• תפריט
פרסום ושיווק

אלקטרה מחממת את השוק עם מזגן חכם ויקר

החברה תשווק לראשונה לשוק הפרטי את המותג דייקין, מזגן עם חיישני ויסות חשמל שעולה פי 2 ממזגן ממוצע. המתחרה תדיראן: "הפרימיום יצא מהעולם"

אורנה יפת 08:2609.11.17

ענף המזגנים הצפוף והתחרותי מתעורר, הפעם מכיוון מזגני היוקרה. אלקטרה מוצרי צריכה, אחת משתי החברות המובילות את שוק מיזוג האוויר בישראל, נכנסת לקטגוריית מזגני הפרימיום ותחל לשווק מערכות מיזוג אוויר של המותג דייקין לשוק הביתי.

 

מדובר במזגן חכם שצפוי לעלות פי שניים ממזגן רגיל. לרוב מותגי יוקרה אינם זוכים לפרסום נרחב כיוון שהם פונים לקהל נישה, אך באלקטרה השקיעו 2.5 מיליון שקל בקמפיין פרסום, שמטרתו לייצר מודעות למותג שאינו מוכר לצרכן הישראלי.  

 

דייקין יתחרה בעיקר במזגני מיצובישי שמשווקים על ידי חברת אקון טק, אך בקטגוריה זו משווקים גם מזגני פוג'יטסו, היטאצ'י, טושיבה ופנסוניק. לפי נתוני חברת המחקר JFK, שוק המזגנים הביתיים בישראל מוערך ב־2 מיליארד שקל בשנה (600–700 אלף יחידות), מתוכם קטגוריית המזגנים היוקרתיים מגלגלת 70–80 מיליון שקל בשנה.

 

דייקין היא חברת מיזוג יפנית שנסחרת בבורסת טוקיו. עד כה נמכרו מזגני המותג בישראל רק לשוק המוסדי. בעולם משווקת דייקין מזגנים גם לשוק הביתי, וכעת משיקה אלקטרה את המותג לבתים גם בישראל.

 

מזגני דייקין משווקים באמצעות חברת אס. זד מערכות, בעלת זיכיון למותג היפני, שבה מחזיקה אלקטרה מוצרי צריכה ב־75%. דייקין יימכר במחיר מאתגר של 4,000 שקל למזגן 1 כ"ס. לשם השוואה, מזגן אלפא פלטינום של אלקטרה 1 כ"ס נמכר ב־1,890 שקל, וסדרת מזגני תדיראן אלפא 1 כ"ס נמכרת במחיר התחלתי של 1,990 שקל - כמחצית ממזגן הפרימיום. "יש תפיסת עולם מאחורי המחיר הגבוה", מסביר יגיל וויט, מנכ"ל חטיבת מיזוג אוויר ואקלים באלקטרה. "הערך המוסף במזגנים האלו זה חיסכון באנרגיה, תפעול מתקדם, מזגנים שקטים במיוחד ונוחות".

 

מימין: מנכ"ל אלקטרה זאב קלימי ומנכ"ל תדיראן משה ממרוד מימין: מנכ"ל אלקטרה זאב קלימי ומנכ"ל תדיראן משה ממרוד צילום: סיון פרג', יוני רייף

 

 

מזגני הפרימיום מאופיינים בעיצוב אופנתי, יעילות אנרגטית גבוהה ורמות רעש נמוכות במיוחד. מלבד זאת הם נחשבים חכמים בשל חיישנים המותקנים בהם - חיישן נוכחות שמזהה שהחדר ריק ומכבה את המזגן לבד, חיישן מיקום לחיסכון בחשמל, וכן מסנן ריחות וחלקיקים שלוכד חלקיקי אבק מהאוויר וסופח ריחות כדוגמת טבק. "החלטנו להיכנס לנישה היותר יוקרתית ולתת מענה גם במערכות הביתיות", אומר וויט. לגבי קניבליזציה למזגני אלקטרה ואלקו של החברה, אומר וויט: "אני לא חושש. אם תהיה קניבליזציה, היא תהיה בשולי שוליים. מבחינתנו זה ביזנס נוסף וחדש". המטרה של אלקטרה מוצרי צריכה היא לתפוס נתח שוק של 3%–5% מכלל שוק מיזוג האוויר ו־25%–30% מקטגוריית מזגני היוקרה בתוך שנה עד שנתיים מההשקה.

 

למרות הניסיון של אלקטרה לטלטל את השוק שמתחלק בעיקר בינה לבין תדיראן, המתחרה הגדולה לא מתרגשת ולא מתכוונת להיכנס לתחום. לטענת משה ממרוד, מנכ"ל ובעלי תדיראן, בישראל של היום אין מקום למוצרי פרימיום. "הפרימיום יצא מהעולם. אנחנו בעולם של ווליו פור מאני. מוצר איכותי, שירות טוב ומחיר הוגן זה מה שמנצח. אני לא חושב שיש הצדקה לשלם 4,000 שקל למזגן של 1 כ"ס".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x