$
הייטק והון סיכון

AppsFlyer גייסה 210 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההשקעות האמריקאית General Atlantic והשתתפו בו גם גולדמן זאקס, קומרה קפיטל, DTCP, פיטנגו צמיחה ומגמה. אפספלייר מספקת טכנולוגיה לניטור היקפי שימוש והורדות של אפליקציות

מאיר אורבך 15:0621.01.20

חברת AppsFlyer הישראלית גייסה 210 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס רביעי בהובלת קרן ההשקעות האמריקאית General Atlantic. בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו גם המשקיעים הנוכחיים בחברה: קרן הצמיחה של גולדמן זאקס, קומרה קפיטל, DTCP, פיטנגו צמיחה ומגמה. השווי המוערך של החברה בגיוס הוא 1.6 מיליארד דולר. בשיחה עם כלכליסט אומר אורן קניאל, מנכ"ל החברה ואחד משני מייסדיה, "מאז הגיוס הקודם ההכנסות שלנו גדלו פי חמש". קניאל מסרב להתייחס לשווי החברה בגיוס הקודם, אך ההערכה היא שעמד אז על כ-300 מיליון דולר.

 

 

מימין לשמאל אורן קניאל ורשף מן, מייסדי AppsFlyer מימין לשמאל אורן קניאל ורשף מן, מייסדי AppsFlyer צילום: יח״צ AppsFlyer

 

 

AppsFlyer, המספקת טכנולוגיות שיווק לחברות, הכפילה את ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) שלה פי 5, וחצתה את רף ה-150 מיליון דולר ב-2019. סך הגיוס המצטבר של AppsFlyer עומד על 294 מיליון כולל הגיוס הנוכחי. החברה מונה כיום כ-850 עובדים ב-18 משרדים ברחבי העולם, פי 4 ממספר העובדים בסבב הגיוס הקודם ב-2017.

 

General Atlantic מחזיקה בנכסים בשווי 35 מיליארד דולר תחת ניהולה. הקרן, שנוסדה בשנת 1980, מונה למעלה מ-150 מומחי השקעות בניו יורק, אמסטרדם, בייג׳ינג, גריניץ׳, הונג קונג, ג׳קרטה, לונדון, מקסיקו סיטי, מומבאי, מינכן, פאלו אלטו, שנגחאי וסינגפור. בישראל השקיעה הקרן ב-2019 בריסקיפייד במסגרת סבב גיוס של 165 מיליון דולר.

 

במסגרת הגיוס הצטרפו אלכס קרייסס, דירקטור מנהל ב-General Atlantic ואנטון לוי, נשיא שותף ומנהל הטכנולוגיות הראשי בקרן למועצת המנהלים של החברה. ״אנו מתגאים מאוד בעובדה שהפלטפורמה של AppsFlyer מהווה חלק אינטגרלי מהעבודה היומיומית של צוותי שיווק ברחבי העולם,״ אמר אורן קניאל, מנכ״ל ומייסד החברה.

 

בשיחה עם "כלכליסט" מספר צחי הילל, שותף מנהל בקרן הון הסיכון פיטנגו, "אין הרבה מקרים של הזדמנות לבנות חברה ענקית. המהות של החברה היא מערכת שאיש שיווק לא יכול בלעדיה. אתה לא יכול בלי מובייל ולא לחבר את כל הסושיאל אליה. יש כאן הזדמנות לבנות חברה מאוד גדולה מהיום הראשון. היא מוכרת בכל העולם והיא מתאימה לכל העולם. והיא מבוססת על כלכלה אמיתית. יש לנו 5 חברות שמוכרות במעל ל-100 מיליון דולר ולא היה לנו כזה דבר בכל הפורטפוליו. ייתכן ונגיע שם להנפקה. כאשר לחברה יש מכירות של מאות מיליוני דולרים יש לחברה ערך".

 

"השקענו בחברה בסיבוב הראשון כאשר היו לה כמה מיליוני דולרים במכירות. השקענו משתי הקרנות שלנו בחברה וכחלק מהאסטרטגיה שלנו ללוות חברות מהתחלה דרך שלבי הצמיחה. זו חברת ענן שיש לה פרמטרים טובים ויודעת לעשות את השיווי משקל בין הצמיחה לרווחיות. ללא ספק היא במקום טוב וברור שהיא יודעת היכן האיזון בין הרווחיות להכנסות והיא תדע להגיע לשם. היכולת של החברה לגייס כסף שהוא כמו הנפקה ציבורית מציב אותה כאיתנה מול הלקוחות שלה, והיא יכולה לבחור את הדרך מה לעשות עם הכסף. בהמשך יש לה את כל האפשרויות והדגש הכי חשוב הוא המיקוד במוצר וגידול החברה".

 

אפספלייר (AppsFlyer) הוקמה ב־2011 על ידי שני יזמים: מנכ"ל החברה אורן קניאל וסמנכ"ל הטכנולוגיות רשף מן. החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לבעלי אפליקציות לדעת מאין הגיעו המשתמשים הרווחיים ביותר לאפליקציה שלהם: חיפוש בגוגל, מודעה בפייסבוק או בטוויטר, דיוור ישיר למייל, הודעת SMS, קמפיין טלוויזיוני ועוד. AppsFlyer עובדת עם למעלה מ-12,000 לקוחות ובהם מותגים מובילים כמו eBay, HBO, Tencent, NBC Universal ו-Nike. החברה מחוברת לאקוסיסטם הכולל למעלה מ-5,000 שותפים, ביניהם פייסבוק, גוגל, טוויטר, Apple Search Ads, סיילספורס, אדובי ואורקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x