$
צרכנות פיננסית

43% מסוכני הביטוח חוששים כי קרן פנסיית ברירת המחדל תחסל להם מקור הכנסה

מסקר שביצע מגזין עדיף בקרב סוכני הביטוח הבהירו 63% מהסוכנים כי אין שום סיכוי שיעברו בעצמם לקרן המוזלת. רובם גם הצהירו כי לא יעבירו את לקוחותיהם לקרן המוזלת אפילו אם ישלמו להם

רחלי בינדמן 23:4729.11.16

סקר שביצע מגזין "עדיף" בקרב סוכני הביטוח מעלה כי רובם לא מאמינים בקרן פנסיית ברירת המחדל המוזלת של המדינה וכי אין בכוונתם לשווק אותה ללקוחות שלהם אף על פי שהיא זולה דרמטית ממתחרותיה.

 44% מהסוכנים בסקר אמרו שאינם מאמינים במוצר ולא ישווקו אותו ועוד 22% ציינו כי ישווקו אותו רק בתנאי שיתוגמלו עליו. כידוע, קרנות הפנסיה הזוכות מציעות דמי ניהול זולים עד כדי כך שקרנות הפנסיה מתקשות לממן מתוכם דמי ניהול לסוכני הביטוח. עם זאת, הבוקר אמר איתי ברדה, מנהל קרן הפנסיה של הלמן אלדובי, כי בית ההשקעות יעמיד מימון לסוכנים שישווקו את הקרן ממקורות אחרים. 20% מהסוכנים הסכימו להעמיד שירות שוטף לאותם חוסכים שיעברו לקרנות המוזלות בתמורה לתשלום נוסף.

 

לא פחות מ-63% מהסוכנים ציינו כי אין שום סיכוי שיעברו לקרן פנסיית ברירת המחדל ורק 31% אמרו שימתינו לראות כיצד המוצר יתפתח ואז יקבלו החלטה.

 

43% מהסוכנים חוששים כי קרן פנסיית ברירת המחדל תחסל את מקור ההכנסה של הסוכנים מעמלות בפנסיה כיוון שלחברות לא יהיה מקור לשלם להן.

 

חשוב להדגיש כי סוכני הביטוח מתפרנסים מעמלות שנגזרות כיום מגובה דמי הניהול שמשלמים החוסכים ומשולמות להם על ידי חברות הביטוח. ברגע שדמי הניהול נחתכים, קרנות הפנסיה מתקשות לשלם לסוכנים עמלות ואז אין תמריץ לסוכנים לשווק אותם. הבעיה עם הרפורמה עבור הסוכנים שהיא לוחצת את דמי הניהול בתעשיית הפנסיה כולה כלפי מטה באופן שגורם גם לקרנות הפנסיה הגדולות שעד כה שילמו לסוכנים עמלות לחתוך אותן ולכן מדובר ברפורמה שלא טובה לציבור הסוכנים הפנסיונים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x