$
אירועי ספורט

מאז 1967: חברות אמריקאיות השקיעו כ-5 מיליארד דולר בפרסום בזמן הסופרבול

לפי סוכנות Ad Age, ההוצאות על פרסום במשחק יסתכמו בסכום שיא של 385 מיליון דולר - גבוה מההוצאות על פרסום בכל משחקי הסופרבול שהתקיימו בשנות ה-60, ה-70 וה-80 ביחד

שירות כלכליסט 17:3323.01.17

אמש (א') נקבע שניו אינגלנד פטריוטס ואטלנטה פלקונס יתחרו בגמר ליגת הפוטבול של ארה"ב, הסופרבול, כמו תמיד ביום ראשון הראשון של פברואר.

 

כמו תמיד, בארה"ב עסוקים בסיכומים כספיים ופיננסים של העונה. לפי מחקר שערכו בסוכנות Ad Age, חברות פרסום הוציאו 4.9 מיליארד דולר ב-51 השנים של קיום משחקי הסופרבול, בין השנים 1967 ל-2017, על פרסומות באורך של 30 שניות.

 

המשחק המרכזי של עולם הפרסום הולך וגדל בכל שנה.

 

ההוצאות על פרסום במשחק שיתקיים השנה ב-5 בפברואר וישודר בפוקס, יסתכמו בסכום שיא של 385 מיליון דולר, כך על פי ההערכות של Ad Age. סכום זה גבוה מההוצאות על פרסום בכל משחקי הסופרבול שהתקיימו בשנות ה-60, ה-70 וה-80 ביחד (299 מיליון דולר).

  

פרסומת של Wix מהסופרבול בשנה שעברה פרסומת של Wix מהסופרבול בשנה שעברה צילום: youtube

 

נתונים נוספים שעלו במחקר:

 

  • כלל ההוצאות על פרסומות במשחקי הסופרבול בין 1967-2017, בהתאמה לאינפלציה: 6.3 מיליארד דולר.

 

  • החלק המוערך של הסופרבול ה-51 מכלל ההוצאות על פרסום ברשתות האמריקאית ב-2017: שיעור שיא של 2.3%, כמעט כפול הרמה שנרשמה ב-2010 (1.2%), גבוה פי 4 מהרמה שנרשמה ב-1995 (0.6%), ופי 6 לעומת 1990 (0.4%).

 

  • העלות הממוצעת לפרסומת של 30 שניות בסופרבול המתקרב: 5 מיליון דולר.

 


 

  • ההוצאה לצופה ב-2016 על פרסום במשחק (מבוסס על הסכום המוערך להוצאות על פרסום חלקי מספר הצופים הממוצע כפי שחישבו בנילסן): 3.30 דולר, סכום שיא.

 

  • מספר השנים שבהן נרשמה ירידה במחירי הפרסומות בסופרבול: 5 (1971,1996,2003,2007 ו-2010).

 

  • העלייה החדה ביותר באחוזים בתעריף הפרסומות: 35% - ב-1968, השנה השנייה שבה התקיים המשחק. ב-2000 נרשמה עלייה של 31%, אז חברות אינטרנט חדשות כמו Pets.com העבירו כספים שגייסו מקרנות הון סיכון והנפקת מניות לעבר הפרסום במשחק, בשיאה של בועת ההיי טק.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x