טויוטה: נייצר בסין מכוניות היברידיות ונכפיל את המכירות במדינה
החברה מתכוונת לייצר בסין את דגמי הקורולה והלווין - מדובר בפעם הראשונה בה יתבצע ייצור מלא של מכוניות היברידיות מחוץ ליפן
- הריקול בטויוטה: החברה קוראת ל-1,500 מכוניות נוספות בישראל למוסכיה
- נוסעים במקביל: הדגמים החדשים שיתחרו על כיסו של הנהג הישראלי
- סטיישן היברידית ראשונה בארץ: כלי עבודה משתלם
חברות רכב מקומיות ובינלאומיות מנסות לעודד את המכירות של מכוניות היברידיות בסין, על רקע המאמצים במדינה המהווה את שוק הרכב הגדול בעולם, להפחית את הזיהום והתלות בדלקים מאובנים.
ואסומורי איהארה, סגן נשיא בטויוטה שאחראי על השווקים המתעוררים, אמר במהלך תערוכת רכב המתקיימת בבייג'ינג כי יצרנית הרכב הגדולה בעולם מתכוונת להכפיל את המכירות בסין ל-2 מיליון יחידות בשנה. עם זאת, הוא לא הציב מסגרת זמן להשגת היעד. טויוטה מנסה לצמצם את הפערים בסין ביחס יריבותיה פולקסוואגן, ג'נרל מוטורס, היונדאי וניסן. לדבריו של איהארה, החברה מתכוונת להפוך בעתיד ליצרנית הרכב השלישית בגודלה בסין לאחר שתעקוף את ניסן. לשם כך טויוטה תשיק 15 דגמים חדשים במדינה עד סוף 2017. סין מייצגת כעת 10% מכלל המכירות העולמיות של טויוטה. ב-2013 טויטה מכרה בסין 917 אלף כלי רכב, 20,400 מתוכם היו היברידיים, זאת לעומת מכירת 7,900 היברידיים ב-2012.
בתוך כך, וולוו יצרנית מכוניות היוקרה השוודית שבבעלות ג'ילי הולדינגס, הודיעה כי להערכתה סין תעקוף את ארה"ב ותהפוך השנה לשוק הגדול ביותר שלה. על פי הצהרה שפרסמה החברה, המכירות של וולוו יהיו ככל הנראה גבוהות מהצמיחה המוערכת של 20% בשוק מכוניות היוקרה בסין, והחברה תבצע משלוחים של 80 אלף כלי רכב לפחות בסין.
מנכ"ל החברה האקן סמולסון הוסיף כי התחזית היא שהמכירות יעלו גם בארה"ב ובאירופה. המכירות ברבעון הראשון טיפסו ב-9.5% לעומת השנה שעברה ל-108,107 כלי רכב, כולל זינוק של 25% במכירות בסין. הרווח התפעולי בשנה שעברה עלה ל-1.92 מיליארד קרונה (292 מיליון דולר) מ-66 מיליון קרונה ב-2012, על רקע זינוק של 46% במכירות בסין והורדה של עלויות התפעול. אולם ההכנסות נפלו ב-1.8% ל-122.2 מיליארד קרונה.