$
תעשייה ופיננסים

צעצועי הבנים ממלחמת הכוכבים עשו את הרבעון של הסברו

מוצרים שקשורים לסרט הכניסו לחברה 500 מיליון דולר, אבל לא משכו את קהל הצרכניות, שמכירות הקטגוריה המשוייכת אליהן ירדו ב־17%. התירוץ: בדיסני שמרו בסוד את העלילה

שירות כלכליסט 23:4309.02.16

ההצלחה של הסרט "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" סייעה לא רק לאולפני דיסני שמחזיקים את הזכויות לסרט, אלא גם לחברת הצעצועים הסברו.

 

החברה דיווחה על הכנסות של 1.47 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2015, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל בשנה שלפני כן. החברה דיווחה שלשום גם על עלייה של 3.4% ברווח הנקי ל־175.8 מיליון דולר.

 

בדו"חות שפרסמה ציינה הסברו את היקף המכירות הגבוה של חרבות האור ובובות של דמויות ממלחמת הכוכבים. בסך הכל המרצ'נדייז שקשור לסרט הכניס לחברה 500 מיליון דולר ברבעון. מנכ"ל הסברו בריאן גולדנר ציין בשיחה עם משקיעים כי ב־2005, לאחר שהסרט הקודם בסדרה עלה לאקרנים, הכניסה החברה סכום דומה ממכירות מרצ'נדייז.

קטגוריית צעצועי הבנים של החברה רשמה זינוק של 35% במכירות בזכות הסרט. לעומת זאת, תחום צעצועי הבנות רשם ירידה של 17%, והחברה הודיעה כי תפעל לשפרם.

הסברו ספגה ביקורת מהצרכנים על כך שבחלק ניכר מהצעצועים המוקדשים למלחמת הכוכבים בולטת בהיעדרותה דמות הגיבורה ריי, בכיכובה של השחקנית דייזי רידלי. בחברה טענו בתגובה כי בדיסני ביקשו לשמור בסוד מאפיינים של העלילה, ולכן בובות בדמותה של ריי הושקו רק בינואר, לאחר עליית הסרט לאקרנים. בכל זאת, כחלק מהמאמצים לפנות גם אל הבנות, החלו בהסברו למכור לאחרונה בובות של נסיכות דיסני ושל גיבורות "לשבור את הקרח", לאחר שקנו את הרישיון מדיסני, במקומה של היריבה מאטל. בשבוע שעבר דיווחה סוכנות בלומברג על מגעים בין שתי החברות על מיזוג אפשרי, שייצור את החברה הגדולה בענף.

 

מלחמת הכוכבים, שהכנסותיו ברחבי העולם מסתכמות בינתיים ביותר מ־2 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לאחד משלושת הסרטים המכניסים אי פעם, מתגלה כגורם חיובי במיוחד עבור תעשיית הצעצועים כולה.

 

לפי חברת המחקר NDP, ב־2015 ייצגו צעצועים בהשראת מלחמת הכוכבים את נתח ההכנסות הגדול ביותר בתעשייה, ועזרו למכירות לעלות בשיעור של 6.7%. המרוויחה הגדולה היא ככל הנראה חברת וולט דיסני, שרכשה ב־2012 את הזכויות על הסרטים מלוקאס פילם ב־4 מיליארד דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x