$
חסויות וזכויות שידור

רוצים להרוויח מכדורגל? תנו אותו בחינם

מחקר בבריטניה מראה שהצעירים כבר לא צופים בספורט בטלוויזיה. מי שמפחד מקידמה עשוי לפחד מהמגמה הזו. מי שמוכן לקבל את הקידמה עשוי להרוויח בגדול

אוריאל דסקל 17:4529.04.17

מחקר בבריטניה, שבדק את הרגלי הצפייה של צעירים בגילאי 18-24, מצא ש"הפיראטיות" - צפייה בסטרימינג במשחקי ספורט - הפכה לתופעה נורמלית בקרב בני הדור, וההצטרפות לשירותי מינויים בטלוויזיה פחות שכיחה בהשוואה לדורות המבוגרים יותר.

 

על פי הסקר, 54% מבני המילניום צפו בסטרימינג לא חוקי של אירועי ספורט בשידור חי, ושליש הודו שהם צופים כך באופן קבוע, זאת לעומת 4% בקרב בני ה-35 ומעלה.

  

בינתיים בארה"ב, הרייטינג למשחקי ספורט בטלוויזיה יורד ו-ESPN מפטרת מאות עובדים, כולל כתבים מובילים כמו מארק סטיין וצ'אד פורד. ESPN חייבת לפטר את העיתונאים והעובדים בגלל שחתמה על חוזי בשווי עשרות מיליארדים על זכויות שידור הליגות הגדולות בטלוויזיה, אך הרייטינג יורד וכך גם ההכנסות.

 

הספורט צריך להיות מודע למגמות הללו ולחשוב איך מתמודדים אם הנטייה של הדור הצעיר לצרוך הכל דרך האינטנרט וגם להתחבר פחות לספורט (20% מבני המילניום טוענים שהם כלל אינם עוקבים אחרי ספורט - תשובה שרק 9% מבני ה-35 ומעלה ענו).

 

למוזיקאי דייב גרוהל, Foo Fighers ונירוונה לשעבר, יש, אולי, את הדרך להשאיר את הצעירים בספורט. גרוהל התבקש לפני מספר שנים לדבר על איך תעשיית המוזיקה צריכה להתמודד עם העובדה שהצעירים לא קונים יותר את המוזיקה שלהם ומורידים אותה מהאינטרנט. לגרוהל, בניגוד למוזיקאים אחרים שיצאו למלחמה נגד ההורדות בחינם - או לא בחינם אפילו - היה "פתרון פשוט". 

גרוהל (מימין) עם הפו פייטרס גרוהל (מימין) עם הפו פייטרס צילום: אי פי אי

 

"אם אתה רוצה שאנשים יקשיבו למוזיקה שלך, תן להם את המוזיקה שלך" הוא אמר בראיון למגזין "רולינג סטון". "ואז אחרי שנתת להם את המוזיקה שלך והם אוהבים אותה, הם יגיעו ויראו אותך מנגן אותה בהופעה. הם אוהבים את המוזיקה? הם יבואו לראות אותך. עבורי זה עד כדי כך פשוט".

 

הספורט צריך לחשוב כמו גרוהל. במקום להילחם בסטרימינג הלא חוקי, מלחמה כמעט בלתי אפשרית כאשר מיליארדי אנשים ברחבי העולם יכולים לעלות שידור לייב של המוצר שלך דרך אפליקציות פשוטות - הספורט צריך לחשוב איך לחשוף את המוצר ולגרום לאנשים לאהוב אותו עד כדי כך שירצו לצרוך אותו בצורה ישירה יותר.

 

פייסבוק, גוגל, טוויטר סנאפצ'אט ובכלל ענקיות פיננסיות וכלכליות אחרות מכניסות כסף אדיר מהמוצר שלהן למרות שהן מחלקות אותו בחינם. והן הגיעו לגודל שלהם בגלל שהמוצר שלהן היה בחינם.

 

ייתכן מאוד שהפתרון עבור הספורט מצוי בדבריו של גרוהל. תנו להם ספורט בחינם. אם הם אוהבים את זה (ואין סיבה שלא) - הם כבר יעבירו לכם כסף בצורה אחרת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x