$
חברה וסביבה

מחקר: דמויות לגו הפכו אלימות כדי לעניין ילדים בעידן הדיגיטלי

חברת הצעצועים הדנית מנסה לשמר 11 שנים רצופות של צמיחה והגדילה את היצע כלי הנשק. "40% מעמודי הקטלוג מציגים אלימות"

שירות כלכליסט 10:1024.05.16

יצרניות הצעצועים נמצאות ב"מירוץ חימוש" במסגרת הניסיונות לקסום לילדים בעידן הדיגיטלי, וכתוצאה מכך המוצרים של לגו הולכים ונעשים אלימים יותר,  כך לפי מחקר שנערך באוניברסיטת קנטרברי בניו זילנד.

 

 

 צילום: youtube

 

"מוצרי לגו אינם תמימים כפי שהיו בעבר", אמר ל"גרדיאן" החוקר הראשי כריסטופר ברטנק. "נראה שהאלימות במוצרים של לגו כבר יצאה מגבולות הרצון להעשיר את המשחקים". במחקר, שהתפרסם בכתב העת המקוון "PLOS ONE", סיכמו החוקרים כי לגו "הציגה עלייה משמעותית באלימות לאורך זמן".

 

לגו החלה לייצר קוביות משחק ב־1949, ואת כלי הנשק הראשון השיקה ב־1978 במארז של טירה שכלל חרבות, גרזנים וכידונים. המחקר מצא כי כיום כלי הנשק שכיחים יותר ומשווקים ב־30% מאריזות לגו. במקביל סקרו החוקרים קטלוגים של החברה מהשנים 1973–2015 וגילו שהתרחישים המוצגים על האריזות הפכו אלימים יותר.

 

"כיום כ־40% מעמודי הקטלוג מציגים אלימות", נכתב במחקר. עם זאת, הם מוסיפים כי יצרנית הצעצועים הגדולה בעולם משקפת מגמה רחבה בתעשיית הבידור לילדים. "כדי ללכוד את תשומת של הלקוחות, יצרניות הצעצועים נמצאות במעין מירוץ חימוש מטפורי למציאת מוצרים חדשים ומרגשים", נכתב במחקר.

 

דובר מטעם החברה טרוי טיילור אמר כי לגו משווקת מגוון רחב של פעילויות כמו בנייה, פנטזיה ומלחמה, וכי כלי הנשק משמשים למגוון יעדים, כולל הצלת העולם.

 

 

 

לגו כמעט קרסה ב־2003 בגלל הצמיחה בפופולריות של משחקי המחשב. אולם החברה הדנית הצליחה להמציא את עצמה מחדש על ידי שיתוף פעולה עם מותגים מצליחים כמו מלחמת הכוכבים, באטמן והארי פוטר. בעקבות זאת נהנית לגו מ־11 שנים רצופות של צמיחה, ועבור 2015 דיווחה על זינוק של 31% ברווח הנקי ל־1.4 מיליארד דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x