובד (ושעת עבודה שלו) הולכת וגדלה. לכן, הטמעה של תוכנה לניהול זמן יכולה לשפר ולייעל את ניצול הזמן בעסק, לא משנה עד כמה הוא קטן או לא טכנולוגי. כיום לכל עובד יש סמארטפון, והוא יכול לנהל את המשימות והזמן שלו מול שאר העובדים מכל מקום ובכל זמן.
3 צפייה בגלריה
מפסיקים להסתבך עם קבלות וחשבוניות - פשוט משתמשים בחשבונית דיגיטלית
מפסיקים להסתבך עם קבלות וחשבוניות - פשוט משתמשים בחשבונית דיגיטלית
מפסיקים להסתבך עם קבלות וחשבוניות - פשוט משתמשים בחשבונית דיגיטלית
(shutterstock)
פלטפורמות מומלצות לניהול זמן ופרויקטים הן monday הישראלית, שנועדה לניהול תהליכי ליבה של צוותים עסקיים עם מיקוד בניהול בני אדם ולא פרויקטים.
פלטפורמה נוספת איתה אפשר לנהל גאנט זמנים ומשימות היא Trello, אפליקציה פשוטה ו-ויזואלית לניהול משימות שמאפשרת לאדם אחד או יותר לנהל את מכלול המשימות. השימוש בכרטיסים אותם אפשר להזיז ממקום למקום עושה הרבה סדר וארגון בניהול משימות מורכבות באמצעים ויזואלים נוחים.
Asana היא פלטפורמה דומה אך מורכבת יותר, איתה אפשר לנהל מספר רב של פרויקטים ולעקוב אחרי ההתקדמות שלהם, לקבל סטטיסטיקות של קצב עבודה, לנהל תגובות והתכתבויות ועוד.
אוטומציה בשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים? כן, זה אפשרי
עבור עסק קטן, כל פנייה שלא קיבלה את היחס הראוי לה, עלולה להוות אובדן הזדמנות משמעותי. כאשר אתם עסוקים מעל לראש ולא מצליחים לתת מענה לכל משימות השיווק, העסק שלכם נשאר תקוע במקום.
לכן, כדאי לשקול יישום של כלים דיגיטליים לשדרוג השיווק, גם אם אתם לא מומחים לשיווק דיגיטלי. כלים כמו Zappier מאפשרים לכם להגדיר פעולות אוטומטיות, כמו למשל לקבל מייל בכל פעם שמישהו פונה אליכם ברשת חברתית, או הכנסה של פרטי הפנייה ישירות למסמך ב-Google Drive.
עבור מי שמוצא את עצמו על הרשתות החברתיות כל היום רק כדי לשווק את העסק, כלים כמו Hootsuite מאפשרים לשלוח פוסטים בכל הרשתות בלחיצת כפתור ולנהל בצורה יעילה יותר את הפעילות ברשתות החברתיות.
כדי להתחיל להציע צ'אטבוט אוטומטי באתר שלכם, אפשר לשקול כלים כמו Chatfuel, שמאפשר לכם לספק שירות לקוחות מיידי ולחסוך לעובדים שלכם זמן יקר על מענה לשאלות נפוצות.
אם כן, אין ספק שבעזרת מספר צעדים פשוטים, אפשר לשלב חדשנות גם בעסקים קטנים ובינוניים, ולהפוך את הניהול השוטף של העסק ליעיל ועדכני יותר. זה הזמן שלכם להיכנס לעידן הדיגיטלי עם חשבונית דיגיטלית, ניהול הוצאות תדלוק ותדלוק באפליקציה דרך פזומט דיגיטל, אבטחת סייבר ותוכנות לניהול הזמן היקר של העובדים שלכם. כל מה שצריך הוא להתחיל היום - למען המחר.