סגור

פלייטיקה עברה לרבעון רווחי; בונה על משחקי הקז'ואל

חברת הגיימינג הישראלית דיווחה על זינוק של 16% בהכנסות ברבעון השני מז'אנר 'המשחקים הקלילים'; רשמה רווח נקי של 90 מיליון דולר לעומת הפסד של 139 מיליון דולר בתקופה המקבילה; אך בחברה הזהירו משינוי אפשרי במדיניות פייסבוק, גוגל ואפל, המשמשות עבורה כפלטפורמות צד-שלישי - ועשויות להשפיע על צמיחת החברה

פלייטיקה (Playtika), חברת המשחקים מהרצליה פיתוח, פרסמה היום (ד') את הדו"ח הכספי לרבעון השני בשנת 2021. הכנסות החברה עמדו על 659.2 מיליון דולר, לעומת 650.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה דיווחה על רווח נקי של 90 מיליון דולר לעומת הפסד של 139 מיליון דולר בתקופה המקבילה, והצביעה על גידול של עשרות אחוזים בהכנסות מקטלוג משחקי הקז'ואל - משחקים קצרים ופשוטים שניתן לשחק בסבבי משחק של דקה־שתיים. פלייטיקה תשיק שני משחקים נוספים מסוג זה לקראת סוף השנה. עוד בנושא משחקי הקזואל - בהמשך.
פלייטיקה דיווחה על הון נזיל בסך יותר מ-1.7 מיליארד דולר, נכון לסיום הרבעון השני. בראש הסיכונים לחברה, ציינה פלייטיקה את החשש משינוי במדיניות של פייסבוק, גוגל או אפל. הרחבה בנושא בהמשך.


פלייטיקה הונפקה בניו יורק בתחילת השנה לפי שווי של 11 מיליארד דולר, וגייסה בהנפקה 500 מיליון דולר. כיום החברה נסחרת לפי שווי של 9.5 מיליארד דולר, נמוך משווי ההנפקה בחודש ינואר.
החברה הצביעה על צמיחה של 16% בהכנסות החברה מקטגוריית משחקי הקז'ואל שלה לעומת הרבעון השני של 2020. שיעור השחקנים המשלמים היומי הממוצע של החברה עלה ל-2.9% מכלל השחקנים, לעומת 2.7% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הכנסות החברה מהמשחקים "Bingo Blitz", "Board King" ו-"Solitaire Grand Harvest" גדלו ב-18%, 20% ו-61% בהתאמה - לעומת התקופה המקבילה ב-2020.

2 צפייה בגלריה
רוברט אנטוקול מייסד ומנכ"ל פלייטיקה
רוברט אנטוקול מייסד ומנכ"ל פלייטיקה
רוברט אנטוקול, מייסד ומנכ"ל פלייטיקה
(צילום: אוהד רומנו)

החברה מציינת שתי סיבות להפסד ברבעון המקביל אשתקד: ראשית, היא ביצעה ב-2019 שתי רכישות של אולפני פיתוח משחקים: Supertreat ו-Seriously. הרכישות הושלמו רק ברבעון השני של 2020. החברה לא חשפה את היקפי העסקות, אבל על פי דיווח באתר "GamesBeat", פלייטיקה שילמה 275 מיליון על רכישת Seriously. כמו כן, החברה ציינה כי ברבעון השני של 2020, הגיעה לפשרה משפטית שעלתה לה 37.6 מיליון דולר.
פלייטיקה הכריזה על שני משחקים מבית Wooga, סטודיו המשחקים הברלינאי שרכשה בסוף שנת 2018: "Switchcraft: The Magical Match 3" ו-"Mystery Story". המשחקים עתידים לצאת ברבעון האחרון של 2021. החברה שינתה בשנים האחרונות את מיקוד פעילותה אל משחקי הקז'ואל, בהם מתמחה Wooga. החברה הודיעה כי תשיק משחקים נוספים בשנת 2022.

2 צפייה בגלריה
פלייטיקה חברת משחקים הרצליה פיתוח
פלייטיקה חברת משחקים הרצליה פיתוח
פלייטיקה, הרצליה פיתוח
(צילום: אפי שמייח)

פלייטיקה גם מנתה סיכונים אפשריים להמשך צמיחתה, בראשם הישענות על פלטפורמות צד-שלישי, כמו פייסבוק וחנויות היישומונים של גוגל ואפל, להפצת המשחקים שלהם. שינוי מדיניות מצד ענקיות הטכנולוגיה עשוי להשפיע על רווחיות החברה.
פלייטיקה גם העידה כי מספר מצומצם יחסית של משחקים אחראי לרוב הכנסות החברה. כמו כן, לחברה יש רק מספר קטן של שחקנים שמשלמים סכומים משמעותיים (אלה מכונים בתעשייה Whales, לוויתנים). המודל החינמי של המשחקים גם הוא גורם סיכון בפלייטיקה, ותלוי בניהול התמחור של הרכישות בתוך המשחקים עצמם.
"אני רואה עתיד טוב מאוד עבורנו בשנה הקרובה ובזו שאחריה", אמר רוברט אנטוקול, מנכ"ל ומייסד פלייטיקה, בשיחה עם המשקיעים בחברה. לדבריו, "הגברנו את שיעור השחקנים המשלמים, הגדלנו הכנסות לפלטפורמות שלנו ואנחנו משקיעים יותר בפיתוח משחקים חדשים, מה שאיפשר לנו להכריז על השקת המשחקים החדשים שלנו מבעוד מועד".