$
תעשייה ופיננסים

פורשה גייט: היצרנית הגרמנית נחקרת בחשד למניפולציה בנתוני צריכת הדלק

משרד התחבורה הגרמני חוקר האם גם יצרנית רכבי היוקרה התקינה בדומה לפולקסווגן אמצעים המאפשרים לרכב "לחוש" מתי הוא עובר בדיקת זיהום אוויר ולהפחית את פליטת המזהמים בהתאם; בחברה מכחישים

תומר הדר 07:4409.12.16
בעוד שפרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן עדיין נחקרת ברחבי העולם, הלילה (ו') התגלה כי יצרנית רכב נוספת חשודה לכאורה במניפולציה של נתוני צריכת דלק והתקנת מתקנים המאפשרים ביצוע מניפולציה של נתוני זיהום אוויר. אלא שהפעם מדובר ביצרנית ראשונה של מכוניות ספורט אקזוטיות: פורשה.

 

 

 

על פי דיווחים בתקשורת הגרמנית, משרד התחבורה הגרמני חוקר האם פורשה התקינה במכוניותיה, בדומה לפולקסווגן (שהיא חברה אחות שלה) מתקנים המאפשרים לרכב "לחוש" מתי הוא עובר בדיקות זיהום אוויר באמצעות הזווית בה נמצא הגה המכונית, ואז להפחית את פליטת המזהמים בהתאם. בנוסף, נערכת בדיקה לחברת אאודי, המספקת מנועי דיזל לפורשה.

 

 

 

פורשה, יש להדגיש, מתמחה רק ברכבי יוקרה ורכבים ספורטיביים, כאלה שמנועיהם לרוב פולטים כמויות גדולות יחסית של זיהום אוויר. דוברי פורשה צוטטו בתקשורת הגרמנית והדגישו כי החברה דוחה את ההאשמות והיא משתפת פעולה באופן מלא עם הרשויות בגרמניה. לפי דובר החברה, לא ניתן לגלות האם המכונית עוברת בדיקת זיהום באמצעות שינוי במצב ההגה. "זה לא נעשה בדגמים של פורשה", נמסר.

 

רק בשבוע שעבר נכחו בישראל בכירים מפורשה העולמית. לדברי דטלב פון פלאטן, חבר דירקטוריון בפורשה שנמסרו ל"כלכליסט", פורשה עצמה בוחנת כל הזמן טכנולוגיות להפחתת פליטת מזהמים המתבססות בין היתר על שימוש בהנעה היברידית. זיכיון השיווק של פורשה מצוי כיום בידי אורכיד ספורטס קארז, שרכשה את הזיכיון מן היבואנית הקודמת, מכשירי תנועה.

 

לפי דיווחים בחו"ל, הפרשה החדשה עשויה להוות גורם למבוכה עבור מנכ"ל פולקסווגן, מתיאוס מולר, שעמד בראש פורשה לפני שנכנס לתפקידו הנוכחי והחליף את מרטין וינטרקורן.

 

ב־18 בספטמבר 2015 הודיעה לראשונה ה־EPA, הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה, על חשיפת פרשת הסתרת הזיהום בפולקסווגן. על פי פרסומים, החברה התקינה במכוניות בעלות מנועי דיזל מדגם EA189 - דגם מנוע נפוץ במיוחד - התקן מיוחד שנועד להתל במי שיבצע ברכב בדיקת זיהום אוויר. המכוניות כוילו כך שכאשר פותחים את מכסה המנוע שלהן, מפעילים את בלם היד ומיישרים את ההגה - שלוש פעולות הכרחיות לביצוע בדיקת זיהום אוויר - מחשב הרכב מפחית מיידית את כמות הסולר שמוזרמת אל המנוע. כאשר המכסה נסגר ובלם היד משוחרר וההגה חוזר להסתובב - המכוניות שבות לפלוט מזהמים בשיעור של פי 40 יותר מכמות הזיהום שפלטו בזמן המדידה.

 

 

 

החברה חשפה כי בעולם נוסעות לא פחות מ־11 מיליון מכוניות מתוצרת תאגיד פולקסווגן וחברות־בנות שלה - סיאט, אאודי וסקודה - שצוידו במנועי הדיזל הבעייתיים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x