$
נדל

לאחר שנתיים של עבודה: ביום ראשון ייפתח מחלף לה גרדיה המשודרג

ביום ראשון הקרוב ייחנך פרויקט המנהרה במחלף לה גרדיה בתל אביב. כלכליסט מאפשר הצצה ראשונה לפרויקט שאמור להקל משמעותית את הכניסה והיציאה מהסיטי של תל אביב

גיא מי-טל 08:4919.06.08

חמש שנים לאחר שאושרו התוכניות ושנתיים לאחר שהחלו החפירות באחד הצמתים העמוסים בתל אביב - ובעיקר מתחתיו - ייפתח ביום ראשון מחלף לה גרדיה המשודרג.

 

במקום, שנראה כאילו אי אפשר לדחוס בו עוד קטנוע אחד, עבדו בשנתיים האחרונות משאיות ודחפורים ענקיים בתנאים קשים. רחובות הוצרו, מסלולים הוסטו ונתיבים נסגרו באחד הצמתים העמוסים של תל אביב ולמגינת לבם של הנהגים.

 

היקף הפרויקט של חברת נתיבי איילון, שבוצע בכמה שלבים מורכבים, נאמד ב-150 מיליון שקל. חברת מלרג שבשליטת מיכאל הירשברג זכתה בפרויקט הבינוי בעלות של כ-70 מיליון שקל. העבודות בוצעו בפיקוח חברת נתיבי איילון וחברת ההנדסה אלדד ספיבק מהנדסים.

 

מחלף לה גרדיה. פרויקט המנהרה אמור להקל באופן משמעותי את בעיית העומס מחלף לה גרדיה. פרויקט המנהרה אמור להקל באופן משמעותי את בעיית העומס צילום: צביקה טישלר

 

בשלב הראשון פונו התשתיות הישנות בעומק האדמה. לאחר מכן החלו המבצעים בשיקוע של רחובות באורך 450 מטר ובחפירת מנהרה באורך 210 מטר, המחברת את הרחובות הרכבת ולה גרדיה. מעל פני הקרקע הורחב ונסלל מחדש צומת הרחובות המסגר, החרש, לה גרדיה והרכבת, רמזורים הוסרו והצומת זכה למתיחת פנים.

 

15 מצלמות

בפרויקט התחבורתי הענקי והמורכב של נתיבי איילון הושקעו עשרות מיליוני שקלים גם במערכת בקרת תנועה מתקדמת, שנועדה לווסת את התנועה. מערכת הבקרה כוללת 15 מצלמות וגלאים המעבירים מידע לחדר הבקרה של נתיבי איילון. נוסף על כך, בפרויקט יש מערכת שאמורה לפעול בשעת חירום. מתחת לפני הקרקע הוצבו מחסומים המופעלים במקרה של תאונה קשה, שריפה או אירוע אחר שמצריך איטום של המנהרה ומניעת כניסת כלי רכב. התאורה במנהרה מתאימה את עצמה לעוצמת אור השמש, כדי שהמעבר לא יהיה חד מדי לעיני הנהג בכניסה למנהרה וביציאה ממנה.

 

השיקוע והמנהרות שבוצעו בלה גוורדיה אמורים להקל משמעותית את הפקקים במחלף וברחובות הסמוכים. הפקקים באיילון אינם עתידים להיפסק, אך עבור הנהגים שעולים על מחלף לה גרדיה - הייאוש יהיה יותר נוח. השלמת הפרויקט תאפשר נסיעה חופשית של כלי רכב ברחובות הרכבת ולה גרדיה בדרכם למרכז העסקי והמסחרי של תל אביב, בלי להיתקל בתנועה לדרום העיר. המחלף החדש יאפשר לנהגים לעלות על גשר לה גרדיה, לעבור דרך המנהרה ולצאת 210 מטר אחר כך ברחוב הרכבת לכיוון מזרח. כמו כן, התנועה שתעבור בתוך המנהרה תקטין באופן ניכר את נפח התנועה ברחובות שמעליה.

 

השר בפקק

בכנס החברות של משרד התחבורה בשבוע שעבר הזהיר מנכ"ל נתיבי איילון שי ברס את שר התחבורה מפני קריסה של נתיבי איילון, שבהם נוסעים מדי יום 800 אלף כלי רכב (עם צמיחה של 10% בשנה). המצב במחלף לה גרדיה שיקף את עומסי התנועה. במפגש הרחובות חולפים מדי יום כ-100 אלף כלי רכב, בהם כ-5,000 אוטובוסים בדרכם לתחנה המרכזית החדשה וממנה. בשעות השיא עוברות במקום כ-8,000 מכוניות בשעה.

 

אגב, גם שר התחבורה ועובדי משרדו מתקדמים באטיות באותו פקק בדרכם למשרד, הממוקם לא הרחק משם, ברחוב המלאכה. בצדם זוחלים עשרות אלפי נהגים הנכנסים לתל אביב מכיוון דרום. גם בשעות הלילה ובסופי השבוע עמוס האזור מאוד, בעיקר בבליינים הבאים למועדונים באזור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x