$
צרכנות פיננסית

חוסכים בלי מטרה - כך מתנהלים בני דור ה-Y עם הכסף שלהם

מחקר שערכה פייסבוק בקרב בני 21 עד 34 מצא כי 86% מהם חוסכים ללא יעד מוגדר ורק ל-37% מהם יש תוכנית כלכלית; הצלחה פיננסית בעיניהם היא חיים חופשיים מחובות

מעין מנלה 15:1002.02.16
בני דור ה-Y מגדירים הצלחה כלכלית באופן שונה מבני הדורות הקודמים. 46% מהצעירים מאמינים כי הצלחה כלכלית פירושה להיות חופשיים מחובות בעוד 38% סבורים כי היכולת לחסוך לעתיד היא החשובה ביותר, כך לפי מחקר שערכה פייסבוק שכלל 70 מיליון בני 21 עד 34 בארה"ב.

 

דור ה-Y בארה"ב הוא הדור המשכיל ביותר עד היום ומכיוון שעלויות ההשכלה הגבוהה מאוד גבוהות שם, מרביתם מסיימים את הלימודים עם חובות, על כן החשיבות הגבוהה שהם מייחסים לתשלום החוב. כחמישית מהצעירים מאמינים כי בעלות על בית משלהם היא הגורם העיקרי המגדיר הצלחה כלכלית ו-13% חושבים שהאפשרות לצאת לפנסיה היא המגדירה הצלחה זו.

 

רובם הגדול של הצעירים מייחסים חשיבות רבה לחיסכון. למעשה, 86% מהם אף חוסכים באופן אקטיבי, אך הם לא בהכרח חוסכים עבור מטרה ספציפית. 54% טוענים שהם חוסכים רק כדי להיות אחראיים, 20% חוסכים למצבי חירום ורק 17% חוסכים כדי לרכוש דירה.

 

למרות שהם חוסכים, מעט מאוד צעירים משקיעים את הכסף שלהם והסיבה העיקרית לכך היא שהם מרגישים שאין להם מספיק כסף כדי להשקיע (54%). כרבע מהם ציינו שהסיבה שאינם חוסכים היא שהם אינם מבינים בכך מספיק.

 

בני דור ה-Y חיים בהווה, וההתנהלות הפיננסית שלהם, בהתאם, היא ללא תכנון לעתיד. רק 37% מהם אומרים שיש להם תוכנית כלכלית, 16% השיבו כי הם אינם בטוחים אם יש להם תוכנית כלכלית. מתוך אלו ללא התוכנית הפיננסית, 52% אומרים שהם לא יודעים איך להתחיל לבנות תוכנית שכזו.

86% מהצעירים בארה"ב מייחסים חשיבות רבה לחיסכון 86% מהצעירים בארה"ב מייחסים חשיבות רבה לחיסכון צילום: שאטרסטוק

 

33% בלבד מהצעירים מרוצים מהתנהלותם בתחום החיסכון וההשקעות, ורובם (53%) מרגישים שאין להם למי לפנות לייעוץ כלכלי. רק 36% מהם מדברים עם בני הזוג שלהם על כסף ו-8% בלבד סומכים על המוסדות הפיננסיים שיספקו להם ייעוץ אמין.

 

 

חוסר האמון במוסדות הפיננסיים מתבטא גם בכך שהסבירות שבני דור ה-Y יחליפו בנק או חברת ביטוח גדול פי 1.4 מאשר בני הדורות הקודמים.

 

מכיוון שהם אינם מאמינים במוסדות הפיננסיים, וחשים שאין להם למי לפנות לייעוץ כלכלי – הצעירים מדברים על כסף בפייסבוק פי 1.5 מאשר בני הדורות הקודמים ואחראים ל-40% מהשיחות הכלכליות ברשת החברתית. הנושאים המעניינים ביותר את הצעירים בשיחות אלה הם השקעות, משכנתאות והלוואות ובנקים. את מרבית השיחות בנושאי כסף יוזמות נשים. כך, למשל, 70% מהדיונים בפייסבוק לגבי משכנתאות התחילו נשים לעומת 30% שהתחילו גברים.

 

כדי לבדוק את הלכי הרוח של הדור הצעיר לגבי כסף פייסבוק השתמשה בניתוח דיונים ברשת החברתית, בנתונים דמוגרפיים ובסקרים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x