$
פרסום ושיווק

לאחר 27 שנים - מגזין הקולינריה "על השולחן" נסגר

המגזין נסגר לאחר שצבר הפסדים כספיים ובשנה האחרונה התקשה לעמוד בנטל הכלכלי. 12 העובדות - פוטרו. המייסדים: "אין ביכולתנו להמשיך ולהוציא לאור את 'על השולחן' ואנו בוחנים אופציות שונות להעבירו לידי גורם אחר. אתר על השולחן ימשיך לפעול כרגיל"

אורנה יפת 14:2223.10.17

לאחר 27 שנות פעילות, מגזין הקולינריה "על השולחן" נסגר ו-12 העובדות (כולן נשים) פוטרו. המגזין נסגר לאחר שצבר הפסדים כספיים ובשנה האחרונה התקשה לעמוד בנטל הכלכלי. בשלב זה ימשיך לפעול אתר באינטרנט של המגזין בלבד ומייסדיו מחפשים קונים לעיתון. מגזין חודש אוקטובר יצא למנויים ויהיה האחרון בסדרה.

 

בהודעה שקיבלו הבוקר מנויי העיתון עליה חתומים המייסדים אילן וז'אנה גור נכתב: "בצער רב אנו נאלצים להודיעכם כי בשלב זה אין ביכולתנו להמשיך ולהוציא לאור את 'על השולחן' ואנו בוחנים אופציות שונות להעבירו לידי גורם אחר. אתר על השולחן ימשיך לפעול כרגיל.

 

מגזין על השולחן מגזין על השולחן

 

"את על השולחן ייסדנו לפני 27 שנים, ולאורך כל השנים הללו לא חסכנו במאמצים להפיק מגזין איכותי, חדשני ועשיר בתכנים. בזכות זאת הגענו למעמד של עיתון האוכל הטוב בישראל. בשנים האחרונות עוברת העיתונות המודפסת משבר קשה והוא הגיע גם אלינו: לצד ירידה במספר הקוראים חלה ירידה דרסטית בהיקף הפרסום, והתוצאה היא הפסדים מתמשכים ומצטברים. ניסינו כל דרך אפשרית להמשיך ולהפעיל את המגזין, אך בסופו של דבר המציאות אילצה אותנו לקבל את ההחלטה הקשה. אנו מבטיחים לעדכנכם בהקדם האפשרי על ההתפתחויות והפתרונות שיימצאו".

 

ז'אנה גור, אמרה בשיחה ל"כלכליסט": "זה עצב גדול. היו לי 12 עובדות. נשים כולן, חוץ מאילן גור. זה לא היה מתוכנן להעסיק רק נשים אבל ככה יצא ומאד שמחנו להפוך את זה לאג'נדה ואילן היה הראשון להודות שזו סביבת עבודה נעימה בלי אגו.

 

"אנחנו מחפשים קונה ונמצאים בתהליך של איתור גורם שירכוש את הפעילות של המגזין והפעילות האינטרנטית. העיתון הזה יקר להרבה אנשים בארץ ויש לו אלפים לא מעטים של מנויים. אנחנו מקווים שתימצא דרך להמשיך להוציאו לאור. אילן ואני כבר לא נוציא אותו אבל אנחנו פועלים כדי שיהיה לזה המשך בעתיד. מרגע שהסיפור נודע אני מוצפת בטלפונים של אנשים שאני מוצאת עצמי מנחמת אותם".

 

לדבריה, מדובר היה בעיתון יקר להפקה. "אנחנו קצת משוגעים ולא ידענו לעשות פשרות. העסקנו את הכוחות הכי טובים בשוק ועלה הרבה כסף להפיק אותו. כל עולם המדיה בפרשת דרכים משמעותית כי הקהל עובר לצרוך תוכן חינם ואנשים לא לגמרי מוכנים לשלם על תוכן דיגיטלי. מעטים כלי התקשורת שמצליחים לייצר מודל כזה. העולם עובר לעיתונות הדיגיטלית ובסוף כל הכסף נשאר בפייסבוק וגוגל.

 

"בגלל שמדובר במפעל חיינו המשכנו להוציא את המגזין מעבר להגיון הכלכלי ובאיזה שלב מגיע רגע שאומרים די. זה מזכיר קצת מסעדה טובה שנסגרת".

 

גור התקשתה להציב את האצבע מתי בדיוק החל העיתון לעבור להפסדים אבל אמרה כי "השנה האחרונה היתה קשה במיוחד. קדנציה של 27 שנים למגזין בארץ, שהחל מעיתון לשוק המוסדי ועם השנים גדל והפך למוסד, למרות הקושי הכלכלי אני מסתכלת על הדבר הזה בגאווה וללא מתחרטת. אולי על העיתוי של מהלכים מסוימים ברמה כלכלית אבל לא הרעיון ולא על העיתון".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x