סגור
דונלד טראמפ בבית משפט דצמבר 2023
דונלד טראמפ במהלך משפטו (צילום: Yuki Iwamura/Bloomberg)

חברת ראיית החשבון של טראמפ מדיה הואשמה בהונאה ונסגרה לצמיתות

הרשות האמריקאית לני"ע מאשימה את בי.אף בורג'רס בזיוף מסמכים והונאת לקוחות, וקנסה אותה ב-14 מיליון דולר; עם זאת, הרשות לא האשימה בדבר את טראמפ מדיה שבבעלות הנשיא לשעבר

בי.אף בורג'רס (BF Borgers), חברת ראיית החשבון העצמאית של קבוצת טראמפ מדיה, הואשמה אתמול (ו') ע"י הרשות האמריקאית לני"ע (SEC) בביצוע הונאה נרחבת, כולל "כשלים מערכתיים מכוונים", זיוף מסמכים והונאת לקוחות. זאת תוך שהיא מבטיחה שהיא פועלת על פי סטנדרטים מקצועיים וחוקיים. לפי הודעת הרשות, החברה נסגרת לצמיתות.
לפי החקירה, לפחות 75% מההנפקות שביצעו 369 לקוחות החברה לא עמדו בסטנדרט הנדרש. עם זאת, הרשות לא האשימה בדבר את טראמפ מדיה, שבבעלות הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומי שמחזיקה ברשת החברתית טרות' סושיאל.
הרשות תיארה את פעילות החברה בין השנים 2021-2023 כהונאה "מאסיבית". הסוכנות הטילה קנס כבד על בי.אף בורג'רס, ואסרה עליה מיידית ובאופן קבוע להגיש מסמכים לרשות לני"ע. החברה ובעליה, בנג'מין בורג'רס, הסכימו גם לשלם קנסות בסכומים כוללים של 14 מיליון דולר.
"בורג'רס ומפעל החשבונאות השקרי שלו נסגרו לצמיתות", כך אמר גורביר גריוול, מנהל יחידת האכיפה של SEC. חברות ציבוריות ששכרו את שירותיה של בי.אף בורג'רס ייאלצו כעת למצוא חברת ראיית חשבון אחרת, כך הזהירה SEC אתמול, וחברת טראמפ מדיה הודיעה שבכוונתה לפעול בהתאם. "טראמפ מדיה מצפה לעבוד עם חברת ראיית חשבון חדשה בהתאם להוראה של SEC מהיום", כך אמר דובר מטעמה ל-CNN.
על פי מסמכים, בי.אף בורג'רס שימשה כחברת ראיית החשבון של טראמפ מדיה עוד לפני שהאחרונה הפכה לציבורית בחודש מרץ. באותה תקופה היו לה כ-350 לקוחות הכפופים לתקנות ה-SEC, כך על פי הסוכנות. החקירה של SEC התמקדה רק בחברות ציבוריות.
דונלד טראמפ הוא יושב הראש ובעל השליטה טראמפ מדיה. למרות שהחברה הגיעה להערכת שווי של 9 מיליארד דולר בוול סטריט, היא מפיקה מעט הכנסות ועודנה שחקן זעיר בעולם המדיה החברתית.