$
בשולי החדשות

מאטל רוצה שתמצאו לה את הברבי הבאה

יצרנית הצעצועים, שאחראית לבובה הידועה, משתפת פעולה עם לרשת הפיתוח החברתית קווירקי. כמה ירוויחו הממציאים שהרעיון שלהם ייבחר?

שירות כלכליסט 19:3419.04.15
יש לכם רעיון מצוין לצעצוע? בחברת מטאל מעוניינים לשמוע.

 

מאטל, חברת הצעצועים הידועה שאחראית לבובת הברבי, סובלת בשנים האחרונות מהאטה במכירות, לכן היא מקווה שהקהל הרחב יעזור לה למצוא את הדבר הגדול הבא. לשם כך, חברו במאטל לפלטפורמת מיקור ההמונים, קווירקי (Quirky) שמאפשרת לכל מי שחפץ בכך להגיש רעיון. רעיונות שהוגשו באתר כבר הפכו למוצרים שנמכרו בקוסטקו, הום דיפו ואמזון. בקווירקי רשומים 1.5 מיליון משקיעים, שיבחרו את הרעיונות הטובים ביותר.

בן קאופמן מנכ"ל ומייסד קווירקי בן קאופמן מנכ"ל ומייסד קווירקי צילום: quirky

 

הרעיונות הנבחרים יפותחו למוצר על ידי שתי החברות ויוצעו למכירה בזמן לקניות חג המולד של 2015. "היוזמה הזו מסמלת עידן חדש עבור מטאל", מסר בהצהרה נשיא וסמנכ"ל התפעול של החברה, ריצ'רד דיקסון. "השותפות החדשה הזו תאפשר לנו להאיץ את הקצב והמגוון של ההמצאות, בכך שנשתמש בקהילה הדינמית של קווירקי".

 

הממציאים שהרעיון שלהם ייבחר ירוויחו תמלוגים בגובה 3.5% מהמכירות, וייקחו חלק בתהליך הפיתוח. בקווירקי מתכוונים גם לשנות את המדיניות כדי לאפשר לילדים גם להגיש הצעות.

 

היוזמה יצאה לדרך ביום חמישי האחרון, ומייסד האתר בן קאופמן בטוח שבתוך ימים ספורים יתקבלו כבר מאות הצעות. "צעצועים היא אחת הקטגוריות הפופולאריות ביותר", הסביר. לדבריו, מאז השקתו ב-2009 הועברו לאתר 15 אלף רעיונות הנוגעים לצעצועים. "כעת ביססנו את השותפות הנכונה עם מאטל כדי להפוך חלק מההמצאות האלה במהירות למוצר מסחרי".

 

מאטל אינה החברה הראשונה שפונה למיקור המונים בניסיון לשפר את המותג ואת אסטרטגיות השיווק. חברות גדולות אחרות שפנו לטקטיקה הזו כוללות את ג'נרל מילס, קוקה קולה ויוניליוור. קוקה קולה לדוגמה פצחה בקמפיין "היכן יכה האושר?" (Where Will Happiness Strike Next?), שמאפשר לצרכנים לכתוב במדיה החברתית רעיונות ליצירת אושר.

 

בנוסף, במאטל מתכוונים לעשות לברבי מהפך. ביוני תושק הברבי החדשה שתיוצר בגווני עור, עיניים ושיער שונים, וכן גם האף שלה יעוצב בצורות שונות על מנת לשקף בצורה טובה יותר משפחות רב תרבותיות. לברבי החדשה יהיו 23 עיצובים שונים. "זו תהיה אבן דרך תרבותית חשובה עבור המותג", סיכם דיקסון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x