סגור
סניף עדיקה ב אשדוד
סניף עדיקה באשדוד (צילום: רפי דלויה)

בלעדי
עדיקה בדרך להתמזג עם גולף ולהימחק מהמסחר באחוזת בית

על רקע מצבה הכספי הקשה, עדיקה נערכת למיזוג לתוך החברה־האם גולף, שתגיש הצעת רכש מלאה לחברת האופנה. עדיקה, שהונפקה ב־2018 לפי שווי 167 מיליון שקל ונסחרת כיום בשווי של 39 מיליון שקל בלבד, צפויה להימחק מבורסת ת"א

המניה כבר לא באופנה: חברת האופנה עדיקה צפויה להתמזג לתוך החברה־האם גולף (60%) ולהימחק מהמסחר בבורסה בתל אביב. ל"כלכליסט" נודע כי המהלך צפוי לצאת לדרך בקרוב לאחר דיונים שנערכו בנושא בחברה.
גולף תגיש הצעת רכש מלאה לעדיקה, ואם המיזוג יצלח, עדיקה תתמזג לתוך גולף אך תשמור על מותג עצמאי, בדומה למותגים אחרים בקבוצת גולף כמו פולגת, אינטימה, כיתן ועוד.
הסיבה למהלך הוא המצב הכספי הקשה מאוד שאליו נקלעה עדיקה, לאחר טלטלות ניהוליות שעברה החברה בשנים האחרונות, ובין היתר על רקע הכישלון בחדירה לשוק האמריקאי. ההרפתקה הבינלאומית של עדיקה לא צלחה, ובתקופה האחרונה היא צמצמה מאוד את הפעילות הבינלאומית, בניסיון להקטין את הפסדיה בחו"ל.
גם עליית הוצאות השילוח פגעו בעדיקה, כמו גם בחברות אופנה ישראליות אחרות, אך עדיקה נפגשה עם העלייה בהוצאות השונות בתקופה שמצבה הפיננסי קשה ממילא. בנוסף, עדיקה נתקעה עם מלאי עודף, ובניסיון להיפטר ממנו היא הקימה לפני כמה חודשים בתוך חנויות העודפים של גולף פינות למכירת פריטים עודפים של המותג עדיקה.
11 מיליון שקל, תזרים שלילי שרשמה עדיקה מפעילות שוטפת ברבעון הראשון
עדיקה רשמה ברבעון הראשון של השנה תזרים שלילי מפעילות שוטפת של 11 מיליון שקל, והפסד מפעילויות נמשכות בגובה של 12 מיליון שקל. גולף העמידה לעדיקה הלוואה של 20 מיליון שקל, שאת מרביתה עדיקה כבר ניצלה.
לפי הערכות, מצבה הכספי הקשה של עדיקה לא יאפשר לה לסיים את השנה ללא הזרמת הון נוספת מהבעלים, או גיוס של כספים בשוק או בבנקים - דבר שסביר להניח לא ניתן לעשות במצב הכספי הנוכחי. מצב כספי זה חייב את הנהלת החברה לקבל הכרעות קשות. מי שהוביל את מהלך המיזוג הוא מנכ"ל עדיקה בשבועות האחרונים, נועם מלניק, שסבר שהמיזוג יאפשר קיצוץ דרמטי בהוצאות תוך שמירה על מותג נפרד.
עדיקה הציגה ברבעון הראשון של 2022 פרמטרים שליליים במספר הלקוחות הפעילים באתר ובסל הקנייה. בגולף עצמה ירד הרווח הגולמי ב־11% ל־127 מיליון שקל, אך היא הצליחה לשפר את שיעור הרווח הגולמי בזכות צמצום המבצעים וההנחות וכן התייעלות בהוצאות המשלוחים ללקוחות. הרווח הנקי של החברה ב־2021 טיפס ב־177% והסתכם ב־49 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של 2022 סיימה קבוצת האופנה עם הכנסות של 207 מיליון שקל - ירידה של 2.6% ביחס לרבעון המקביל, והחברה עבדה להפסד תפעולי של 16 מיליון שקל לעומת רווח של 16.7 מיליון שקל.
20 מיליון שקל, היקף ההלוואה שהעמידה גולף לעדיקה, שאת מרביתה כבר ניצלה
מהלך של מיזוג עדיקה לתוך גולף צריך להתבצע באמצעות מיזוג משולש הופכי, והוא יהיה כפוף לאישור האסיפה הכללית של החברה. מנכ"ל גולף, אייל גרינברג, התבטא באחרונה בנושא בשיחת משקיעים שקיים. "בכתב ההתחייבות של גולף לעדיקה התחייבנו על 20 מיליון שקל. הזרמנו 10 מיליון, ובחודשים הקרובים, ממש בקרוב, ינוצלו עוד 10 מיליון. לא לעולם חוסן. אנחנו לא מתכוונים להמשיך ולשפוך עשרות מיליוני שקלים על עדיקה", אמר גרינברג.
גולף, שבשליטת כלל תעשיות, רכשה ב־2015 את עדיקה, שהוקמה על ידי דדי שוורצברג, תמורת כ־40 מיליון שקל. עדיקה נכנסה לבורסה במארס 2018 כשגייסה 48 מיליון שקל לפי שווי 167 מיליון שקל (אחרי הכסף) כש־25 מיליון שקל מהסכום נכנסו לקופת החברה והיתר בהצעת מכר של הבעלים. ביולי 2021 גייסה החברה במניות 35 מיליון שקל, 20 מיליון מתוכם הזרימה גולף, וביתר השתתפו גם דוד פורר וקרן ספרה. החברה נסחרת בשווי 39 מיליון שקל בלבד, אחרי שמנייתה ירדה מתחילת השנה ב־62%.