$
חסויות וזכויות שידור

לא משנה מי יהיה בגמר ה-NBA, נייקי ניצחה בפלייאוף

לפי בדיקה של מגזין פורבס 11מ-18 השחקנים שקיבלו הכי הרבה חשיפה בפלייאוף האחרון נועלים נייקי

שירות כלכליסט 17:2622.05.17
אודל בקהאם ג'וניור, כוכב ניו יורק ג'איינטס (NFL), ביצע פעם תפיסה של כדור במשחק נגד דאלאס קאבויס, שהייתה כל כך מחשמלת שהעריכו שהיא שווה 2.2 מיליון דולר עבור נייקי. בפלייאוף של ה-NBA, לברון ג'יימס לא צריך לבצע מהלך מעורר השראה כדי שנייקי תזכה בחשיפה בשווי מעל מיליון דולר.

 

 

 

 

נעלי הנייקי של לברון ג'יימס נעלי הנייקי של לברון ג'יימס צילום: איי אף פי

 

אבל זה לא רק הוא. מרבית הכוכבים בוחרים לנעול נעלי נייקי, בין אם כחלק מהסכם חסות או מבחירה. משמעות הדברהיא חשיפה בשווי מיליוני דולרים עבור החברה.

 

לפי בדיקה של מגזין פורבס, 11 מ-18 השחקנים שקיבלו הכי הרבה חשיפה בפלייאוף האחרון נועלים נייקי.

 

"בונים מותג לפי אותנטיות"

 

בשני העשורים האחרונים, שחקנים חדשים שנכנסו ל-NBA השיגו בקלות יחסית חוזה ספונסרשיפ במיליוני דולרים עם נייקי או אדידס, זאת בהנחה שנחשבו כוכבים לעתיד. ב-1996, ריבוק החתימה את אלן איברסון לחוזה בשווי 40 מיליון דולר עוד לפני שנבחר בכלל בדראפט. ב-2007 קווין דורנט חתם על חוזה ב-60 מיליון דולר עם נייקי. לברון וקובי בראיינט חתמו גם על חוזי הלבשה עצומים עוד בהיותם בשנתם הראשונה בליגה. המקרה של דורנט מעניין במיוחד כי הוא העדיף לוותר על הצעה גבוהה יותר מאדידס לטובת נייקי.

 

"בסופו של יום, קווין היה עם נייקי כל הקריירה שלו והוא הרגיש בנוח איתם", אמר ארון גודווין, סוכנו לשעבר של דורנט לסיאטל טיימס, "הוא העניק לאדידס הזדמנות, והם חברה מעולה, אבל הוא בחר לבסוף בחברה שהוא מכיר יותר טוב. אנחנו בונים מותגים לפי אותנטיות, וזה יותר אותנטי עבורו להיות היכן שהוא רוצה להיות ומרגיש בנוח".

 

הכוח של חשיפת מותג הוא בדיוק הסיבה בגללה נייקי היא הזוכה הבולטת של הפלייאוף ב-NBA. ההעדפה הזו למותג היא שמגבירה את מכירות המרצ'נדייז, ובמקביל שומרת את הכוכבים רעבים לחוזי ספונסרשיפ עם המותגים, מה שמוביל לחשיפה מוגברת. מבין כל הכוכבים והפנים המוכרות במשחקי הפלייאוף של ה-NBA, נייקי שולטת מאז הסיבוב הראשון.

 

אפילו שחקנים כמו ג'יי.אר סמית וג'ון וול, שאין להם הסכמים עם החברה, נצפו בנעליי נייקי ולא של מותגים אחרים.

 

לפי חברת הייעוץ בתחום הספורט אפקס מרקטינג, נייקי צפויה להרוויח 18.6 מיליון דולר לאורך הפלייאוף, בהנחה שכל סדרה תימשך שישה משחקים.

 

לברון לבדו, בהנחה שישחק בסדרת הגמר, יכניס קרוב למיליון דולר בחשיפה לנייקי, כך לפי ההערכות באפקס. ג'יימס הארדן, שחקן הדגל של אדידס בפלייאוף, היה מכניס 864,866 דולר בחשיפה אם הרוקטס היו מגיעים לגמר. בנוגע לסטפן קארי, היהלום שבכתר של אנדר ארמור, הוא מכניס 785,797 דולר בלבד לחברת בגדי הספורט. אפקס מחשבת את השווי לפי השוואת חשיפת מותגים בשורה של קריטריונים, כולל אורך החשיפה על המסך ומספר הצופים.

 

מותגי הנעליים הסיניות נמצאים בתחתית הרשימה. אף שהן משלמות היטב כדי להשיג שחקנים - לדווין וויד חוזה בשווי מעל 50 מיליון דולר עם יצרנית הנעליים הסינית לי נינג - הן עדיין מהוות כינור שני לנייקי ולאדידס. "נייקי ואדידס הן שני המותגים המובילים בסין, אך המותגים הסינים בצמיחה", אומר מאט פאואל, אנליסט של תעשיית הספורט ב-NPD גרופ, "הצרכנים הסינים רוצים יוקרה, ויצרניות הנעליים הסיניות מייצרות נכון לעכשיו רק סחורה במחיר בינוני".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x