• תפריט
תעשייה ופיננסים

יום הרווקים הסינים: עליבאבא שברה שיאים עם מכירות של יותר מ-25 מיליארד דולר

ענקית הסחר המקוון עקפה את שיא המכירות שנרשם אשתקד - 17.8 מיליארד דולר - שעות לפני שהסתיימו מבצעי ההנחות. רק ברבע השעה הראשונה של היום בוצעו עסקאות בשווי 5 מיליארד דולר - סכום הזהה למה שהוציאו האמריקאים ב"בלאק פריידיי" האחרון

שירות כלכליסט 18:5211.11.17

ענקית המסחר המקוון עליבאבא שברה שיאים: עם סיום יום הרווקים הסינים הסתכמו מכירות החברה ב-25.3 מיליארד דולר (168.2 מיליארד יואן). המכירות הותירו הרחק מאחור את אלה של השנה שעברה, אז הן הסתכמו ב-17.8 מיליארד דולר. לשם השוואה, בשנה שעברה הוציאו האמריקאים 5 מיליארד דולר בקניות מקוונות ב"בלאק פריידי", יום המכירות השנתי המסמל את תחילת עונת הקניות לחגים.

 

עליבאבא, שעזרה להפוך את האירוע לאחד מימי הקניות הגדולים ביותר בשנה, דיווחה כי בוצעו עסקאות בשווי 5 מיליארד דולר כבר ב-15 הדקות הראשונות של המכירות. לשם השוואה, בשנה שעברה עליבאבא רשמה מכירות של 5 מיליארד דולר רק כעבור שעה. ב-30 השניות הראשונות של המכירה, 97% מהמכירות בוצעו באמצעות מכשירים ניידים. שבירת שיא המכירות רק תוסיף לעליבאבא, שגם ככה נהנית משנה די מוצלחת. מחיר המניה שלה הוכפל לעומת השנה שעברה, ושווי השוק שלה טיפס מעל 475 מיליארד דולר.

 

ההצלחה של יום המכירות מעניקה דחיפה למאמצי המפלגה הקומוניסטית השלטת למקד את הצמיחה הכלכלית בצריכה הפרטית והפחתת התלות במסחר ובהשקעות. בסין יש 731 מיליון משתמשי אינטרנט, עלייה של 6% לעומת השנה שעברה, כך לפי הנתונים הרשמיים שפרסמה הממשלה.

 

יוזמה של סטודנטים סינים

 

יום הרווקים החל כיוזמה של סטודנטים סינים ליצירת תגובת נגד לחגי האהבה למיניהם. הוא אומץ על ידי עליבאבא ב-2009. שהפכה אותו לאירוע המכירות המקוונות הגדול של השנה. "זה לא שאנחנו זקוקים ליום הרווקים", אמר נשיא עליבאבא מייקל אוונס בראיון ל-CNBC ביום שישי. "זו פשוט הזדמנות לסוחרים ולצרכנים ליהנות ולעסוק במשהו מלהיב ביותר. זו הזדמנות לצרכנים לחפש ולמצוא מותגים חדשים".

 

יום הרווקים, שיצא לדרך בחצות שעון סין, כולל הנחות ומבצעים על אלפי פריטים, ביניהם יהלומים, סלמון קפוא, צמיגים, חיתולים, בירה ומכשירי חשמל. סין כבר נחשבת לשוק המסחר המקוון הגדול בעולם, ולפי הערכות חברת בוסטון קונסלטינג גרופ, ההוצאות המקוונות יעלו ב-20% בשנה ויגיעו ל-1.6 טריליון דולר עד 2020. זאת לעומת צמיחה של 6% בקניות בחנויות הפיזיות.

 

 

סגן יו"ר עליבאבא ג'וזף טסאי. "זה ספורט, בידור" סגן יו"ר עליבאבא ג'וזף טסאי. "זה ספורט, בידור" צילום: רויטרס

 

 

"זה אירוע גדול עבור סין, עבור הכלכלה הסינית", הוסיף ג'וזף טסאי, סגן יו"ר החברה. "ביום הרווקים, הקניות הופכות לספורט, זה בידור". לדבריו, העלייה בהכנסה הפנויה של מעמד הביניים הסינים, המונה מעל 300 מיליון אנשים, סייעה להגדלת המכירות המקוונות. "המעמד החזק הזה מתניע את תרבות הצריכה של סין", הסביר.

 

פו ווניו (23) משנגחאי סיפרה לסוכנות רויטרס כי הוציאה בסביבות 4,000 יואן (600 דולר) על בגדים, מוצרי קוסמטיקה וציוד למטבח במכירות מוקדמות. "כבר קניתי דברים, אבל עוד לא סיימתי עם הקניות", הודיעה.

 

בדומה לשנים הקודמות, לפני פתיחת המכירות קיימה עליבאבא אירוע השקה נוצץ, שבו אירח השנה המייסד ג'ק מא את השחקנית ניקול קידמן והמוזיקאי פארל וויליאמס.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x