$
בורסת ת"א

HOT מסכמת את 2016: עלייה של 2% בהכנסות שהסתכמו ב-4.05 מיליארד שקל

הרווח הנקי הסתכם ב-42 מיליון שקל - זינוק של פי 5 לעומת רווחי 2015, אך הוא לא נוצר כתוצאה משיפור מפעילות אלא מהבנות מול מס הכנסה

אלי שמעוני 20:4308.03.17

עלייה בהכנסות ותשלום מסים מופחת הביאו לשיפור בתוצאות של חברת התקשורת HOT, שבשליטת קבוצת אלטיס (Altice) של פטריק דרהי. HOT רשמה בשנת 2016 הכנסות של 4.05 מיליארד שקלים, עלייה של 2% לעומת הכנסות 2015. לצד השיפור בהכנסות, הרווחיות התפעולית של HOT נשחקה בכאחוז, והסתכמה ברמה שנתית על 318 מיליון שקל. כמו כן, הוט דיווחה על שיפור בשיעור של 6% ברווחיות פעילות שידורי הכבלים.

 הרווח התפעולי מפעילות זו הסתכם ב-659 מיליון שקל. מצד שני, פעילות הסלולר, אליה נכנסה החברה בשנים האחרונות, עם השקת המותג הוט מובייל, העמיקה את הפסדיה בשיעור של 8%, ורשמה הפסד תפעולי של 386 מיליון שקל ברמה שנתית. 

מנכ"לית הוט HOT טל גרנות גולדשטיין מנכ"לית הוט HOT טל גרנות גולדשטיין צילום: רמי זרנגר

 

ירידה בשיעור הרווחיות

 

רווחי ה־EBITDA (רווח לפני פחת, מסים והוצאות מימון) עמדו על 1.65 מיליארד שקל, ירידה של 2% לעומת 2015. שיעור רווחיות ה-EBITDA מההכנסות עמד על 41% מההכנסות, ירידה לעומת 42% בשנת 2015.

 

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 42 מיליון שקל - זינוק של פי 5 לעומת רווחי 2015, אך הוא לא נוצר כתוצאה משיפור מפעילות אלא מהבנות מול מס הכנסה בנוגע לסגירת שומות המס לשנים 2012-2014. כתוצאה מהבנות אלו (שבאו לידי ביטוי ברבעון השלישי) שילמה HOT מס מופחת, ורווח מוגדל.

 

במקביל, דיווחה HOT על ההפסדים הצבורים של בהיקף אדיר של 1.3 מיליארד שקל אשר נוצרו מפעילות הסלולר. אולם בשל מחלוקת מול רשות המסים, החברה לא יכולה להכיר בהפסד זה כנכס מס.

 

לקוחות הכבלים משלמים יותר, בסלולר פחות

 

עוד עולה מדו"חות HOT כי ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) בתחום הכבלים עמדה ברבעון הרביעי על 233 שקלים למנוי, עלייה קלה לעומת 231 ברבעון השלישי. במגזר הסלולר, עמדה ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי, על 48 שקלים לחודש, לעומת 50 לחודש בממוצע ברבעון השלישי.

 

מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין, אמרה עם פרסום הדו"חות: "זו השנה הכי טובה שהיתה לנו בהפקות מקור, ובכל עולם של שירות הלקוח שהייתה עקב אכילס של הוט. היום אנחנו נותנים את השירות הטוב ביותר בשוק התקשורת. הבאנו לעצירה מסיבית של נטישת מנויים. חברות אחרות מקבוצת אלטיס למדו מאיתנו, ואימצו תהליכי עבודה שיושמו בהוט". עוד עולה מהדו"חות כי עלות שכרה של גרנות-גולדשטיין עמדה ב-2016 על 3.2 מיליון שקל.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x