$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

סכסוך עם מוטי בן־משה גרם למגה לעזוב את כאל

בעלי מגה נחום ביתן לא הגיע להסכמות עם בעלי רבוע כחול, שותפתה (25%) במועדון האשראי שמונה 85 אלף חברים. מגה תקים מועדון חדש עם ישראכרט

נורית קדוש 20:3719.02.18

נחום ביתן נפרד מרבוע כחול. שנה וחצי שרכש את רשת מגה בעיר, ל"כלכליסט" נודע כי ביתן מפרק את השותפות עם רבוע כחול שבשליטת מוטי בן־משה וחברת כאל במועדון הלקוחות you. ביתן יציע ללקוחות הרשת העירונית להצטרף למועדון אשראי חדש של ישראכרט שייקרא Daily+. עוד נודע כי ההחלטה על פירוק השותפות נבעה בשל מחלוקת קשה בין ביתן לבן־משה, שייתכן שאף תגיע לערכאות משפטיות. לצדדים קשרים עסקיים נוספים, שכן ביתן שוכר חנויות של מגה מבן־משה, אולם במקרים אלה מדובר בחוזים ארוכי טווח כך שלא צפוי בהיבט זה שינוי משמעותי.

 

 

 

היעד: גיוס 50 אלף לקוחות בשנה

 

מועדון you שהושק לפני עשור על ידי רבוע כחול התבסס על סינרגיה בין החברות השונות בקבוצת אלון, ובראשן רשת המזון מגה, חברת הדלק דור אלון, חנויות הנוחות בתחנות הדלק, ורשתות כמו ורדינון, כפר השעשועים וששת, שהיו בבעלות הקבוצה. לאחר מכירת מגה לנחום ביתן, נמכרה רבוע כחול לבן־משה, לאחר שעברה תהליך הבראה שכלל מכירת הפעילות ההפסדית של אלון סלולר, סגירה ופירוק רשת ד"ר בייבי, יציאה מרשת כפר השעשועים, סיום השותפות בעיתון "פוסט". בידי רבוע כחול נותרו שלוש חברות: רבוע נדל"ן, דור אלון וקבוצת נעמן.

 

נוכח שינויים אלה, ניתן להעריך כי ביתן לא ראה יתרון לשותפות במועדון בו הוא מחזיק 75% והיתרה בידי בן־משה, ובחר לפרק אותה. מתוקף ההסכם בין הצדדים, ייאלץ ביתן להמשיך ולהעניק שירותים לחברי מועדון you עד לסוף 2019, אך יפעל במקביל לגיוס לקוחות למועדון המושק עם ישראכרט.

 

מימין: בעלי יינות ביתן נחום ביתן ובעלי רבוע כחול מוטי בן משה מימין: בעלי יינות ביתן נחום ביתן ובעלי רבוע כחול מוטי בן משה צילום: שוקה כהן, אוראל כהן

 

 

במהלך היציאה ממועדון you יאבד ביתן 85 אלף מחזיקי אשראי you ו־225 אלף מחזיקי אשראי fly card ויידרש לגייס את הלקוחות מחדש. ביתן מאבד גם יותר ממיליון חברי מועדון שאינם מחזיקי אשראי ולא צפוי להקים בשלב זה מועדון ללא אשראי. יעד גיוס לקוחות האשראי שהציבה לעצמה הרשת עומד על כ־50 אלף בשנה.

 

המועדון של ישראכרט ומגה יפעל במקביל למועדון הלקוחות של יינות ביתן שהתמזג לפני שלוש שנים עם מועדון 365 של המשביר, בעקבות רכישת 50% מהחברה־הבת של המשביר המפעילה עבורה את המועדון בתמורה ל־12 מיליון שקל. למועדון החדש של ישראכרט יש בשלב זה הסכם שיתוף פעולה עם מגה ובהמשך צפויים הסכמים נוספים. במסגרת ההסכם כל רכישה ברשת מגה תזכה את הלקוחות בהחזר כספי של 5% מסכום הקנייה. בשלב הראשון ניתן יהיה לממש את ההחזר הכספי בסניפי מגה ובהמשך גם ברשתות נוספות. עם ההצטרפות למועדון יינתנו לבעל הכרטיס 50 שקל למימוש בקניות במגה. כמו כן, יינתן פטור מדמי כרטיס לשנה הראשונה ופטור מדמי חבר לחצי שנה. דמי כרטיס החודשיים החל מהשנה השנייה ייקבעו על פי תעריפי ישראכרט ודמי החבר החודשיים החל מהחודש השביעי יעמדו על 3.90 שקלים.

 

 

האשראי של שופרסל טרף את הקלפים

 

המעבר לישראכרט יוצא לדרך חודש בדיוק אחרי פירוק השותפות בין שופרסל ללאומי קארד בתחום האשראי. שופרסל החלה לאחרונה לשווק בצורה אגרסיבית את הכרטיס החדש שמנפיקה עבורה כאל. בשופרסל התלבטו בין חברות האשראי עד שבחרו בכאל, וניתן להעריך שההתחייבות של החברה לשימור היקף ההכנסות הקיימות של שופרסל מהמועדון סלל את הדרך להסכם.

 

בהסכם נקבע כי הכנסות שופרסל מפעילות האשראי יעמדו על 65–73.7 מיליון שקל בשנה, בדומה להכנסות הרשת מהפעילות בשנה החולפת. כאל אף התחייבה כי במקרה שהכנסות שופרסל פיננסים מפעילות מועדון האשראי יפחתו מ־65 מיליון שקל בשנה במהלך כל אחת משלוש השנים הקרובות, היא תשלם לחברה את ההפרש בנוסף לשני בונוסים של 35 מיליון שקל כל אחד בתום השנה הרביעית והשמינית.

 

רמי לוי החליט לאחרונה, בתום מו"מ ארוך עם חברות האשראי, להאריך את שיתוף הפעולה שלו עם ישראכרט.

 

לאומי קארד ושופרסל סוגרות חשבון על המסך

 

חודש לאחר פירוק ההסכם בינה לבין שופרסל, לאומי קארד משיבה מלחמה. בקמפיין שהעלתה שלשום חברת האשראי, מציגים הפרזנטורים קרן מור ויובל סגל חוויית קנייה מפוקפקת ברשת מזון. כשהשניים תוהים בינם לבין עצמם מדוע הם עורכים את הקניות דווקא ברשת הזאת, מגיע ההסבר שכרטיס האשראי שלהן מעניק הנחה רק באותה רשת.

 

התשובה של לאומי קארד לבעיה היא בכרטיס החדש בשם super pay back המוגדר על ידי החברה ככרטיס היחיד שמחזיר למחזיקיו 2.5% על קניות בכל רשתות המזון הגדולות ובהן שופרסל, מגה, רמי לוי וטיב טעם. כדי לגייס לקוחות, מציעה החברה החזר כפול בגובה של 5% בשלושת החודשים הראשונים ופטור מדמי כרטיס לשנה. שופרסל העלתה מנגד קמפיין בכיכובו של השחקן שרון אלכסנדר, המתאר את היתרונות שבכרטיס החדש.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x