• תפריט
חסויות וזכויות שידור

הספונסרית של ברצלונה תעניק חסות ראשית גם לגולדן סטייט ווריורס

אלופת ה-NBA חתמה על חוזה חסות הגופיה הגדול ביותר בליגה - מכרה את השטח הפרסומי על החולצה לשלוש השנים הבאות לחברת הטכנולוגיה היפנית ראקוטן, שתשלם לה כ-20 מיליון דולר

שירות כלכליסט 14:2513.09.17
קבוצת הכדורסל גולדן סטייט ווריורס חתמה על חוזה חסות הגופיה הגדול ביותר ב-NBA. הקבוצה מכרה את השטח הפרסומי על החולצה לשלוש השנים הבאות לחברת הטכנולוגיה היפנית ראקוטן (Rakuten). לפי ההסכם, הווריורס ימכרו חולצות מקוריות ורפליקות עם הלוגו של החברה באורקל ארנה.

 

 

 

 

לפי מקורבים לקבוצה, שווי העסקה עומד על 20 מיליון דולר בשנה, כמעט כפול מהעסקה השנייה היקרה ביותר - של קליבלנד קאבלירס. הלוגו של החברה היפנית בצבעי אדום ושחור יופיע על החולצות הלבנות של הווריורס, ואילו גרסה לבנה של הלוגו תתנוסס על החולצות הכחולות של הקבוצה.

 

ראקוטן, שבבעלותה אתר הקופונים וחזרת הכסף Ebates, אפליקציית ההודעות Viber ומותג הספרים האלקטרוניים קובו, הגבירה לאחרונה את ההוצאות שלה על חסות. ביולי היא הפכה לספונסרית המדים של ברצלונה, בעסקה בשווי 220 מיליון יורו (262 מיליון דולר) לארבע שנים.

 

"אנחנו אוהבים ספורט", אמר מייסד ומנכ"ל החברה הירושי מיקיטאני ל-ESPN. "הרבה רגשות מעורבים בספורט, יש סיפורים גדולים, חיוכים ודמעות". 

 

בהתחשב בחשיפה הגדולה של הקבוצה, הלוגו של ראקוטן אמור להכניס בין 32-37 מיליון דולר בהכנסות מקבילות מפרסום העונה בטלוויזיה, מדיה חברתית, משחקי מחשב ומכירות חולצות בהתחשב בחשיפה הגדולה של הקבוצה, הלוגו של ראקוטן אמור להכניס בין 32-37 מיליון דולר בהכנסות מקבילות מפרסום העונה בטלוויזיה, מדיה חברתית, משחקי מחשב ומכירות חולצות

 

 

הודות לזכייה של הווריורס בשתי אליפויות בשלוש השנים האחרונות והכוכבים הגדולים בקבוצה: סטפן קרי, קווין דורנט, דריימונד גריי וקליי תומפסון - חברות רבות הביעו עניין בחסות החולצות של הקבוצה. "היו לנו כמה חברות שהגיעו לקו הגמר", אמר סמנכ"ל השיווק של הקבוצה, צ'יפ באורס. "זו לא העסקה הגדולה ביותר שהציעו לנו". עוד הוסיף כי הקבוצה רצתה עסקה עם מותג בינלאומי: "ראינו הזדמנות, בהתחשב בנראות הגבוהה שאנחנו מקבלים", אמר באורס. "אז חשנו שכדי להגדיל את החזות העולמית שלנו, עלינו לחבור למותג עולמי".

 

ראקוטן פתחה ב-2015 את המטה שלה בצפון אמריקה בסן פרנסיסקו, והיא פעלה באגרסיביות כדי להשיג את העסקה. מיקיטאני המיליארדר פנה לקבוצה והופיע באופן אישי בפגישה הראשונה בין הצדדים. ראקוטן היא אחת החברות הידועות ביפן, אך מיקיטאני מודה כי המותג כמעט אינו מוכר בצפון אמריקה, אף שהמוצרים שלהם בשימוש על ידי צרכנים רבים.

 

הכנסות החברה שעמדו על 7 מיליארד דולר ב-2016. "אנחנו רוצים להיות שם מוכר בכל בית כמו גוגל ופייסבוק", אמר מיקיטאני. "השותפות שלנו עם ברצלונה סייעה לנו בספרד, והווריורס בהחלט יעזרו לנו לעשות זאת גם בארה"ב".

 

החברה אינה זרה לתעשיית זכויות השם בספורט. כשהבייסבול ביפן היה בירידה, החברה החלה לתמוך בטוהוקו ראקוטן גולדן איגלס. הם זכו באליפות הליגה ב-2013 עם מאסהירו טאנקה. ראקוטן היא גם הבעלים של קבוצת הכדורגל שמשחקת בעיר קובי ביפן.

 

חוזה הספונסרשיפ עם הווריורס, מלווה גם בשינוי שם אולם האימונים של הקבוצה שייקרא מעתה Rakuten Performance Center. במסגרת החוזה, ראקוטן תהיה שותפת המסחר המקוון, ה-VOD והשיווק הרשמית של הקבוצה. Ebates תהיה שותפת הקופונים בשופינג הרשמית, Viber תהיה אפליקציית ההודעות הרשמית וקובו יהיה הקורא האלקטרוני הרשמי.

 

בהתחשב בחשיפה הגדולה של הקבוצה, הלוגו של ראקוטן אמור להכניס בין 32-37 מיליון דולר בהכנסות מקבילות מפרסום העונה בטלוויזיה, מדיה חברתית, משחקי מחשב ומכירות חולצות, כך לפי אריק סמאלווד מחברת השיווק אייפקס.

 

"אני נרגש מכך שהעסקה שלנו עושה בדיוק מה שעסקאות מסוג זה נועדו לעשות לפי החזון של הליגה", אמר נשיא הווריורס ריק וולטס. "חתמנו עם שותפה שמעולם לא עשינו איתה עסקים לפני כן. חתמנו על עסקה גדולה עם שחקנית בינלאומית ובתמורה העלינו את השווי של ה-NBA והווריורס מחוץ לצפון אמריקה".

 

העונה החדשה יוצאת לדרך בעוד קצת יותר מחודש, ול-14 קבוצות כבר יש עסקאות לחולצות. עם זאת, קבוצות רבות מהשווקים הגדולים עדיין לא התקדמו בנושא, ביניהן ניו יורק ניקס, שיקגו בולס, לוס אנג'לס לייקרס ולוס אנג'לס קליפרס.

 

 

ווסטברוק. חתם על הסכם ארוך טווח עם "מותג ג'ורדן" של נייקי ויהיה "הפנים" של המותג בעשור הקרוב ווסטברוק. חתם על הסכם ארוך טווח עם "מותג ג'ורדן" של נייקי ויהיה "הפנים" של המותג בעשור הקרוב צילום: רויטרס

 

ראסל ווסטברוק עם מייקל ג'ורדן עד 2027 לפחות

 

בינתיים בגזרת החסויות האישיות, ראסל ווסטברוק, כוכב אוקלהומה סיטי ת'אנדר מה-NBA, חתם על הסכם ארוך טווח עם "מותג ג'ורדן" של נייקי ויהיה "הפנים" של המותג בעשור הקרוב.

 

ווסטברוק, שהפך לשחקן הראשון עם ממוצעים של טריפל דאבל מאז אוסקר רוברטסון ב-1961/62, חתם לראשונה עם מותג ג'ורדן ב-2013 ומאז נהפך לאחד מהשחקנים הבולטים ביותר ב-NBA על ומחוץ למגרש. לא נחשפו פרטים פיננסיים מהעסקה, אך ההערכה היא שמדובר בהסכם החסות הגדול ביותר בכל הזמנים של המותג. כחלק מההסכם תהיה לו נעל על שמו בתוך מותג ג'ורדן. שחקנים נוספים שחתומים עם מותג ג'ורדן: קוואי לאונרד, כריס פול, ג'ימי באטלר, בלייק גריפין, כרמלו אנת'וני ואחרים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x