$
בורסת ת"א

התנפלות: ביקושים של 1.7 מיליארד שקל בהנפקת פרטנר

חברת התקשורת ביקשה לגייס אג"ח בריבית של 3.25%, אך המוסדיים הסתפקו ב־2.16%. בסך הכל מעוניינת החברה לגייס 300 מיליון שקל

אלי שמועני 19:5819.07.17

השלב המוסדי בהנפקת האג"ח של חברת התקשורת פרטנר הסתיים שלשום עם ביקושים של 1.7 מיליארד שקל. זאת בעוד החברה ביקשה לקבל בשלב זה התחייבויות של 250 מיליון שקל בלבד. בסך הכל מתכוונת החברה לגייס כ־300 מיליון שקל בסדרת אג"ח חדשה — ו'. סדרה זו היא שקלית, בעלת משך חיים ממוצע של 4.6 שנים, ומדורגת על ידי מעלות ברמה של +A.

 

 

הריבית המרבית במכרז היתה 3.25%, אך בשל הביקושים הוא נסגר ב־2.16% בלבד. קרן האג"ח תשולם בחמישה תשלומים שנתיים שווים ב־25 ביוני בכל אחת מהשנים 2020–2024. יתרת 50 מיליון השקלים גויסה אתמול בשלב הציבורי. את ההנפקה מובילה לידר הנפקות. עמלת ההתחייבות המוקדמת היתה 0.5%

התנפלות זו של חוב בדירוג גבוה מבטאת את המחסור בהנפקות איכותיות בשוק. באחרונה רוב הנפקות האג"ח שייכות לחברות נדל"ן, וזו אחת הסיבות לביקוש לאג"ח של פרטנר. מה שעוד תרם לביקוש הוא הירידה בתשואות. בשבועיים האחרונים רשמו האג"ח הממשלתיות עליות שערים חדות, שהביאו לירידה בתשואות — מה שהפך את אג"ח של פרטנר לאטרקטיביות יותר.

 

הנפקה זו היא שלב נוסף בסדרת מהלכים פיננסיים של החברה, כחלק מהיערכותה להשקת שירותי הטלוויזיה הדורשים ממנה השקעות נרחבות. לפני כחודש ביצעה פרטנר פירעון מוקדם של חובות לבנקים בסך 500 מיליון שקל במטרה לחסוך בהוצאות מימון.

 

בנוסף, בתחילת יוני השלימה פרטנר הנפקת מניות בהיקף של כ־200 מיליון שקל, שבה השתתף בעל השליטה חיים סבן. המניות הונפקו בהנחה של 4.5% ביחס למחיר השוק ערב ההודעה, וכתוצאה ממנה ירד מחיר המניה ועדיין לא התאושש. לפני ההנפקה נסחרה מניית פרטנר במחיר של 20.3 שקל, ומאז ההנפקה איבדה 12% ממחירה.

 

איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר צילום: תומי הרפז

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x