$
בורסת ת"א

קסטרו: ההכנסות עלו ב-10% והסתכמו לראשונה במיליארד שקל ב-2016

חברת האופנה סיכמה את השנה שעברה עם עלייה בפרמטרים התפעוליים. עלות שכר המנכ"לים אתי וגבי רוטר עמדה על 4 מיליון שקל לכל אחד. רכישת קבוצת החברות הודיס החלה לתרום לתוצאות ברבעון הרביעי

אורנה יפת 12:0727.03.17

חברת קסטרו סיכמה את הרבעון הרביעי ואת שנת 2016 עם עלייה בפרמטרים התפעוליים. לראשונה מדווחת קסטרו על חציית רף המיליארד שקל הכנסות.

 

גידול בשטחי המסחר ועלייה במכירות החנויות הזהות הגדילו את הכנסות חברת האופנה והיא סיימה את הרבעון הרביעי עם עלייה של 8.96% בהכנסות ל-271.7 מיליון. מכירות החנויות הזהות ברבעון הרביעי גדלו ב –4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בסיכום שנתי, גדלו המכירות בחנויות זהות בכ-1% לעומת אשתקד.

קסטרו רשמה שיפור ברווח הגולמי כתוצאה משיפור עלויות הרכישה מהספקים. הרווח הגולמי ברבעון עמד על 164.2 מיליון שקל והיווה 60.4% מהמחזור לעומת 152.5 מיליון שקל ו-61.1% מהמחזור ברבעון מקביל. הרווח התפעולי ברבעון צמח ב-18% והסתכם ב-28.9 מיליון שקל לעומת 24.4 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות עלה ב-0.82%.

 

מה דעתך על מניית קסטרו:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

קסטרו סיכמה את שנת 2016 עם עלייה של 9.68% בהכנסות שהסתכמו במיליארד שקל, לעומת 917.4 מיליון שקל בשנת 2015. הרווח התפעולי השנתי עמד על 64 מיליון שקל לעומת 52.2 מיליון שקל אשתקד ושיעורו ממחזור המכירות עלה ב-0.67%.

 

ברבעון הרביעי הציגה החברה יציבות ברווח הנקי והוא עמד על 22 מיליון שקל. בסיכום שנתי רשמה החברה עלייה של 18.5% ברווח הנקי שעמד על 48 מיליון שקל לעומת 40.5 מיליון שקל ב-2015.

 

במהלך השנה ביצעה קסטרו שתי עסקאות רכש, כאשר באוגוסט האחרון נכנסה כשותפה ב-50% ממניות חברת האופנה אורבניקה וקודם לכן רכשה כ-26% מקבוצת החברות הודיס שכוללת את המותגים הודיס, קרולינה למקה, אקססורייז וטופ טן. עסקת אורבניקה עדיין לא באה לידי ביטוי בתוצאות החברה ועל פי דיווחי קסטרו, קבוצת החברות הודיס החלה לתרום לתוצאות ברבעון הרביעי של השנה.

 

לדברי גבי רוטר, מנכ"ל משותף קסטרו, "אנו מאמינים כי לרכישות של קבוצת הודיס אלה פוטנציאל גדול אשר יאפשר לנו צמיחה נוספת מעבר לצמיחה הצפויה בקסטרו בשנים הבאות. אנו שבעי רצון מהתוצאות שהצגנו לשנת 2016. שנת 2016 היתה שנה מצוינת עבור החברה עם צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים. התוצאות הינן פועל יוצא של יישום האסטרטגיה העיסקית של החברה להרחיב את פעילותה בפרט ולהמשיך לבסס את מעמדה כחברת האופנה המובילה בישראל בכלל. קסטרו ממשיכה להשקיע משאבים רבים בקידום המותג והרחבת היקפי פעילותו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x