$
המלצות ואזהרות

"שוק התקשורת עומד בפני זעזוע נוסף; המניות הופכות יותר ויותר מסוכנות"

ערן יעקובי, מנכ"ל רוסאריו בניתוח פסימי במיוחד של חבלית הטלוויזיה החדשה של פרטנר: "אי אפשר שלא לשאול איך אפשר להרוויח ממוצר שנמכר ב-69 שקל בלבד. התמונה אינה נראית ורודה בלשון המעטה"

גיל קליאן 14:0128.06.17

יום אחרי השקת הטלוויזיה של פרטנר - צעד נוסף להחרפת התחרות בשוק התקשורת - וערן יעקובי, מנכ"ל רוסאריו ייעוץ ומחקר, יוצא בתחזית מאיימת. "אנו מתריעים מזה זמן ששוק התקשורת עומד בפני זעזוע נוסף, אם כי קשה לנחש כרגע את עוצמתו. השקת הטלוויזיה של פרטנר על כל המשתמע ממנה, מחזקת את דעתנו כי מניות הענף הופכות יותר ויותר מסוכנות", אמר יעקובי.

 

על מוצר הטלוויזיה עצמו כותב יעקובי כי "הבשורה היא ממשק נחמד וממיר פתוח לאפליקציות. מבחינת תוכן נטו, אנו לא מוצאים בשורה, אלא נחיתות בשלב הזה מבחינת הערוצים הלינארים הכוללים אפשרויות ספורט וילדים מגוונות יותר. התרשמנו מהממשק הידידותי והנוח ומהשלט המחוכם (לא מתוחכם) ומיכולת ה-catch up, אך קשה לומר שזו טכנולוגיה שפותחה בפרטנר והיא ייחודית, לא יתרון תחרותי לאורך זמן (תחמושת לטווח הקצר בלבד)". על המחיר כתב כי "מדובר במחירי השקה, אולם אנו חושבים שמחירים אלה הם כאן להישאר ואולי אף ירדו עקב התחרות הגוברת – קל לבחון בדיעבד את מחירי הסלולר שלא עולים למרות שאין שיווי משקל בענף".

מה דעתך על מניית פרטנר:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

על גולת הכותרת של פרטנר, שיתוף הפעולה עם נטפליקס, כתב יעקובי: "למעשה פרטנר כאן "רוכבת" על הצלחת נטפליקס, בניסיון לייצר נאמנות לממיר שלה. חובה לציין כי למעט נוחות (גם ממשק בעברית), היתרון התחרותי קלוש משום שנטפליקס פתוחה לכולם בכ-33 שקלים בחודש במגוון אמצעים וכי שת"פ דומה צפוי גם עם הוט בעתיד. החיסרון התחרותי נובע מאי הכללת HBO בתוכן של פרטנר (משחקי הכס לדוגמא), אשר נכלל אצל המתחרות ולכן יתרון נטפליקס מוגבל מאוד".

 

יעקובי מוסיף כי "אי אפשר שלא לשאול איך אפשר להרוויח ממוצר שנמכר ב-69 שקל בלבד. בחישוב סנדלרים כמעט אפילו בציניות, נראה רק שה-ARPU של ממיר פרטנר TV הבסיסי הוא 59 שקל (חבילת בסיס בניכוי מע"מ) לעומת ARPU של כרטיס סים פרטנר העומד על 61 שקל. זו כמובן השוואה לא מדויקת מאחר ופרטנר מוסיפה את השירות על בסיס הקיים בחברה, אולם כאשר חושבים על טכנאים שצריך לגייס, הון חוזר שצריך לשרת בכל הקשור לממירים ותוכן ותחרות גוברת, התמונה אינה נראית ורודה בלשון המעטה. נציין כי סלקום רק מתקרבת לאיזון בטלוויזיה לאחר שנתיים, יותר מ-124 אלף מנויים ומים תחרותיים שקטים יחסית. הבעיה העיקרית בעולם התוכן היא: בניגוד לעולם התשתיות הסלולרי בו עלות ההפעלה הולכת ויורדת כתוצאה משיפורים טכנולוגיים ומודלים עסקיים מתקדמים, כאן עלות התוכן היא סיפור של היצע וביקוש נטו וזו עלות ההולכת וגדלה משנה לשנה ולא דיברנו בכלל על הפקות מקור".

 

 

משחקי הכס. HBO משחקי הכס. HBO

 

 

 

יעקובי מסכם כי "נדמה שפגה האופוריה לגבי המניות שהחלה בתחילת השנה עם עזיבתו של מיכאל גולן את הענף. ניתן לראות את המבצעים המפורסמים בכל מקום לגבי חבילות הסלולר ואפשר גם לחלץ מתוך חבילות הטריפל את ה-ARPU הסלולרי, כביכול, תוך הפנמה כי מתחרה נוסף בדרך, כדי להבין שממחירי שירותי הסלולר, המשקיעים לא יראו מזור בעת הקרובה. נוסיף על כך את הצרכים התזרימיים של החברות כתוצאה מהתחרות בטלוויזיה על מנת להמחיש את הסיכון בהשקעה במניות. מי שהחליט בכל זאת להחזיק בפוזיציה, מבין בוודאי, לאור הכתוב בסעיף הקודם, כי יש לתת עדיפות בכל קונסטלציה לסלקום".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x