סגור
מטבע קריפטו אתריום את'ריום כסף דיגיטלי
אתריום (צילום: שאטרסטוק)

אישום: שני אחים בוגרי MIT גנבו 25 מיליון דולר בקריפטו תוך 12 שניות

לפי האישום שהוגש במנהטן, האחים בני 24 ו-28 בעלי תארים במדעי המחשב ומתמטיקה מהמוסד היוקרתי, ניצלו פרצה בבלוקצ'יין של אתריום. אם יורשעו, העונש המרבי הוא 20 שנות מאסר

שני אחים שלמדו ב-MIT נעצרו השבוע בארצות הברית ומואשמים בגניבת מטבעות קריפטו בשווי 25 מיליון דולר, כך לפי דיווח ב-CNN.
האחים אנטון פריירה-בואנו (24) וג'יימס פריירה-בואנו (28) ניצלו לפי האישום פרצה בבלוקצ'יין של אתריום. התובעים במנהטן ציינו כי זו הפעם הראשונה שבה מוגש כתב אישום על הונאה מסוג זה. הם מואשמים שביצעו את הגניבה באפריל 2023 וגנבו מסוחרים 25 מיליון דולר ב-12 שניות בלבד, זאת לאחר שהשיגו בדרכים לא חוקיות גישה לעסקאות הממתינות לאישור ושינו את תנועת מטבעות הקריפטו.
"לטענתנו, ההונאה של הנאשמים מטילה ספק במהימנות של הבלוקצ'יין", מסר התובע דמיאן וויליאמס. בכתב האישום הם מואשמים בקשירת קשר לביצוע הונאה וקשירת קשר לביצוע הלבנת הון. "הם הגו מזימה מתוחכמת מבחינה טכנולוגית שעליה עבדו במשך חודשים והוציאו אותה לפועל בתוך שניות ספורות", הוסיפה סגנית התובע הכללי ליסה מונאקו. עורכי הדין המייצגים אותם לא הגיבו לדיווח.
שני האחים היו סטודנטים ב-MIT ולמדו שם לתואר במדעי המחשב ומתמטיקה. לפי כתב האישום, הם השתמשו ב"כישורים המיוחדים שפיתחו במהלך הלימודים וכן במומחיות שלהם במסחר בקריפטו" ובמשך חודשים הם תכננו כיצד להטות ולשנות את הפרוטוקולים המשמשים לאימות עסקאות להכללה בבלוקצ'יין של אתריום – תיעוד ציבורי של עסקאות קריפטו. לטענת התובעים, האחים ניצלו פרצה בקוד של תוכנה בשם MEV-boost, שמשמשת את מרבית ה"מאמתים" ברשת אתריום, כלומר מי שאחראים לבדיקה שעסקאות חדשות הן מהימנות לפני שמתווספות לבלוקצ'יין.
האחים מואשמים גם כי לאחר ביצוע הגניבה, הם סרבו לבקשות להחזרת הכספים ונקטו בצעדים להלבנת ההון והסתרת מטבעות הקריפטו הגנובים. אם יורשעו העונש המקסימלי על העבירות עומד על 20 שנה לכל אחד.