$
תעשייה ופיננסים

אפקט אמזון: טארגט הודיעה על הורדת מחירים של אלפי מוצרים

מדובר במוצרים בסיסיים, כולל דגני בוקר ותחליפי חלב; זאת כחלק מהאסטרטגיה להתחרות בוולמארט ובאמזון, שרכשה לאחרונה את רשת הול פודס, ובמקביל להמשך המבצעים ברשת

שירות כלכליסט 09:5309.09.17
רשת הקמעונאות האמריקאית טארגט הודיעה אתמול (ו') כי הורידה את מחיריהם של אלפי מוצרים, החל מדגני בוקר ועד לתחליפי חלב. המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה של טארגט להתחרות בוולמארט ובאמזון. מהחברה נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר שבדקה במשך חודשים את מחיריהם של מוצרים בסיסיים כמו חלב, ביצים וסכיני גילוח.

 

 

 

בטארגט מתכוונים להמשיך במבצעים בנוסף להורדות המחירים. עם זאת, מניית החברה ירדה בעקבות ההודעה ב-4.7% במסחר אתמול בניו יורק. זאת בהתאם לירידה כללית שנרשמה במניות רשתות הסופרמרקטים שנבעה מפרסום דו"חות רבעוניים מאכזבים של רשת קרוגר, על רקע הורדות מחירים שפגעו בשורה התחתונה של החברה. המהלך של קרוגר, חברת הסופרמרקטים הגדולה בארה"ב, נועד גם כן להדוף את התחרות מצד וולמארט וכן הרשתות המוזלות לידל ואלדי.

 

 

 צילום: בלומברג

 

סמנכ"ל טארגט, מארק טריטון, הסביר כי מטרת המהלך היא לבטל את משחק הניחושים המתלווה להנחות הזמניות. לפי האנליסטית גבריאלה סנטניאלו, בעוד שהורדת המחירים תפגע בתחילה בשולי הרווח, הרי בטווח הארוך היא תוביל לעלייה במכירות. "בסופו של יום, אנשים רק מעוניינים במחירים נמוכים על בסיס קבוע, וזה מה שטארגט מנסה לעשות", הסבירה.

 

צעדי הורדת המחירים מצד קרוגר וטארגט קשורים גם לרכישתה של רשת הול פודס על ידי אמזון ב-13.7 מיליארד דולר. החשש העיקרי הוא שענקית המסחר המקוון תערער את שוק המוצרים הטריים, כפי שכבר עשתה לשווקי הספרים ומוצרי האלקטרוניקה. כבר בחודש שעבר הורידה אמזון את המחירים של חלק מהמוצרים בהול פודס, ביניהם אבוקדו ובשר בקר.

 

 

 

"אני לא חושבת שההחלטה של טארגט הגיעה משום מקום. הם עקבו אחר הרמזים ותגובת הצרכנים לאמזון, ולי ברור כי אמזון פלשה למרחב שלהם", הוסיפה סנטניאלו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x