סגור
מורה אישית ל אנגלית בינה מלאכותית AI
מורה אישית לאנגלית בינה מלאכותית AI

מורה אישית לאנגלית וקוראים לה בינה מלאכותית

חברת הסטארט-אפ הישראלית מגנילרן השיקה מוצר מבוסס AI שמסייע להתקדמות של התלמיד לפי צרכיו האישיים. בעזרת הפלטפורמה החדשה, מדד הפרודוקטיביות עלה משמעותית ונמדד שיפור של 58% תוך רבעון אחד בלבד

לכולנו זה ברור, השפה האנגלית היא כלי חשוב ומשמעותי לחיים. ולמרות זה, איך מתמודדים עם מצב שאין מספיק מורים לאנגלית? וגם כשיש מורים, כיצד ניתן להקנות שפה שנייה בכיתה של מעל 35 ילדים, שכל ילד וילדה ברמה שונה? התוצאה היא שאחרי 12 שנות לימוד, תלמידי ישראל לא יודעים לדבר אנגלית.
מחסור של 424 מורות לאנגלית בבתי הספר היסודיים, 247 בחטיבות הביניים ומחסור של 200 מורות לאנגלית בתיכונים - אלה הנתונים איתם נפתחה שנת הלימוד תשפ"ג במדינת ישראל. מי שזיהו את הבעיה, וזיהו את היכולת לרתום את הבינה מלאכותית כדי לתת מענה, מותאם למאה ה-21, היא חברת הסטארט-אפ הישראלית מגנילרן (MagniLearn) שהשיקה מוצר מבוסס AI המאפשר לימוד אישי, כך שכל ילד וילדה כבר אחרי זמן קצר ירגישו שיפור משמעותי ביכולת הדיבור באנגלית.
העיקרון פשוט – מדובר בפלטפורמה המבוססת על אלגוריתם אינטראקטיבי מבוסס נתונים, שלומד את התלמיד או התלמידה, ומתאים את עצמו באופן אישי. כך, ביכולתו לזהות את הקשיים ואת ההצלחות, ולדעת לבנות עקומת למידה מותאמת אישית בזמן אמת, כזו שתמיד מאתגרת את התלמידים ומסייעת להתקדמות האישית לפי הצרכים האינדיבידואליים. מהנתונים שבידיי חברת מגנילרן, עולה כי בעוד תלמיד ממוצע משפר את רמת האנגלית שלו בכ-20%, בעזרת מגנלירן מדד הפרודוקטיביות עולה משמעותית ונמדד שיפור של כ- 58% תוך רבעון אחד בלבד.
לאחר שהסטארט-אפ הישראלי עשה את צעדיו הראשונים ביפן, קוריאה ותאילנד, הוא מגיע כעת, לראשונה לישראל. בשיתוף פעולה עם המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), יקבלו חברת מגנילרן דריסת רגל בישראל, וכבר בימים אלה מורות ומורים לאנגלית ומנהלי בתי ספר ברחבי הארץ מעידים על שיפור שמתחולל בקצב מסחרר.
לדברי צחי לנגר, סמנכ"ל השיווק והמוצר של מטח, "היכולת לדבר באנגלית מהווה היום תנאי בסיסי למוביליות חברתית, שוק העבודה הופך להיות לא רלוונטי עבור בוגרים שאינם שולטים בשפה האנגלית כמעט בכל עיסוק. אנו בישראל מצליחים למצוא פתרונות טכנולוגיים לבעיות רבות והגיע הזמן שגם לכך יימצא פתרון. "מגנילרן" הינה מערכת AI שלומדת את התלמיד ומקדמת אותו באופן אישי ובקצב שלו. צוותי הוראה בבתי ספר שלקחו חלק בתכנית מעידים שכבר אחרי זמן קצר יחסית ניתן לראות בקרב התלמידים תוצאות מאוד מרשימות. המוצר מותאם לתכנים הנלמדים בכיתה והמורה יכול בכל רגע נתון לראות את מצבם של התלמידים, בינתיים כל בית ספר שנחשף למוצר ביקש רישיון בשביל עצמו".
מחברת מגנילרן נמסר כי בעוד מורות ומורים רבים מרחבי הארץ טוענים למתודות למידה אישיות-אדפטיביות, בסופו של יום היכולת של זה לבוא לידי ביטוי מוגבלת, מהסיבה הפשוטה שמורות צריכות "לחלק" את עצמן על פני כיתה שלמה. בעזרת מגנילרן, ניתן לבצע התאמה אישית במאת האחוזים, כך שהפלטפורמה יכולה לשמש כמורה פרטי לכל תלמיד ותלמידה. בעזרת מגנילרן ניתן יהיה "לדחוף" תלמידים חזקים ולאפשר להם יותר עצמאות, ובאותה נשימה לתת יותר סיוע לתלמידים שקצב ההתקדמות שלהם איטי יותר, ובכך גם לצמצם את הפערים הנוצרים לא פעם בכיתות הלימוד בין תלמידים ברמות שונות.