$
נדל"ן עולמי

לא רק האקרים: רוסיה בצמרת מחפשי הנדל"ן בניו יורק

משקיעי נדל"ן רוסים זינקו מהמקום ה־20 למקום השני ברשימת ציידי נדל"ן למגורים בתפוח הגדול. משקיעים מישראל דורגו במקום ה־13

שירות כלכליסט 22:4719.03.17

משקיעים רוסים הפגינו בשנת 2016 תאווה לנדל"ן למגורים בניו יורק וזינקו למקום השני בטבלת דירוג ציידי הנדל"ן בתפוח הגדול מהמקום ה־20 שבו מוקמו ב־2015 — כך על פי נתונים שפירסמה חברת המחקר טריפל־מינט.

 

עם זאת, בריטניה נותרה בצמרת הדירוג, שבו מוקמה ישראל במקום ה־13 ב־2016, עלייה של מקום אחד לעומת 2015. 30% כמעט מהעלייה בתנועת מחפשי הנדל"ן הבריטיים לעומת 2015 נרשמו בארבעת הימים שלאחר משאל העם על ברקזיט. על פי טריפל־מינט, השינוי השני הגדול ביותר היה מכיוונה של מקסיקו, שצנחה תשעה מקומות ב־2016, למקום 18. בחמישיה הפותחת אחרי בריטניה ורוסיה התברגו קנדה, הודו וצרפת.

 

 

הנתונים החדשים של טריפל־מינט, סטארט־אפ ניו יורקי שמנטר נתוני נדל"ן למגורים, מצביעים על שינוי משמעותי בזהותן של המדינות המתעניינות בשוק הנדל"ן למגורים של העיר, מהיקרים בעולם.

 

במהלך 2015 ו־2016 אספה החברה נתונים על מדינות המוצא של גולשים שנכנסו לאתר שלה בחיפוש אחר נדל"ן למגורים, ודירגה אותן על פי שיעור כלל החיפושים הזרים באותה שנה. על פי הנתונים, השינוי המשמעותי ביותר היה עבור רוסיה. דובר מטעם האתר מסר כי התוצאות הללו היו מפתיעות למדי, בהינתן כי תועדו במהלך תקופה טעונה מאוד ביחסי ארה"ב ורוסיה, כאשר רוסיה הואשמה בחבלת האקרים במערכת הבחירות האמריקאית. "לא היה לנו מושג שזה מה שאנחנו עומדים לגלות", ציין דיוויד ווקר, מנכ"ל החברה בשיחה עם רשת CNBC. "נדהמנו מהיקפי התנועה של מחפשי נדל"ן למגורים בניו יורק שמקורם מרוסיה".

 

ניו יורק ניו יורק צילום: שאטרסטוק

ממצאי טריפל־מינט עלו בקנה אחד עם נתונים אחרים שהציגו נהירה יציבה של זרים המשפיעים על עליית מחירי הנדל"ן. ביולי 2016 דיווח איגוד סוכני הנדל"ן האמריקאי כי משקיעים זרים רכשו נדל"ן למגורים בארה"ב בסכום כולל של 102.6 מיליארד דולר בין אפריל 2015 למרץ 2016. מספר הנכסים שנרכשו עלה ב־2.8% לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן, ל־214,885. זאת במקביל לירידה של 1.3% בסכום המצרפי של העסקאות. עוד על פי נתוני האיגוד, שווי הבתים שנרכשו על ידי זרים היה גבוה יותר בדרך כלל מהמחיר החציוני של בתים בארה"ב.

 

היעד האמריקאי הפופולרי יותר בקרב זרים היתה פלורידה, עם 22% מהעסקאות. הבאות בתור היו קליפורניה (15%), טקסס (10%) ואריזונה וניו יורק, עם 4% כל אחת. לפלורידה ואריזונה נהרו בעיקר לטינו־אמריקאים, אירופים וקנדים, בעוד לקוחות מאסיה העדיפו את קליפורניה וניו יורק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x