$
חסויות וזכויות שידור

פורמולה 1: ירידה חדה בכספי החסויות

עד כה, הכניסו 12 קבוצות הפורמולה 1 כ-723 מיליון דולר מספונסרים, ירידה של כמעט 12% בהשוואה למה ש-10 קבוצות הפורמולה גייסו בשנה שעברה

ניצן פלד 17:1409.05.10

מהלכי ההתרחבות של הפורמולה 1 עוזרים למתן את הירידה בהכנסות מספונסרים:

 

בשבועות האחרונים סיכמו נותני חסויות על העברת 18 מיליון דולר נוספים לקבוצות שלא היו קיימות אשתקד. כך מדווחים כריסטיאן סילט וקרולין ריד, מחברי הספר "פורמולה מאני". 

 

מרצדס GP,

קבוצה שקמה השנה על יסודותיה של בראון GP, תקבל 8 מיליון דולר מחברת התוכנה הבריטית אוטונומי.

 

לוטוס המלזית, קבוצה חדשה לגמרי שקמה בתמיכת הממשלה המקומית, ממשיכה ליהנות מכוח המשיכה של השם המיתולוגי שהיא משתמשת בו, וגם היא תכניס לקופתה 8 מיליון דולר נוספים שיגיעו מחברת התקשורת המלזית מאקסיס. קבוצת וירג'ין וסאובר, גם הן בשנת ביכורים בסבב, חתמו לאחרונה על עסקאות שיכניסו עוד כ-2 מיליון דולר יחדיו.

 

לוטוס, כאמור לא מעט בזכות השם האגדי, אבל גם בזכות תמיכת הממשלה לה היא זוכה, הכניסה השנה מספונסרים יותר מכל אחת משלוש הקבוצות החדשות האחרות.

 

למרות זאת, כל הארבע מתקשות לכסות את תקציביהן. היספאניה רייסינג הצליחה לגייס רק 550 אלף דולר מחסויות, ומקור ההכנסה המשמעותי היחיד של וירג'ין וסאובר הוא בעליה. לשם השוואה, קבוצת פרארי מכניסה 245 מליון דולר בשנה מספונסרים (יותר מכל קבוצה אחרת). 

 

עם זאת, הכספים החדשים עדיין מהווים ירידה חדה בהשוואה לשנה שעברה. עד כה, הכניסו השנה 12 קבוצות הפורמולה 1 723 מליון דולר מספונסרים, ירידה של כמעט 12% בהשוואה למה ש-10 קבוצות הפורמולה של השנה שעברה גייסו. הממוצע לקבוצה צנח מ-82 מליון ל-60.25, ירידה של 26.5%. 

 

הסיבות לירידה הגדולה בהכנסות מספונסרים השנה הן המשבר הכלכלי, עזיבתן של נותנות חסות גדולות בדמות פנסוניק ו-ING, ופרישתן מהסבב של קבוצות ותיקות דוגמת הונדה, טויוטה וב.מ.וו. שני נותני חסות בכירים שהגדילו את תמיכתם השנה הם הבנק הספרדי סנטאנדר ועוד חברה מלזית - חברת הנפט פטרונאס. 

 

במקביל, החלו לאחרונה לזרום לסבב כספים ממקור חדש יחסית לתחום - אתרי הימורים. "פול טילט פוקר" מצטרף ל-BWIN ול"פארטפוקר", במה שיכול להפוך לניצנים של מקור הכנסה משמעותי חדש לפרומולה 1. אולי הכסף שבורח מהסנוקר?

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x