GM שוב נתפסה על חם: "התעלמה מבעיה במערכת ההיגוי במשך שנים"
מסמכים שפרסם הממשל בארה"ב מגלים כי ג'נרל מוטורס התעכבה בביצוע ריקול לכ-334 אלף מכונית מדגם סטורן איון, אף שקיבלה אלפי תלונות וכ-30 אלף בקשות לתיקון במסגרת האחריות
ג'נרל מוטורס התעכבה שנים בביצוע ריקול לכ-334 אלף כלי רכב מדגם סטורן איון, אף שקיבלה אלפי תלונות מנהגים וכ-30 אלף בקשות לתיקון במסגרת האחריות - בגין בעיות במערכת ההיגוי. כך עולה ממסמכים שפרסם היום הממשל בארה"ב.
- ג'נרל מוטורס: המכוניות שנקראו לריקול בטוחות לנהיגה
- מסמכים פנימיים של GM חושפים: עובדים ניסו לחבל בחקירת התקלות בחברה
- הריקול הענק של ג'נרל מוטורס: המנכ"לית התנצלה, הקונגרס חוקר
עוד עולה כי הסוכנות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) לא ביקשה לבצע ריקול לרכבים משנות המודל 2004-2007, אף שלפני שנתיים פתחה בחקירה ומצאה כי 12 תאונות, בהן נפצעו שני נוסעים, אירעו בגלל בעיה כשל חשמלי במערכת ההגה כוח.
נגד ג'נרל מוטורס ו-NHTSA הופנתה באחרונה ביקורת רבה בעקבות התגובה האיטית שלהן לתקלות במערכת ההתנעה של 2.6 מיליון מכוניות קטנות; ענקית הרכב הודתה כי ידעה על הבעיה במשך יותר מעשור, אך ביצעה קריאת תיקון (ריקול) רק בפברואר האחרון.
המכוניות מדגם סטורן איון נכללה בריקול עליו הוכרז ב-31 במרץ ואשר כלל 1.5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם - ואשר במסגרתו הוחלף המנוע החשמלי של ההגה. במקרה של תקלה חשמלית במערכת ההגה כוח ניתן אמנם לשלוט ברכב - אך יש צורך בהפעלת מאמץ רב, בעיקר במהירויות נמוכות.
ג'נרל מוטורס הודתה בהצהרה שפרסמה היום כי לא עשתה מספיק מאמצים כדי לטפל בתקלה במערכת ההיגוי. ב-NHTSA אמרו כי הם בודקים את המקרה.