$
חסויות וזכויות שידור

הרייטינג של הפרמיירליג עולה. האם גם מחיר זכויות השידור שלה יעלה?

על פי המספרים של סקיי, שמחזיקה בזכויות השידור של רוב המשחקים, כ-819 אלף איש בממוצע צופים במשחק בעונה שהחלה באוגוסט - עלייה של 8% מהעונה שעברה. אמזון ופייסבוק מתעניינות בזכויות השידור של הליגה האנגלית הבכירה

שירות כלכליסט 15:2225.10.17

ליגת הכדורגל הבכירה באנגליה, הפרמיירליג, חווה עלייה ברייטינג מהעונה שעברה. 

 

 

 

מצלמות טלוויזיה בפרמיירליג.  סקיי ו-BT שילמו יחדיו כ-5.14 מיליארד ליש"ט עבור זכויות השידור של הפרמיירליג לשלוש שנים - עלייה של 70% מההסכם הקודם. בסקיי הביעו שביעות רצון מהעלייה ברייטינג והאשימו את הירידה בעונה שעברה ביורו 2016 ובמשחקים האולימפים כמו גם בירידת הליגה של ניוקאסל יונייטד, אחת מהקבוצות הפופולריות בליגה. מצלמות טלוויזיה בפרמיירליג. סקיי ו-BT שילמו יחדיו כ-5.14 מיליארד ליש"ט עבור זכויות השידור של הפרמיירליג לשלוש שנים - עלייה של 70% מההסכם הקודם. בסקיי הביעו שביעות רצון מהעלייה ברייטינג והאשימו את הירידה בעונה שעברה ביורו 2016 ובמשחקים האולימפים כמו גם בירידת הליגה של ניוקאסל יונייטד, אחת מהקבוצות הפופולריות בליגה. צילום: איי אף פי

 

על פי המספרים של סקיי, שמחזיקה בזכויות השידור של רוב המשחקים, כ-819 אלף איש בממוצע צופים במשחק בעונה שהחלה באוגוסט - עלייה של 8% מהעונה שעברה. BT, שגם כן משדרת משחקים, מושכת 692 אלף איש למשחק - עלייה של 9%. לפי חברת Enders Analysis, שמנתחת את הנתונים, בעונה שעברה חוותה הליגה ירידה של כ-10% ברייטיינג - כך שהרייטינג התאושש אך לא חזר לשיאו.

 

סקיי ו-BT שילמו יחדיו כ-5.14 מיליארד ליש"ט עבור זכויות השידור של הפרמיירליג לשלוש שנים - עלייה של 70% מההסכם הקודם. בסקיי הביעו שביעות רצון מהעלייה ברייטינג והאשימו את הירידה בעונה שעברה ביורו 2016 ובמשחקים האולימפים כמו גם בירידת הליגה של ניוקאסל יונייטד, אחת מהקבוצות הפופולריות בליגה.

 

עם זאת, חוקרים קישרו את הירידה ברייטינג של הפרמיירליג גם לירידה ברייטינג של משחקי ה-NFL ו"עייפות" החומר של הצופים, בעיקר הצעירים, ממשחקי ספורט ארוכים מדי.

 

המספרים המעודדים של הפרמיירליג מגיעים כשבאנגליה כבר התחילו לדון במכרז למכירת זכויות השידור הבאים. מכרז שעל פי הדיווחים וההשערות עשוי להסתיים במחיר עוד יותר גבוה לזכויות שידור בזכות עניין רב של פייסבוק ואמזון בזכויות השידור של הפרמיירליג.

 

בעקבות העניין של ענקיות האינטרנט בזכויות השידור, סקיי החליטו לשנות את הגישה לזכויות שידור ומנויים והשיקו ערוצי נישה לספורט ואפשרות לרכוש במהירות משחקים בודדים או ערוצים בודדים. בעקבות כך חלה עלייה של 12% במספר הלקוחות.

 

עם זאת אנליסטים טוענים ש-BT וסקיי לא יוכלו להרשות לעצמן לשלם יותר על זכויות שידור במכרז שיסגר מוקדם ב-2018 . "פרמיירליג לבדה, ללא ערוצים אחרים, לא תהיה רווחית עבור BT ואפילו לא לסקיי" לפי סטםני ביאזיאן, אנליסטית בריימונג ג'יימס. "BT באזהרת רווח ולא נראה שתגיש הצעה משוגעת".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x