$
בשולי החדשות

רשת האופנה נקסט חתכה את תחזית המכירות בגלל הקור

הקמעונאית הבריטית הזהירה שהכנסותיה ב־2016 עלולות להיות נמוכות בעד 3.5% מהערכות קודמות בגלל ירידה בביקוש לבגדים אביביים במרץ ואפריל

שירות כלכליסט 09:1505.05.16

רשת האופנה הבריטית נקסט הורידה את תחזית ההכנסות השנתית שלה בפעם השנייה בתוך פחות מחודשיים. הסיבה למהלך היא מכירות חלשות של החברה ברבעון הראשון של השנה.

 

בנקסט טענו כי הטמפרטורות הנמוכות יחסית שנרשמו במרץ ובאפריל השנה הורידו את הביקוש לבגדים, בייחוד בתקופת חג הפסחא. בשלושת החודשים שהסתיימו ב־2 במאי נרשמה ירידה של 0.2% במכירות נקסט, וכתוצאה מכך היא הורידה את תחזית ההכנסות שלה לשנה כולה עד לטווח שנע בין 748 ל־852 מיליון ליש"ט, זאת לעומת תחזית מוקדמת להכנסות בטווח שבין 784 ל־858 מיליון ליש"ט.

 

כבר במרץ הזהיר מנכ"ל החברה סימון וולפסון כי 2016 צפויה להיות "השנה הקשה ביותר שעמה נתמודד מאז 2008". וולפסון הוסיף שהשנה של נקסט תהיה דומה ל"ניסיון לעלות במדרגות נעות שהולכות למטה". בשעתו, ההכרזה הזו הדהימה את האנליסטים, שכן מחיר המניה של נקסט הוכפל פי ארבעה בחמש שנים האחרונות. ואולם, מאז נחלשה המניה בקרוב ל־30% בעקבות מכירות מאכזבות בחג המולד שהיה חם מהרגיל, מחסור במלאי ותחרות מתגברת בקמעונאות המקוונת.

 

חטיבת המכירות המקוונות של נקסט אחראית ל־50% מהרווח לפני מס ב־2015, שהגיע ל־821.3 מיליון ליש"ט. אבל, הצמיחה של החטיבה, שנאמדה ב־75% מאז 2011, האטה בגלל חברות כמו מרקס אנד ספנסר, שדחפו באגרסיביות את המכירות באינטרנט.

 

ג'ולי פאלמר מחברת המחקר בגביס טריינטר הסבירה לערוץ סקיי ניוז כי המצב של נקסט עלול להידרדר יותר בגלל משאל העם המתקרב בבריטניה על הישארות באיחוד האירופי. "הצרכנים והמשקיעים ינקטו גישה פיננסית זהירה יותר לקראת ההצבעה על הברקזיט", אמרה.

 

 

סניף נקסט סניף נקסט צילום: ויקיפדיה

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x