• תפריט
פרסום ושיווק

מדידת הרייטינג תכלול גם את האינטרנט

ועדת המדרוג החליטה לא להאריך את ההתקשרות עם חברת המדידה קנטאר מדיה, ולצאת למכרז חדש שבו הזוכה תצטרך לספק נתוני צפייה גם של תכנים טלוויזיוניים באינטרנט

אביב גוטר 07:5616.11.17

ועדת המדרוג החליטה פה אחד לא להאריך את ההתקשרות עם חברת המדידה הנוכחית קנטאר מדיה, ולצאת למכרז חדש שבו הזוכה תצטרך לספק נתוני צפייה גם של תכנים טלוויזיוניים באינטרנט. בוועדה הוחלט לפרסם מכרז חדש בעוד שלושה חודשים, ועל פי ההערכות הוא צפוי לארוך כשנתיים, אף שההתקשרות עם קנטאר מסתיימת בפברואר 2019.

מדידת הצפייה באינטרנט מסובכת יותר ודורשת טכנולוגיה מתקדמת שתצליח להבדיל בין התכנים השונים, כלומר בין תכנים ששודרו בטלוויזיה לבין כאלה שלא. בעולם קיימות כמה טכנולוגיות שפועלות במספר מדינות שכולן מבוססות, פחות או יותר, על אותה שיטה המיושמת בישראל ואשר עוקבת אחר כל הפעולות שעושים המשתמשים.

 

תוכנית הריאליטי של קשת “עד החתונה זה יעבור”. ההחלטה לשנות את שיטת המדידה מגיעה ברקע לפיצול הערוץ המסחרי לשני ערוצים נפרדים תוכנית הריאליטי של קשת “עד החתונה זה יעבור”. ההחלטה לשנות את שיטת המדידה מגיעה ברקע לפיצול הערוץ המסחרי לשני ערוצים נפרדים צילום: Effi Cohen

 

להתפתחות הטכנולוגית והשינויים בהרגלי הצפייה השפעה משמעותית על ערוצי הטלוויזיה והמפרסמים. ריבוי התכנים שניתן לצפות בצפייה מוזמנת (VOD, נטפליקס, יוטיוב), היכולת להקליט תוכנית המאפשרת לדלג על הפרסומות והעלאת התכנים למסכים שונים שאינם טלוויזיה (מובייל, טאבלט, פי.סי) גרמה לקיטון בצפייה המצרפית ולירידה בהכנסות מפרסום.

 

שילוב מדידת צפייה בתכנים אינטרנטיים צפויה לתרום לכל הצדדים. הערוצים המסחריים, קשת, רשת ועשר, נהנים מצפייה בתכנים המועלים לאתרי האינטרנט שלהם שכיום לא נמדדים, והערוצים הקטנים הייעודיים, כמו 9 ו־20, יזכו להגדלת המדגם, מה שיתרום לאיכות הנתונים ולמובהקות הסטטיסטית. הגדלת המדגם תתרום גם למפרסמים, שכן אז הם יוכלו לפלח את האוכלוסיות שהם

מעוניינים לטרגט.

 

ההחלטה לשנות את שיטת המדידה מגיעה ברקע לפיצול הערוץ המסחרי לשני ערוצים נפרדים. החודש התחיל עידן חדש בשידורי הטלוויזיה המסחרית בישראל, שבו שלושה ערוצים מסחריים מתחרים אחד בשני על לבם של הצופים ועל זכות הקיום שלהם.

 

בפני הערוצים עומדים אתגרים לא פשוטים, ובהם הירידה במקור ההכנסה העיקרי שלהם, פרסומות, בעקבות הגידול במספר ימי השידורים, 21 במקום 14, וההתפתחות של ענקיות כמו גוגל ופייסבוק שמגדילות מדי שנה את ההכנסות שלהן מפרסום.

 

מניתוח נתוני הצפייה עולה כי למרות האירוע הדרמטי, הציבור נותר אדיש ושיעורי הצפייה בשעות הערב נותרו כשהיו לפני הפיצול.

ועדת המדרוג נוסדה באמצע שנות התשעים במטרה ליצור מערכת מדידה אחידה ומקובלת לשיעורי הצפייה. הוועדה מורכבת מנציגים של ערוצי הטלוויזיה המסחריים, הייעודיים, תאגיד השידור הציבורי כאן והטלוויזיה החינוכית. חברים נוספים בוועדה הם נציגי חברות הפרסום, איגוד השיווק והרשות השנייה.

 

מיום הקמת הוועדה החברה המפעילה את שירות המדידה היא קנטאר מדיה. המודל שעליו מתבסס התשלום בין המפרסמים לערוצים הוא נקודות רייטינג, כך שכל שינוי בשיטת המדידה משפיע באופן ישיר על התשלום שמעבירים המפרסמים ודורש הסכמה בין כל הצדדים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x