• תפריט
בשולי החדשות

יוזמה: רכבת תת ימית מסין לארה"ב

מהנדסים סינים שוקלים לבנות תעלה מתחת לאוקיינוס השקט באורך 200 ק"מ שתחבר בין רוסיה לאלסקה, חלק ממסילה באורך 13 אלף ק"מ. לדברי מומחה רכבות, רוסיה שוקלת את הרעיון כבר כמה שנים. כמה זמן תימשך הנסיעה?

שירות כלכליסט 11:4611.05.14
מהנדסים סינים שוקלים לבנות מתחת לאוקיינוס השקט מסילה לרכבת מהירה, שתחבר את סין עם ארצות הברית. על מנת להבין את ההיקף העצום של הפרויקט הפוטנציאלי, יש לקחת בחשבון שכדי לחבר בין רוסיה לאלסקה יש צורך במנהרה תת ימית באורך 200 ק"מ, הסביר לבייג'ינג טיימס וונג מנגשו, מומחה לרכבות באקדמיה הסינית להנדסה. עם זאת, הוא מתעקש כי הרעיון אינו מופרך כפי שהוא עשוי להישמע. "בשלב זה התחלנו כבר בדיונים", סיפר. "רוסיה שוקלת את הרעיון הזה כבר כמה שנים".

 

הרכבת תנוע במהירות ממוצעת של 354 קמ"ש הרכבת תנוע במהירות ממוצעת של 354 קמ"ש

  

בעיתון הבריטי הגרדיאן מדווחים כי כדי לחבר בין ארה"ב וסין נחוצה מסילה באורך 13 אלף ק"מ, והנסיעה תיארך יומיים, זאת בהנחה שהרכבת תנוע במהירות ממוצעת של 354 קמ"ש. במידה והפרויקט אכן ייצא לפועל, הוא יסתכם ביצירת המנהרה התת ימית הארוכה ביותר בעולם, פי ארבעה ממנהרת התעלה, שמחברת בין אנגליה וצרפת. להערכת העיתון הסיני צ'יינה דיילי, לסין בהחלט יש את הטכנולוגיה שתוכל להתמודד עם האתגר. הטכנולוגיה הזו תהיה בשימוש כחלק מהתוכניות בסין לבנות רכבת מהירה בין המחוז הדרום מזרחי פוג'יין וטייוואן.

 

200 ק"מ מתחת לאוקיינוס 200 ק"מ מתחת לאוקיינוס

 

לפי וונג, בסין מתכננים להוציא לפועל עוד מספר פרויקטים שאפתניים בתחום הרכבות. אחד הפרויקטים המרכזיים כולל מסילה שתתפרש מלונדון לפריז, ומשם תמשיך לברלין, לוורשה, לקייב ולמוסקבה, שם תתפצל לשני נתיבים, כשאחד מסתיים בקזחסטן והשני במנצ'וריה בסין. הבנייה בתוך סין כבר החלה, בעוד שהמשא ומתן עם שאר הממשלות עדיין בעיצומו. כל הפרויקטים המתוכננים הם חלק ממאמציה של סין להרחיב את טכנולוגיית בניית פסי רכבת מהירים מחוץ למדינה.

  

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x