$
ספורט עולמי

מחירי הכרטיסים צריכים להיות קשורים להישגי הקבוצה

אוהדי ארסנל זועמים מאחר שהקבוצה מעלה את מחירי הכרטיסים למרות שאינה זוכה בתארים או רוכשת שחקנים במחירים גבוהים. בניו יורק ניקס גם זועמים על עליית מחירים ללא תארים. בגולדן סטייט ייתכן ומצאו את הנוסחה האמיתית: עליית מחירים רק במקרה של הצלחה מקצועית

אוריאל דסקל 15:4216.03.11

אוהדי ארסנל זועמים עקב כוונות המועדון להעלות את מחירי המנויים - זאת למרות שהקבוצה לא זכתה בתואר כבר יותר מחמש שנים.

 

בעלי מנויים, שכיום משלמים את המחירים הגבוהים בפרמיירליג, קיבלו הודעה כי מחירי המנוי עולים ב-6.5% בעונה הבאה. לפי הערכות, המועדון יודיע באפריל כי מחירי כל הכרטיסים יעלו - מה שמעורר את זעמם של האוהדים.

 

האוהדים טוענים כי המועדון לא זכה בשום דבר כדי להצדיק את המחירים, בנוסף - ארסן ונגר, המנג'ר, מסרב להוציא סכומים גדולים כדי להביא כוכבים לאצטדיון האמירייטס.

 

פיט ווד, אוהד שראה את מחיר המנוי שלו עולה מ-5,200 ליש"ט ל-5,540 ליש"ט, אמר ל"דיילי מירור" שמדובר בתזמון גרוע של ארסנל להודיע על התוכניות הללו - פחות משבוע לאחר שהקבוצה הודחה מהגביע ומליגת האלופות. "כשמסתכלים על עלות הכרטיסים ומשווים אותו למספר התארים, מגיעים למסקנה שזה מועדון הספורט היקר בעולם שלא מביא תארים - זאת סטירה בפני האוהדים. אנחנו רוצים עוד החתמות גדולות ואולי אז יהיה יותר קל להעלות את מחירי הכרטיסים".  

 

טים פייטון מעמותת האוהדים של ארסנל (AST) הוסיף: "אנחנו מאוד מודאגים מהאימקפט של העלאת מחירי הכרטיסים בזמנים קשים מבחינה כלכלית - אנחנו מפצירים במועדון למצוא דרכים אחרות להעלות את ההכנסות שלו דרך מסעות בחו"ל והסכמי חסות חדשים".  

  

אמרה סטאדומייר. בניגוד לארסנל, לניו יורק הביאו שחקנים גדולים אמרה סטאדומייר. בניגוד לארסנל, לניו יורק הביאו שחקנים גדולים צילום: איי פי

 

קבוצה נוספת שלא זכתה בכלום אבל העלתה מחירים היא ניו יורק ניקס, שחברת האם שלה, MSG, העלתה את מחירי המנויים למשחקים שלה בממוצע של 49%. סקוט אוניל, נשיא MSG ספורטס, אמר כי העלייה במחירים קשורה ישירות להבאת כרמלו אנת'וני ואמרה סטאדומייר וגם לשיפוץ המאסיבי שעובר המדיסון סקוור גארדן. "זה לא שהעלאה במחירים מגיעה מהאוויר - יש לה סיבה", אמר אוניל ל-CNBC והוסיף שהוא מאמין כי "האוהדים החכמים של הניקס יבינו זאת".

 

אז נראה שזה ככה בכל העולם. מחירי השחקנים עולים ומועדונים מחפשים להגדיל את ההכנסות - פעמים רבות על חשבון האוהדים. אבל לא תמיד זה ככה. בגולדן סטייט ווריירס מה-NBA, למשל, החליטו הבעלים החדשים של הקבוצה, ג'ו לאקוב ופטר גאובר, לקשר את מחירי המנויים להצלחת הקבוצה על המגרש.

 

גאובר ולאקוב, שרכשו את הקבוצה מאוקלנד במחיר שיא של 450 מיליון דולר, ביקשו מהאוהדים בעלי המנויים לחתום על חוזה למנוי חדש - זול ב-12% מהעונה הנוכחית. עם זאת, בקבוצה ציינו כי המחירים יעלו בעונה הבאה, אך רק אם הקבוצה תעמוד "בתנאים" של החוזה מול המנוי. מה זה אומר? המחירים של המנויים ישארו אותם מחירים אם הקבוצה לא תעפיל לפלייאוף, למשל. הבעלים החדשים גם מבטיחים שאם הקבוצה לא תנצח ב-25 משחקים לפחות בבית, יקבלו כל בעלי המנויים שעתיים עם השחקנים. אם שחקן גולדן סטייט לא יגיע לקבוצת האולסטאר - בעלי המנויים יקבלו בחינם מרצ'נדייז של הקבוצה, חתומה על ידי שחקן נבחר.

 

לגולדן סטייט לא היה נציג באולסטאר מאז 1997, השנה בה לטרל ספריוול הגיע למשחק היוקרתי. הווריירס היו בפלייאוף רק פעם אחת מאז 1994.

 

ההנהלה החדשה מציעה גם החזר כספים מלא במקרה של שביתה ב-NBA.

 

"זה עניין של מחויבות לבעלי המנויים שלנו", אמר נשיא הקבוצה, רוברט ראוול. "אנחנו רוצים להיות מחוייבים לסטנדרטים הגבוהים ביותר עבורם. זה מראה גם לאוהדים שאנחנו יודעים מה אנחנו חייבים לעשות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x