סגור

קבוצת המדיה של טראמפ זוכה להשקעה של מיליארד דולר

חברת הספאק Digital World Acquisition הודיעה כי תשקיע את הכסף בעקבות המיזוג בין שתי החברות. המדיה החברתית החדשה תושק ברבעון הראשון של 2022 ותיקרא TMTG


חברת המדיה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הודיעה כי חברת הספאק דיגיטל וורלד אקוויזישן (Digital World Acquisition) תשקיע מיליארד דולר בעקבות המיזוג בין שתי החברות, כך דווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
טראמפ הכריז לראשונה באוקטובר על התוכנית להתמזג עם הספאק, כשמטרת המהלך היא להשיב לעצמו נוכחות במדיה החברתית לאחר שנחסם בפלטפורמות של טוויטר ופייסבוק. הכוונה היא להשיק חברת מדיה חברתית בשם טרות' סושיאל (Truth Social) ברבעון הראשון של 2022.
הנפקת החברה הממוזגת תגייס כ-1.25 מיליארד דולר למימון הפעילותה. לפי הודעה משותפת שפרסמו שתי החברות, החברה תיקרא Trump Media & Technology Group Corp - TMTG.
"מיליארד דולר מעביר מסר חשוב לחברות הטכנולוגיה הגדולות", ציין טראמפ בהודעה וחזר על האשמותיו על צנזורה נגדו ואפלייה על רקע פוליטי. "ככל שהמאזן שלנו יילך ויתרחב, כך החברה תהיה בעמדה חזקה יותר להילחם ברודנות של חברות הטכנולוגיה הגדולות".
פרשן בלומברג מאט לווין ציין בשבוע שעבר כי החברה של טראמפ לא סיפקה עדכונים על מצבה הפיננסים, הפעילות או תוכניות עתידיות, וכי העסקה עם דיגיטל וורלד עוד לא נסגרה סופית או הוגשו מסמכים רלוונטים. עם זאת, לווין מעריך כי טראמפ "יקבל את הכסף שלו" כי "משקיעים פרטיים ובני ברית פוליטיים ישלמו 44 דולר עבור הזכות להעניק לטראמפ 10 דולר".
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ נשיא ארה"ב עימות טלוויזיוני 29 בספטמבר
דונלד טראמפ נשיא ארה"ב עימות טלוויזיוני 29 בספטמבר
דונלד טראמפ
(צילום: איי פי)
עם זאת, יש משקיעים שכבר מרוויחים מהעסקה המתוכננת. כך למשל, מנהל קרנות הגידור ברוס קלינס נהנה מהחודש הטוב ביותר בקריירה שלו בת השלושה עשורים לאחר שהקרן שלו, יקירה פרטנרס, התחזקה בכ-12% באוקטובר, הרבה יותר טוב מקרנות דומות אחרות. הקרן זכתה לדחיפה גדולה הודות לאחזקה שלה בדיגיטל וורלד. ההחזרים של הקרן היו גבוהים פי 2 מהקרן עם הביצועים השניים הטובים ביותר באותו החודש.
טראמפ, שטוען כי בכוונתו להתמודד שוב על הנשיאות ב-2024, נחסם מפלטפורמות המדיה החברתית הגדולות בשל הפוסטים שפרסם שעודדו את ההתפרעויות בגבעת הקפיטל ב-6 בינואר בזמן אישור ניצחונו בקונגרס של ג'ו ביידן בבחירות.