$
בורסת ת"א

ישראייר נחשפת: הפסידה 37.5 מיליון דולר ב-2008

רשות ניירות ערך אישרה את מתווה המיזוג בין גנדן תיירות לכלל תיירות; שוויה של גנדן הופחת בכ-550 אלף דולר, מאחר שהאישור שניתן לאל על לטוס לאילת צפוי לפגוע בישראייר

גולן חזני 23:2730.08.09

עסקת בעלי העניין באי.די.בי יוצאת לדרך: רשות ניירות ערך אישרה הערב את מתווה המיזוג בין גנדן תיירות לכלל תיירות.

 

לפי מתווה ההסכם, שוויה של גנדן תיירות לצורך העיסקה קטן ב-550 אלף דולר מהשווי המקורי. זאת, בשל האישור שניתן לחברת אל עללקיים טיסות לאילת - דבר הצפוי לפגוע בתוצאות ישראייר, הפעילות העיקרית של גנדן תיירות.

 

במתווה החדש נחשפים לראשונה ההפסדים של ישראייר בשנתיים האחרונות. את 2008 סיימה החברה בהפסד של 37.5 מיליון דולר ואת 2007 - בהפסד של 14.8 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2009 ירדו ההפסדים ל-471 אלף דולר בלבד. לחברה הון עצמי שלילי של 68 מיליון דולר נכון לסוף 2008. עם זאת, עם המרת הלוואות הבעלים יירד הגרעון לכ-34 מיליון דולר.

 

במסגרת העיסקה אמורה אי.די.בי פיתוח לרכוש את גנדן תיירות. בעוד המחיר בהודעה המקורית של אידיבי עמד על 1.75 מיליון דולר, בהודעה הערב קוצץ המחיר ל-1.2 מיליון דולר.

 

נוחי דנקנר, אבי פישר, משפחת שימל וצורי דבוש, בעלי המניות של גנדן, ימירו במסגרת ההסכם הלוואה בסך 186 מיליון שקל שהעניקו לגנדן תיירות בעבר, למניות של גנדן תיירות.

 

אבי בן אסייאג, מנכ"ל כלל תיירות - המוחזקת (100%) בידי אי.די.בי פתוח - יוביל את העיסקה שתהפוך את החברה הממוזגת לגדולה בענף התיירות, עם 12% מהשוק. החברה הממוזגת תחזיק בחברות הנסיעות דיזנהויז, נתור וצבר ובישראייר .

בטל שלח
    לכל התגובות
    x