$
שווקי חו"ל

אכזבה לוויבו: גייסה רק 286 מיליון דולר לפי שווי של 3.4 מיליארד דולר

מחיר מניית הרשת החברתית הסינית נקבע על 17 דולר - בטווח התחתון של התחזית. החברה תחת להיסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול WB

שי סלינס 09:1017.04.14

הרשת החברתית הסינית וויבו (WEIBO) השלימה השלימה הלילה (ה') גיוס של 286 מיליון דולר בהנפקה הראשונית בניו יורק. מדובר בגיוס לפי שווי חברה של 3.4 מיליארד דולר - בטווח התחתון של התחזיות. החברה תחת להיסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול WB.

 

מחיר המניה נקבע על 17 דולר, בעוד שהטווח המקורי שאותו קבעה החברה עמד על 19-17 דולר למניה. החברה מכרה בהנפקה 16.8 מיליון מניות, נמוך ממה שציפתה למכור (20 מיליון מניות).

 

נכון לעכשיו לרשת החברתית יש כ-280 מיליון משתמשים רשומים, מתוכם 61 מיליון שמבקרים בה פעם ביום. זו צמיחה בשיעור של יותר מ־30% לעומת השנה שעברה בכמות המשתמשים הפעילים, אבל ירידה של 9% בכמות המשתמשים הרשומים – ככל הנראה בשל חשש מהצנזורה של הממשלה הקומוניסטית הדיקטטורית. לטוויטר, לשם השוואה, יש יותר מ־200 מיליון משתמשים פעילים.

 

ב־2011 החברה רשמה הפסד של קרוב ל־120 מיליון דולר. ב־2012 ההפסד ירד ל־102 מיליון דולר, ובשנה שעברה ל־38 מיליון דולר בלבד. בו זמנית, ההכנסות צמחו בשנה האחרונה ב־180% ל־188 מיליון דולר. חלק מהאנליסטים מעריכים כי ב־2014 החברה כבר תרשום רווח.

 

מטה עליבאבא בסין מטה עליבאבא בסין צילום: בלומברג

מתכוננים לעליבאבא

ברקע להנפקה של וויבו, עליבאבא, ענקית הסחר באינטרנט מסין, ממשיכה להכות גלים לקראת ההנפקה שלה בניו יורק. מומחים רבים כבר העריכו בעבר כי זו תהיה ההנפקה הגדולה ביותר אי פעם בבורסה אמריקאית, וההנפקה הגדולה ביותר של חברת טכנולוגיה.

 

עליבאבא מפעילה כמה משירותי האינטרנט המובילים במדינה הקומוניסטית, ובהם אתר עליבאבא, עליאקספרס וטאובאו, כמה מהאתרים הקמעונאיים הגדולים בעולם, המוכרים מוצרים במחירים סיטונאיים. החברה עצמה אינה מוכרת מוצרים או מחזיקה בהם, אלא משמשת כמתווכת בלבד. ניתן להגדירה כקניון הווירטואלי הגדול ביותר, המחזיק בקרוב למיליארד מוצרים המחולקים ליותר מ־6,000 קטגוריות, המגיעים מ־8 מיליון ספקים בכל העולם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x