• תפריט
חסויות וזכויות שידור

זינוק של 15% ברייטינג של ליגת ה-NBA

לפי הנתונים של נילסן, שידור המשחקים של ה-NBA ב-ESPN וב-TNT ביחד מושכים בממוצע 2 מיליון צופים למשחק, לעומת 1.74 מיליון הצופים בשנה שעברה

שירות כלכליסט 09:3505.12.17

בעוד שה-NFL, ליגת הפוטבול של ארה"ב, עוברת עונה נוספת של ירידה ברייטינג, ליגת הכדורסל של צפון אמריקה, ה-NBA, נהנית מעליות שנתיות בקרב האוהדים בקבוצה הדמוגרפית הנחשקת ביותר על המפרסמים.

 

ESPN ו-TNT משלמות ביחד ל-NBA 2.7 מיליארד דולר לעונה עבור זכויות השידור של המשחקים. ESPN ו-TNT משלמות ביחד ל-NBA 2.7 מיליארד דולר לעונה עבור זכויות השידור של המשחקים. צילום: רויטרס

 

לפי הנתונים של נילסן, שידור המשחקים של ה-NBA ב-ESPN וב-TNT ביחד מושכים בממוצע 2 מיליון צופים למשחק, עלייה של 15% לעומת 1.74 מיליון הצופים בשנה שעברה. מתוכם 1.16 מיליון צופים בקבוצת הגיל המועדפת של 18-49. מדובר על שיפור של 29% לעומת 902,300 המבוגרים שצפו במשחקים בשנה שעברה.

 

מבין שתי שותפות המדיה של ה-NBA, ברשת ESPN מציגים את העליות השנתיות החדות ביותר. ב-20 המשחקים הראשונים ששודרו העונה ברשת, צפו בממוצע 1.84 מיליון צופים, עלייה של 18% לעומת 1.56 מיליון צופים בתקופה המקבילה אשתקד.

 

השידורים של ESPN נהנים מעלייה של 33% בצופים בקבוצת הגיל המועדפת, ומושכים מעט יותר ממיליון צופים בגילאי 18-49.

 

המשחק הנצפה ביותר של ESPN היה ביום רביעי, יום לפני חג ההודיה, אז שודר בפריים טיים המשחק של גולדן סטייט נגד אוקלהומה סיטי. הוא משך 3.23 מיליון צופים. הניצחון של ראסל ווסטברוק והת'אנדרס 108-91 על האלופה היוצאת הוא בשלב זה המשחק הנצפה ביותר ב-ESPN בעונה הסדירה מאז המשחק בחג המולד 2016, אז הסלטיקס והניקס משכו 3.69 מיליון צופים.

 

TNT מצידה נהנית מעלייה של 15% במספר הצופים (2.35 מיליון, עלייה מ-2.04 מיליון בשנה שעברה). עד כה העונה, המשחק הנצפה ביותר ברשת היה הקרב בין סלטיקס וקליבלנד קאבלירס. לפי נילסן, הניצחון של קליבלנד 102-99 על בוסטון משך בממוצע 5.6 מיליון צופים, מתוכם 3.22 מיליון בגילאי 18-49.

 

ESPN ו-TNT משלמות ביחד ל-NBA 2.7 מיליארד דולר לעונה עבור זכויות השידור של המשחקים.

 

NBA TV, שכבר שידרה קרוב ל-30 משחקים מאז תחילת העונה, מושכת בממוצע 392 אלף צופים למשחק. לשירות יש 47.6 מיליון מנויים, כלומר 40% מכלל משקי הבית בארה"ב. לשם השוואה, ל-ESPN יש 86.9 מיליון משקי בית מנויים (73%) ול-TNT יש 90.4 מיליון משקי בית מנויים (76%).

 

בין המותגים שנחשבים לתומכים הנלהבים ביותר של ליגת הכדורסל נמנים טאקו בל, פלייסטיישן, ברגר קינג, ג'ין בין והספונסריות הרשמיות של ה-NBA, סטייט פארם ואמריקן אקספרס. מאז פתיחת העונה ב-17 באוקטובר, החברות השקיעו סכום מוערך של 25 מיליון דולר ב-ESPN ו-TNT בזמן שידור המשחקים.

 

עם זאת, בדרך כלל הרייטינג וההוצאות על פרסומות מזנקים לאחר תחילת הפלייאוף. סדרת הגמר בעונה שעברה שנמשכה חמישה משחקים בין הקאבס והווריורס משכה בממוצע 20.4 מיליון צופים, שהפכו אותה לסדרת הגמר הנצפית ביותר של ה-NBA מזה 19 שנים.

 

ABC, ESPN ו-TNT הכניסו יותר מ-900 מיליון דולר ממכירת פרסומות לאורך כל 79 המשחקים בפלייאוף.

 

המפרסמים נמשכים בעיקר לאוהדים המבוססים של ה-NBA. לפי חברת המחקר מגנה ריסרץ', הגיל הממוצע של צופה ב-NBA הוא 42, צעיר במידה ניכרת מהקהל שצופה במשחקי הפוטבול (50) והבייסבול (57).

בטל שלח
    לכל התגובות
    x